Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Undrar vart han tog vägen den där som jag skulle bolla med, han rullade väl iväg under någon buske eller nåt sånt
    Bra karl reder sig själv . Nu fylls det på med vatten igen...

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Nu fattar jag kommentaren i min tråd Kollar senare noggrannt
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Låter ju som att du sliter med att pröva dig fram i karet, Inger. I det här karet så har jag ju mopanirötter som jag låter få gå snett i karet. Har sedan satt Javaormbunke i skrymslen och annat på den ojämna sidan som jag har uppåt. Så jag använder rötterna som en planka jag sätter växter på och i. Så det är 3 rötter totalt i detta kar. Även mitt 450 är uppbyggt på samma sätt.
        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1410706631.358659.jpg
Visningar: 2
Storlek: 355,6 KB
ID: 2163469
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Nu är det nästan färdigbökat i karet. Jag fick lite "krulliga" vallisar i stället för dom jättevallisar som jag hade beställt - blir nog bra det med bara att dom växer till sig . Några flytande rötter ska dit jag vill till slut också.
          Sen hoppas jag på att dom smalbladiga Echinodorus växer till sig .

          Japp Johnny jag har slitit kan jag säga, men känner mig nöjd nu - lite luftigt blev det som var tanken från början.
          Tror att mina endlers/guppy ska få agera inkörningsfiskar i detta kar

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Skruvvallisarna blir inte höga. Men dom är fina [emoji2]


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Skruvvallisarna blir inte höga. Men dom är fina [emoji2]


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Det är Vallisneria americana som jag har fått, dessa kan bli upp till 40cm - räcker gott det .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Inger H
                Nu är det nästan färdigbökat i karet. Jag fick lite "krulliga" vallisar i stället för dom jättevallisar som jag hade beställt - blir nog bra det med bara att dom växer till sig . Några flytande rötter ska dit jag vill till slut också.
                Sen hoppas jag på att dom smalbladiga Echinodorus växer till sig .

                Japp Johnny jag har slitit kan jag säga, men känner mig nöjd nu - lite luftigt blev det som var tanken från början.
                Tror att mina endlers/guppy ska få agera inkörningsfiskar i detta kar

                //Inger
                Du har glömt nåt.... Bilden på karet...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Tror det är speglingar igen
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Nope, inga speglingar just nu, men jag har blandat sand och sjösten, så tack vare sjösten så är det lite dimma i karet just nu.
                    Så bilder kommer när vattnet klarnat .

                    Tanken var med detta kar, att det inte skulle bli en typisk "Ingerinredning" - det blev så ändå tror jag .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Intet är som väntans tider - på bilder alltså
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Så här ser det ut just nu, några redmorerötter flyter fortfarande trots att dom har legat i en balja hur länge som helst.
                        Eftersom jag gillar växter och älskar rötter, så blev det ju ändå ett Ingerinrett kar till slut fast det inte var tänkt så från början.
                        Så man kan säga att mina fyra kar liknar varandra väldigt mycket .
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Dina kar är ju fina och att ha hittat sin stil är väl bra. Eller? Inger-stil är snyggt
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Toppenfin Ingerstil! Ser hur gött ut som helst!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Mina inredningar blir som dom blir - en gör så gött en kan efter min förmåga . Huvudsaken är att firrarna trivs och jag med...

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Mina inredningar blir som dom blir - en gör så gött en kan efter min förmåga . Huvudsaken är att firrarna trivs och jag med...

                                //Inger
                                Exakt så!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...