Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    220-literkaret - inte det lättaste att ta bilder av bolivianerna, så fort jag närmar mig karet, så är det mat som gäller...tror dom.
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      ...sist 150-liter hörnkaret med Ap. borellii.
      Tror minsann, att nya Mr.borellii har fixat avkommor. Ena honan, finns längst in i hörnan under en rot - hon är ganska så aggresiv mot dom som närmar sig hennes revir. Jag har så mycket cryptisar och rötter i detta kar, så det är svårt att se vad som händer - men det visar sig snart.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Det är fint hemma hos dig
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av c90368
          Det är fint hemma hos dig
          Haha, jag tycker att det är fint hemma hos dig med - vad jag har sett.

          Vad jag har förstått, så har du inte några apistogramma nu - du måste göra något åt det...fort.
          Det är din tråd, som har fått mig att gilla dessa små ciklider.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Det är din tråd, som har fått mig att gilla dessa små ciklider.

            //Inger
            Då har jag lyckats med något bra i alla fall

            Mina kar går på sparlåga av olika orsaker, varav vissa inte passar att prata om på ett forum...

            Men som rutinerad akvarist har man tålamod så något års paus ger tid för eftertanke och nya planer.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Ursprungligen postat av gullefjun
              ...sist 150-liter hörnkaret med Ap. borellii.
              Tror minsann, att nya Mr.borellii har fixat avkommor. Ena honan, finns längst in i hörnan under en rot - hon är ganska så aggresiv mot dom som närmar sig hennes revir. Jag har så mycket cryptisar och rötter i detta kar, så det är svårt att se vad som händer - men det visar sig snart.
              Vad är artnamnet på crypton i framkant? Det finns ju oändliga mängder så det vore ju fantastiskt om du visste. Jag vill ha dem.

              Du har fantastiskt fina akvarier, det finns vissa här på forumet som gör detta till en konstform. Jag är faktiskt lite avis för första gången sedan jag såg Mats 980 med diskus.

              Själv skulle jag aldrig få till det sådär
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                Vad är artnamnet på crypton i framkant? Det finns ju oändliga mängder så det vore ju fantastiskt om du visste. Jag vill ha dem.

                Du har fantastiskt fina akvarier, det finns vissa här på forumet som gör detta till en konstform. Jag är faktiskt lite avis för första gången sedan jag såg Mats 980 med diskus.

                Själv skulle jag aldrig få till det sådär
                Dom orden värmer minsann - fast du kan absolut inte jämföra mina kar med Mats.
                Han är en jäkel på inredning och en läromästare - och jag kan villigt erkänna, att jag försöker "efterapa" många intryck från hans kar. Nu efter en del år, så har jag väl i alla fall fått lite kläm på inredningsbiten, med en hel del hjälp såklart.

                Det är Cryptcoryne wendtii "grön", den bruna heter samma, men då "brun".

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 27 July 2012, 09:48.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Det var som jag trodde - nya borelliihannen sköter sig han också.

                  I morse såg jag ena honan valla yngel - ställde kameran på stativ, för att göra min första film under dagens lopp - men icke! Har inte sett skymten av dom på hela dagen - kanske nu, då det är matdags!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Jaxen
                    • July 2012
                    • 45

                    Usch, det dröjer till torsdag innan jag tar hem borellii. Ännu inte bestämt vilken sort de andra blir men det finns ett par fina vildfångade inkor som jag är lite sugen på. Kan bli ett vågspel.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Jaxen
                      Usch, det dröjer till torsdag innan jag tar hem borellii. Ännu inte bestämt vilken sort de andra blir men det finns ett par fina vildfångade inkor som jag är lite sugen på. Kan bli ett vågspel.
                      Japp, det blir säkert ett vågspel, om du ska ha borellii tilsammans med någon annan art av apistogramma.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Jaxen
                        • July 2012
                        • 45

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        Japp, det blir säkert ett vågspel, om du ska ha borellii tilsammans med någon annan art av apistogramma.

                        //Inger


                        Vi får se. I morgon startar jag andra karet. Med lite tur snabbstartar det med lite sand och filtergegga drån första karet som nu verkar ha blivit inkört, dagens nitritmätnng visade inget utslag alls. Funkar detta kan jag alltid dela på grupperna om de bråkar.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Fotat med macroobjektivet - bäst att träna på långsamma objekt.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            Hej inger!! jag frågar dej här för du verkar lite mer innne på det här med apistogramma än vad jag är.. jag tänkte skaffa några par "apor" till mitt 860L och undrar vilka som skulle kunna gå ihop där i utan att ta livet av varandra.. jag tänkte fixa till ett par rvir till dom i karet med lite små murriga tillhåll baktill och ett vid ena sidan av karet och hoppas på att reviren duger till...
                            Senast redigerad av gonzo44; 05 August 2012, 13:29.
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Fotat med macroobjektivet - bäst att träna på långsamma objekt.
                              riktigt fina bilder du fått till där och riktigt fin snäcka...
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av gonzo44
                                riktigt fina bilder du fått till där och riktigt fin snäcka...
                                ...förstår, att du tycker snäckan är fin.

                                Du som kan snäckor gonzo, kan du förstå varför äppelsnäckorna inte överlever i 540-literkaret. I dom andra två karen förökar dom sig och verkar må hur bra som helst.

                                Ja du, vilka apisar du kan ha tillsammans, kan jag inte svara på. Jag har aldrig haft olika arter tillsammans - bara en art i taget. Ställ frågan i "mina apistogrammatråden", så får du säkert svar.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...