Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Vilken snygging är det du sneglar på?

    Puh, vilken rysarstafett! Grattis Norge, men ännu mer Grattis till Sverige, som gjorde ett kanonlopp tack vare Olsson. Bara ifall någon inte vet, så bor både Kalla och Olsson i Sundsvall .

    Här är dom Johnny...snyggingarna .
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Snygga bilder, grymt fotat!

      Snart kommer farbror ansjo till Sundsvall, så pass opp Inger.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Snart kommer farbror ansjo till Sundsvall, så pass opp Inger.
        Wow, av vilken anledning då Anders? Kanske ändå att du platsar med Kalla å Olsson .
        Anders, bilderna är inte fotade av mig, utan lånade från nätet. Jag har inte beställt ännu...

        //Inger
        Senast redigerad av Inger H; 27 February 2015, 15:38.
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Åh vad vackra de är! Jag kan riktigt se dem framför mig i karet.
          Skulle gott kunna tänka mig att ha sådana själv.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • KJE
            • August 2013
            • 1066

            Ursprungligen postat av Inger H
            Puh, vilken rysarstafett! Grattis Norge, men ännu mer Grattis till Sverige, som gjorde ett kanonlopp tack vare Olsson. Bara ifall någon inte vet, så bor både Kalla och Olsson i Sundsvall .

            Här är dom Johnny...snyggingarna .
            Riktigt fina! Vilka arter är det?
            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Inger H
              Wow, av vilken anledning då Anders? Kanske ändå att du platsar med Kalla å Olsson .
              Anders, bilderna är inte fotade av mig, utan lånade från nätet. Jag har inte beställt ännu...

              //Inger
              Ah, där fick väl jag...
              Vi ska besöka Metso, gamla Sunds och kolla på tillverkningen av nya grejer, då vår fabrik bygger ut för några miljarder. Inga lediga stunder, annars hade jag nog våldgästat er.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av KJE
                Riktigt fina! Vilka arter är det?
                Jag glömde att skriva vilken art, det är Melanotaenia Trifasciata.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Ah, där fick väl jag...
                  Vi ska besöka Metso, gamla Sunds och kolla på tillverkningen av nya grejer, då vår fabrik bygger ut för några miljarder. Inga lediga stunder, annars hade jag nog våldgästat er.
                  Ahh, Metso och Sund, bara ett par km från oss. Tråkigt då med inga lediga stunder ...som vanligt.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    Melanotaenia Trifasciata är verkligen mycket fina. Jag hade två par, tyvärr dog de för mig, vet inte vad som gick snett ,jag tror egentligen att de är tåliga. Kanske hade de svårt att ta plats i mitt då ganska välfyllda bestånd där några stora revirhävdande hannar gick. Eller så trivdes inte Australiensarna (Goyder river, de du får kommer troligen där ifrån) med Nya Guneanerna eller vad det kan heta. Som sagt de är fina, riktiga färgklickar.
                    / Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Marten88
                      Melanotaenia Trifasciata är verkligen mycket fina. Jag hade två par, tyvärr dog de för mig, vet inte vad som gick snett ,jag tror egentligen att de är tåliga. Kanske hade de svårt att ta plats i mitt då ganska välfyllda bestånd där några stora revirhävdande hannar gick. Eller så trivdes inte Australiensarna (Goyder river, de du får kommer troligen där ifrån) med Nya Guneanerna eller vad det kan heta. Som sagt de är fina, riktiga färgklickar.
                      / Johan
                      Det som kanske ligger liten på plus i mitt kar, är att jag bara har ungdjur - fast jag vet inte egentligen hur det stämmer när nya kommer in i "flocken". Jag är ju bara nybörjare än på denna art, så förmodligen så kanske jag chansar "hej vilt". Det återstår att se. Jag lär väl bli i alla fall lite visare under resans gång med både med och motgångar ...kanske .
                      Kul att du tittar in Johan .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Det som kanske ligger liten på plus i mitt kar, är att jag bara har ungdjur - fast jag vet inte egentligen hur det stämmer när nya kommer in i "flocken". Jag är ju bara nybörjare än på denna art, så förmodligen så kanske jag chansar "hej vilt". Det återstår att se. Jag lär väl bli i alla fall lite visare under resans gång med både med och motgångar ...kanske .
                        Kul att du tittar in Johan .

                        //Inger
                        Jag tror att det är lugnt, du chansar inte hej vilt, de är tåliga och blir fort jämnstora.

                        /Johan
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Marten88
                          Jag tror att det är lugnt, du chansar inte hej vilt, de är tåliga och blir fort jämnstora.

                          /Johan
                          Hoppas att du har rätt . Säg till om du läser att jag drar iväg lite för mycket - du har så mycket mer kunskap, och den uppskattas .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            Jag brukar roa mig med att kolla in fiskarnas ursprung på Google earth. Sök gärna upp Goyder river, Northern territory, har du tur kan du ana en mycket oansenlig flod i ett hav av broccoli. Det är en svindlande känsla att sitta framför akvariet och växelvis titta på en specifik fisk och samtidigt på IPaden (eller liknande teknisk pryl) kunna se dess hemtrakter.

                            /Johan
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Marten88
                              Jag brukar roa mig med att kolla in fiskarnas ursprung på Google earth. Sök gärna upp Goyder river, Northern territory, har du tur kan du ana en mycket oansenlig flod i ett hav av broccoli. Det är en svindlande känsla att sitta framför akvariet och växelvis titta på en specifik fisk och samtidigt på IPaden (eller liknande teknisk pryl) kunna se dess hemtrakter.

                              /Johan
                              Tack .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Puh, vilken rysarstafett! Grattis Norge, men ännu mer Grattis till Sverige, som gjorde ett kanonlopp tack vare Olsson. Bara ifall någon inte vet, så bor både Kalla och Olsson i Sundsvall .

                                Här är dom Johnny...snyggingarna .
                                MYCKET vackra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...