Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Var är bilderna på rötterna?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu har jag sett Chris på idol, han är helt magisk - så himla bra .

    Mindre magisk Johnny är min bild på rötterna som du önskade (lite magiskt ändå)

    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Får riktiga rysningar av Chris! När det gäller din bild på rötterna så gör de här bilderna, som Mats detaljbilder på sina kar och annat att vi sprider en känsla av vad hobbyn är. Det är ju allt det här pysslet runt omkring som till slut skapar det färdiga karet. Lägger folk bara in bilder på färdiga kar, fiskar etc. inte allt processande runt om så blir det som jag ser det lite dött. Så nu får jag en känsla av att jag är med i det du håller på med. Precis som Mats, Tanteva och några till tacksamt nog delar med sig av. Sånt här gör vårt forum levande.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Får riktiga rysningar av Chris! När det gäller din bild på rötterna så gör de här bilderna, som Mats detaljbilder på sina kar och annat att vi sprider en känsla av vad hobbyn är. Det är ju allt det här pysslet runt omkring som till slut skapar det färdiga karet. Lägger folk bara in bilder på färdiga kar, fiskar etc. inte allt processande runt om så blir det som jag ser det lite dött. Så nu får jag en känsla av att jag är med i det du håller på med. Precis som Mats, Tanteva och några till tacksamt nog delar med sig av. Sånt här gör vårt forum levande.
        Håller med dig Johnny, "förr" postade vi ju massor av bilder under resans gång med karen. Vi fick tips på vad vi kanske kunde göra bättre och det var toppenkul tycker jag. Kanske kan det bli så igen. Jag kommer i alla fall nöta ut min tråd med bilder, så en liten varning kanske är på plats .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H

          Nu har jag sett Chris på idol, han är helt magisk - så himla bra .

          Mindre magisk Johnny är min bild på rötterna som du önskade (lite magiskt ändå)
          ljuvliga rötter, kommer bli kanon!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo

            ljuvliga rötter, kommer bli kanon!
            Återstår att se Pia

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Inger H

              Håller med dig Johnny, "förr" postade vi ju massor av bilder under resans gång med karen. Vi fick tips på vad vi kanske kunde göra bättre och det var toppenkul tycker jag. Kanske kan det bli så igen. Jag kommer i alla fall nöta ut min tråd med bilder, så en liten varning kanske är på plats .

              //Inger
              Jag kommer att njuta av varje rotbit, sandsköljning och allt annat jag förväntar mig att se. Så det är mer en appetajser än en varning
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing

                Jag kommer att njuta av varje rotbit, sandsköljning och allt annat jag förväntar mig att se. Så det är mer en appetajser än en varning
                Haha, du är kul du

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  ... plockat eklöv från egna träd idag och som nu ligger på tork. Ek är ganska så ovanligt här uppe, men vi har två maffiga ekar på gården
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    ... plockat eklöv från egna träd idag och som nu ligger på tork. Ek är ganska så ovanligt här uppe, men vi har två maffiga ekar på gården
                    Gott Inger! Nu är du verkligen igång
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Gott Inger! Nu är du verkligen igång
                      Jepp .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        ...så förstås eftersom eklöv blir det någon söt liten dvärgciklid i karet - vilken vet jag inte idag . Hoppas på att imazo utökar sin lista med SA-ciklider

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Så du menar på fullt allvar att du överger regnbågarna?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Så du menar på fullt allvar att du överger regnbågarna?
                            Johnny, jag älskar regnbågarna och dess vackra färger - men för mig så känns dessa för "stressiga " för mig, typ som malawi som jag hade för ett antal år sedan. Förstå mig rätt nu, regnbågar är inte stressiga - utan bara livliga firrar som tar lite plats

                            Som du vet, så älskar jag ju dessa små dvärgciklider, som liksom bara "flummar"runt - tror vi ju i alla fall .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Inger H

                              Johnny, jag älskar regnbågarna och dess vackra färger - men för mig så känns dessa för "stressiga " för mig, typ som malawi som jag hade för ett antal år sedan. Förstå mig rätt nu, regnbågar är inte stressiga - utan bara livliga firrar som tar lite plats

                              Som du vet, så älskar jag ju dessa små dvärgciklider, som liksom bara "flummar"runt - tror vi ju i alla fall .

                              //Inger
                              Jag kunde bara inte låta bli Inger, men vet att dvärgcikliderna är närmare ditt hjärta. Så det är klart att du ska göra din grej nu, så vi andra får se lite av dig i dina kar
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Jag kunde bara inte låta bli Inger, men vet att dvärgcikliderna är närmare ditt hjärta. Så det är klart att du ska göra din grej nu, så vi andra får se lite av dig i dina kar
                                Fast jag gillar ju regnbågarna ändå förstår du väl, det var ingen kritik - men vissa arter liksom bara fastnar i hjärtat . Allt kommer att bli så mycket bättre med nytt vatten

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...