Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ni pratar ju så himla mycket du och Pia så man vet inte vem som är vem snart, Pinger. Den ursäkten var usel. Vi tar om det där igen.... Det blev fel. Sorry. Ska aldrig göra om det igen
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ni pratar ju så himla mycket du och Pia så man vet inte vem som är vem snart, Pinger. Den ursäkten var usel. Vi tar om det där igen.... Det blev fel. Sorry. Ska aldrig göra om det igen
      "Ni pratar så mycket" var den roligaste kommentaren på länge....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Ni pratar ju så himla mycket du och Pia så man vet inte vem som är vem snart, Pinger. Den ursäkten var usel. Vi tar om det där igen.... Det blev fel. Sorry. Ska aldrig göra om det igen
        Med två sådana här "snacksaliga" bruttor är det inte lätt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Alltså, vilken tråd är vilken egentligen - blir helt snurrig nu, kanske bäst att natta hundarna och sova .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Nu velar jag på om vilket ytterfilter jag ska välja till mitt nya Rio (350L). Jag har ett Fluval 306 med det vanliga utblåset och ett Eheim 2217 med strilrör, gillar bägge egentligen .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              2217 får en stor fläskig röst av mig....
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                2217 får en stor fläskig röst av mig....
                Tack, nu slutar jag med velandet

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  Jag hatade utblåsen på Fluvalfiltrena. Strilrör tycker jag är mycket bättre. Jag hade nog också röstat 2217. :-)
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Jag hatade utblåsen på Fluvalfiltrena. Strilrör tycker jag är mycket bättre. Jag hade nog också röstat 2217. :-)
                    Fast å andra sidan går det att sätta strilrör på Fluval också

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Nu velar jag på om vilket ytterfilter jag ska välja till mitt nya Rio (350L). Jag har ett Fluval 306 med det vanliga utblåset och ett Eheim 2217 med strilrör, gillar bägge egentligen .

                      //Inger
                      Varför inte båda (jag måste få fråga även om frågan kanske är korkad )? Ett strilrör sätter ju ner kapaciteten ordentligt - eller gjorde iallafall så i mitt kar) och att då få ca 2000 l/tim i ett såpass stort kar kan ju inte vara dåligt, eller rätta mig om jag har fel?
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Varför inte båda (jag måste få fråga även om frågan kanske är korkad )? Ett strilrör sätter ju ner kapaciteten ordentligt - eller gjorde iallafall så i mitt kar) och att då få ca 2000 l/tim i ett såpass stort kar kan ju inte vara dåligt, eller rätta mig om jag har fel?
                        Jamen Helene det blir två filter, Juwels filterlåda som sitter i som standard + mitt Eheim ytterfilter .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Om du ändå har ett filter till som bara står och skräpar så varför inte peta i det också.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Einarsson
                            Om du ändå har ett filter till som bara står och skräpar så varför inte peta i det också.
                            Nä nu ska vi väl inte överdriva i alla fall .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • heba
                              • September 2013
                              • 847

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Jamen Helene det blir två filter, Juwels filterlåda som sitter i som standard + mitt Eheim ytterfilter .

                              //Inger
                              Aha! Fick för mig att du tagit bort originalfiltret, men då är jag med
                              /Helene

                              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag har möjlighet att få ta över ett Sajicapar eller två, dessa är 12-14cm, skulle det fungera i mitt kar tillsammans med fem mycket mindre Sajicor vilka jag misstänker är bara hannar.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...