Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Aha, flaggor med ingen aning om dessa funkar ihop..
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Jag startade i morse kl. 8 med att rensa den jädrans ullen från alla växter, något som är tidskrävande och såå tråkigt.

      Har flätat en rot med Windelöv och nu håller jag på att klä en rot med Anubias. Dessa två växter tjurar jag på med, trots att jag inte alls får dom att frodas speciellt bra, men kanske ändå i detta nya kar...
      Blir nog nattskift skulle jag tro .
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Tråkigt jobb att rensa, men det blir så bra efteråt
        Anubiasroten ser jättebra ut bara kämpa på!
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Nu blir det köpepizza och lite rött i glaset, sen kommer inredningen att gå som en dans .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Låter gott! här blir det snart hemmagjord pizza och rött i glaset men innan dessa så skall kameran få smattra lite
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1410622239.731289.jpg
Visningar: 1
Storlek: 491,4 KB
ID: 2163431
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                [ATTACH]71162[/ATTACH]
                Jaha Johnny, vad är det där för gult gojs - Mikke är det gott det

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Det är ett IPA öl från Danmark som är glutenfritt. Släpptes i fredags. Så gott att man baxnar
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Nu blir det köpepizza och lite rött i glaset, sen kommer inredningen att gå som en dans .

                    //Inger
                    gick det som en dans?
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      gick det som en dans?
                      Kroppen är för kort, nacken säger ifrån och även min högra axel (misslyckad op.). Gnälliga jag, men tror ändå att det blir bra till slut . Måste bara dit med några rötter som liksom snuddar ytan.

                      Började ju att jobba med karet redan vid åttatiden i morse, sen har rötter flyttats, växter planterats som också har flyttats hit å dit - sedan börjades det om på nytt...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Blev inte alls bra till slut ser jag nu, blir till att tappa ur vatten och pilla lite till idag. Konstigt i går kväll tyckte jag att "pinnen" med Windelöv var väldigt flott - idag är den bara blää .
                        Pia, det var nog inte så lyckat att ha rött i glaset ändå


                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Får man se nåt Inger?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Får man se nåt Inger?
                            Det går inte att få till någon hyfsad bild så att man får någon uppfattning om hur det ser ut nu, solen lyser in så att det blir speglingar överallt (har bara persienner på två av fyra fönster i köket).

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Javisst ja, speglingar var det som var problemet Trodde du ville bolla lite. Det är ju några som lovade vara i jour under denna fas. Men man får vara hemlig i forumet
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Javisst ja, speglingar var det som var problemet Trodde du ville bolla lite. Det är ju några som lovade vara i jour under denna fas. Men man får vara hemlig i forumet
                                Jag är INTE hemlig .
                                Så här såg det ut i morse, men nu har jag sprättat bort alla Windelöv (såg ut som en dammvippa), dessa är tillbaka i vattenhinken. Den långa mopaniroten bort! Vet inte om jag kommer att använda den igen, får väl vända och vrida på den ett tag, såg ju inte klokt ut. Halva karet (höger sida) är tomt just nu på både växter och rötter GRR.

                                På vänstra sidan har jag klätt en rot (som är stenad) med Anubias (syns knappt på bilden), blev nöjd med den i alla fall.
                                Sen kan jag säga, att det tar på kroppen att kuta upp å ner på en pall en hel dag, jag har träningsvärk i tårna också .
                                Fortsättning följer...

                                //Inger
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...