Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Här en film på yngel i 540-burken. Lek och yngelvård sker bara några cm under vattenytan.
    Utflödet från Eheim 2250 filtret sitter straxt bakom pinnen de lekte på, och där de har sina yngel.




    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Flödet får vara som det är, måste iväg återkommer...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Jo, min erfarenhet är också att de gillade att leka högt i karet, som här, på ett Anubiasblad strax under ytan. Detta var nog en av de första lekarna, efter att jag hade fått dem av Mats.
        Bifogade filer
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Inger , kan du inte plocka lite grenar i naturen om du inte har några andra? Se om du kan få fatt i typ som dessa som är till vänster, de har jag bara "satt" ner för att minska pumpflödet.
          Pia, jag hade placerat en rot framför strilröret, men roten krockade med någon flagga, men nu är den på plats igen

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Pia, jag hade placerat en rot framför strilröret, men roten krockade med någon flagga, men nu är den på plats igen

            //Inger
            Ok
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Tack för film Mats och tack för din bild Shepard

              Nu har jag donat lite försiktigt i Flaggkaret till deras förtjusning - och jag fattar ingenting. Mina händer och lite donande verkar att ge dom någon sorts "trygghet" av någon anledning som jag inte alls begriper. Tvärt emot vad jag är van vid

              I alla fall, efter lite pusslande med lysrören blev jag supernöjd. Lite adderande av grenar, vet i i fasen hur det blev, men det visar sig, kanske Flaggorna gillar pinnarna i alla fall

              Bilder på hur det blev med den nya ljussättningen.
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Tack för film Mats och tack för din bild Shepard

                Nu har jag donat lite försiktigt i Flaggkaret till deras förtjusning - och jag fattar ingenting. Mina händer och lite donande verkar att ge dom någon sorts "trygghet" av någon anledning som jag inte alls begriper. Tvärt emot vad jag är van vid

                I alla fall, efter lite pusslande med lysrören blev jag supernöjd. Lite adderande av grenar, vet i i fasen hur det blev, men det visar sig, kanske Flaggorna gillar pinnarna i alla fall

                Bilder på hur det blev med den nya ljussättningen.
                Sesådärja! Fan, vad bra det blev! Lite pinnjoxelimox till, bara lite, så blir det mulligt och bra. Nu skall du se att det händer grejer!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Sesådärja! Fan, vad bra det blev! Lite pinnjoxelimox till, bara lite, så blir det mulligt och bra. Nu skall du se att det händer grejer!
                  Slut på pinnjoxelimox, varför sparade jag inte den stora äppelgrenen som jag fick, hade ju tänkt använda den, men tyckte av någon anledning att den var för grov så jag hyvade iväg den i skogen.
                  Nu får det i alla fall vara så här ett tag Mats, så får vi se hur det utvecklar sig .
                  Förstår precis hur du menar med "lite till"

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Killis75
                    • September 2013
                    • 118

                    Det blev ju riktigt snyggt, och kul att flaggorna gillade det!
                    Akvariehuset på 112L

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Det blir ju svinbra!
                      Inga L-malar i?

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tack Killis och Johan

                        Inga L-malar än... Börjar lite lätt med vanlig ancistrus som jag inte har haft på många år

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • heba
                          • September 2013
                          • 847

                          Kul att läsa om att flaggorna gillar när du grejar i karet
                          Du har fått till det fint, även om jag inte ser någon skillnad vad gäller belysningen på dina bilder (eller så missuppfattar jag vad du gjort), så är jag övertygade om att du gör det Pinnar, rötter och växter kan man inte få för mycket av, eller hur
                          Kan du ta en helkarsbild på lite avstånd så man ser helheten?
                          /Helene

                          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av heba
                            Kul att läsa om att flaggorna gillar när du grejar i karet
                            Du har fått till det fint, även om jag inte ser någon skillnad vad gäller belysningen på dina bilder (eller så missuppfattar jag vad du gjort), så är jag övertygade om att du gör det Pinnar, rötter och växter kan man inte få för mycket av, eller hur
                            Kan du ta en helkarsbild på lite avstånd så man ser helheten?
                            Ser du inte att belysning ger ett mycket kallare sken på bild 1, eller så kanske det bara syns på min dator
                            Fotar lite senare Helene, håller på med vatttenbyten

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • heba
                              • September 2013
                              • 847

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Ser du inte att belysning ger ett mycket kallare sken på bild 1, eller så kanske det bara syns på min dator
                              Fotar lite senare Helene, håller på med vatttenbyten

                              //Inger
                              uppenbarligen har jag missuppfattat som jag anade Jodå visst ser jag skillnad mellan dom 2 bilderna - stor skillnad t.om, men jag trodde att båda bilderna var tagna efter du hade ändrat belysningen Tyckte nog att det var "kallt" resp "varmt" ljus på bilderna men kopplade inte......
                              Nu är jag med på banan
                              /Helene

                              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av heba
                                uppenbarligen har jag missuppfattat som jag anade Jodå visst ser jag skillnad mellan dom 2 bilderna - stor skillnad t.om, men jag trodde att båda bilderna var tagna efter du hade ändrat belysningen Tyckte nog att det var "kallt" resp "varmt" ljus på bilderna men kopplade inte......
                                Nu är jag med på banan
                                Idag är det ännu större skillnad, grenarna har färgat vattnet och jag gillar den färgen skarpt .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...