Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Ja, det är så jag tänker lite - att hitta en ny nisch, fast det vet jag ju inte förstås innan jag har provat. Jag ska tänka ett par dagar till. Är lite peppad nu faktiskt Ska se om jag hittar lite mer att läsa.

    //Inger
    Det låter toppenbra, Inger!
    Fundera och sug på det ett tag (inga hetsiga och snabba beslut), och riktigt gå in i hur dessa fiskar vill ha det - och så testar du!
    Det vore ju helfränt om du hittade en lite ovanligare fisk, som du riktigt kan läska oss andra med! Ös på bara!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Det låter toppenbra, Inger!
      Fundera och sug på det ett tag (inga hetsiga och snabba beslut), och riktigt gå in i hur dessa fiskar vill ha det - och så testar du!
      Det vore ju helfränt om du hittade en lite ovanligare fisk, som du riktigt kan läska oss andra med! Ös på bara!
      Fast jag är ju absolut inte ute efter att hitta någon ovanlig fisk, med det skulle vara jäkligt tacksamt om just denna firre skulle trivas just hos mig...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mr Woods
        Har du hårt vatten Inger?
        Vad sägs om dessa? Jag är helt såld! Otroligt snälla och trevliga, men endlershanarna strök med...

        [ATTACH=CONFIG]72681[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]72682[/ATTACH]
        Ja, jag velar hela tiden hit å dit. Men till det negativa med dessa är, att dom äter det som är lite för "smått"

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Nej gör de!?!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Mina härliga Ancistrus, som blir allt rödare å rödare får avsluta kvällen
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              Fina! Blev det ingav matkrokar?
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ja, jag velar hela tiden hit å dit. Men till det negativa med dessa är, att dom äter det som är lite för "smått"

                //Inger
                Kom igen nu Inger! Du gillar ju hundar. De är som hundar med gälar!

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Nähej, jag skojar ju bara, jag vet ju ändå, att det är INGER ni menar Jag bryr mig inte det minsta, kul att retas lite bara

                  //Inger
                  Ursprungligen postat av Likan
                  Retas på du! Ett skratt förlänger livet sägs det.

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Hur menar du Likan med "att ett skratt förlänger livet"?

                  //Inger
                  Jag kanske skulle ha citerat när jag skrev det om skratt. gör ett försök nu.

                  Retas- roligt- skratta- klassiskt ordspråk.

                  Jag lägger ner nu. :P
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Likan
                    Fina! Blev det ingav matkrokar?
                    Jag har inte kommit mig för att beställa än

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Apropå din idé om att börja med Gobis så tycker jag det är en kanonidé. Har ju själv nyligen skaffat 7 Påfågelsgobis. De har ett helt annat psyke än cichlider. Man kan sitta och glo på dem långa stunder medans de undersöker akvariet. De är rejält udda på ett helskönt sätt. Om regnbågsfiskar är ytliga så är dessa djupa som havet. Lite överdrivet, men du känner ju mig gullefjun
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Apropå din idé om att börja med Gobis så tycker jag det är en kanonidé. Har ju själv nyligen skaffat 7 Påfågelsgobis. De har ett helt annat psyke än cichlider. Man kan sitta och glo på dem långa stunder medans de undersöker akvariet. De är rejält udda på ett helskönt sätt. Om regnbågsfiskar är ytliga så är dessa djupa som havet. Lite överdrivet, men du känner ju mig gullefjun
                        Där kom mitt gamla nick-name också
                        Jag har kollat på Påfågelsgoby också, men dessa vill ha lite lägre PH och verkar vara lite svårare att hålla, fast jag kanske är lite för petig med mitt vatten. Det skulle onekligen vara skoj att prova på något nytt. Vilken könsfördelning har du på dina?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Kom igen nu Inger! Du gillar ju hundar. De är som hundar med gälar!
                          Ja du Johan, hundar med gälar låter ju toppen förstås . Men det här karet är bara på 220L, vet att det ståt 200 i artbeskrivningen, men det känns ändå för litet tycker jag, firrarna blir ju ganska så stora ändå.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ElinR
                            • September 2014
                            • 370

                            Hej Inger.

                            Om du inte vill länka i tråden till växtfirman får du gärna PM:a mig namnet. Gjorde en snabb Googling, men hittade inte och kommer inte ihåg namnet. Har varit inne där tidigare efter att sett info på Plantswap, men som sagt, nu hittar jag inte.

                            /Elin

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ElinR
                              Hej Inger.

                              Om du inte vill länka i tråden till växtfirman får du gärna PM:a mig namnet. Gjorde en snabb Googling, men hittade inte och kommer inte ihåg namnet. Har varit inne där tidigare efter att sett info på Plantswap, men som sagt, nu hittar jag inte.

                              /Elin


                              Klart att jag vill göra reklam för nästan en granne

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Skickar de med heatpack nu när det är kallt?
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...