Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Jag fattar inte riktigt det där med: "Jag får inte till inredningarna, det blir inte bra och det går troll..."
    Karen ser ju helsköna ut!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ja vi andra ser samma sak som du, Mats
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Ja vi andra ser samma sak som du, Mats
        Ja, klart vi ser hur fint Inger grejar till sina burkar - toppstuff!



        (Johnny, du skulle sett det lilla 112-litaret idag när jag bytte vatten... Kresus Jistus, windelöv-ogräs ända fram till framrutan - och hur många Endlers är det nu då..? Blir en bra gristrupp till nya baljan).

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ja det karet är ett annat toppstuff-ämne. Kan knappt föreställa mig de mängder Windelöw och Endlers du har där nu. Växer det lika bra i källarhavet sedan kommer du att kunna försörja Europa med omnejd med Windelöw och Endlers. Vågar du släppa i Endlers där?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Skitsnygga kar Inger, klar inspiration. Har du lagt in dem till månadens akvarium?
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Vad ni är snälla nu pojkar, suger åt mig med rodnande kinder . Ska jag vara riktigt ärlig, så känner jag mig riktigt nöjd med dessa kar .

              Men, någon av er som har en aning om vad jag skall kunna tänkas ha mer tillsammans med mina Sajicor? Har googlat runt, men får liksom ingen klarhet ändå.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av HWH
                Skitsnygga kar Inger, klar inspiration. Har du lagt in dem till månadens akvarium?
                Nope Helena.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Ja det karet är ett annat toppstuff-ämne. Kan knappt föreställa mig de mängder Windelöw och Endlers du har där nu. Växer det lika bra i källarhavet sedan kommer du att kunna försörja Europa med omnejd med Windelöw och Endlers. Vågar du släppa i Endlers där?
                  Jag slutade räkna friflytande, saftiga windelövplantor vid 50-60 (många av dom skall jag binda upp vid div. grenverk i nya karet) och självklart öser jag i alla Endlersguppys (de skall få lite nytt bod också) i nya burken.
                  Vad/vilka kan grisa ner ett kar bättre än dessa? Det blir perfekt!
                  När vi åker till Deutschlandt till hösten skall jag få tag på en rejäl grupp Garra flavatra som även dessa skall få köra på i baljan.

                  Kommentar

                  • Micke L
                    • December 2013
                    • 456

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Vissa i familjen gillar fotboll andra inte (Inger), så jag fotar mina nya kar i stället som har växt till sig lite :-)

                    180 Juwel; Boliviansk Fjärilsciklid, Apistogramma Agassizii och Nannostomus Beckfordi
                    125 Juwel; 1+1 Nannacara Anomala + kolglödstetror (vill fylla på men vet ej med vad)
                    220 (nyinrett med nya fiskar) Sajicor+ Vitfenade rosentetror (även här vill jag fylla på)
                    Undrar om fotona kommer i rätt ordning nu...
                    Typiska Ingerinredda kar.
                    Mycket snygga. Jag gillar särskilt akvarie nr 3, det med rosentetrorna. Tycker om kombinationen av rötter, sten och växter. Har själv haft rosentetra White fin i många år men gav bort de sista 5-6 som var kvar från stimmet jag skaffade för drygt fyra år sedan. Nu blev det istället bolivianska fjärilar, pansarmalar och rödmunstetror i det karet.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Micke L
                      Mycket snygga. Jag gillar särskilt akvarie nr 3, det med rosentetrorna. Tycker om kombinationen av rötter, sten och växter. Har själv haft rosentetra White fin i många år men gav bort de sista 5-6 som var kvar från stimmet jag skaffade för drygt fyra år sedan. Nu blev det istället bolivianska fjärilar, pansarmalar och rödmunstetror i det karet.
                      Tack Micke, så kul att du kikar in . Jag gillar ditt kar jag med, det är och kommer att bli jättefint när växterna sätter fart .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • heba
                        • September 2013
                        • 847

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Håller med Anders. Fördelen med att ha bägge igång är ju att du t.ex. alltid kommer att ha bra nitrifieringsprocess även om du gör rent det ena filtret. Kör ju så på mitt 450. Fungerar kanon.

                        Cillas undersökning beror på att hon började kräkas på mornarna för en tid sedan. Så undersökningen är för att klargöra om hon har en inflammation i mage/tarm och/eller om det är Helicobacter (magsårsbakterier) i magen. Tydligen är detta vanligt om man fått en infektion av Protozoer (som hon hade tidigare) Provsvar kommer om 2-3 veckor. Det de såg nu var att det verkade vara en inflammation i tunntarmen.
                        Det är ju lite lustigt. Jag och Carina går inte ofta ut på restaurang. Detta är 3:e försöket att gå ut (nu ikväll). Varje gång har Cilla fått skumma symtom och sedan blivit mycket bättre när vi avbokat restaurangen. Så vi räknar med normal hund efter det avbokat kvällens aktivitet.
                        Ang filtrering med både ytter och innerfilter så håller jag med, dessutom blir det ju en större cirkulation och "grumset" som nu lägger sig på växterna kommer försvinna.
                        Kör själv dubbla filter i 2 av karen här hemma med klart vatten som resultat (fiskarna får jobba lite, men då blir dom muskulösa )
                        Din hund Bluewing - hundar har sannerligen ett sjätte (sjunde?) sinne! Här hemma lägger sig ena hunden vid dörren en kort stund innan husse kommer hem - hur sjutton kan dom klockan?

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Vissa i familjen gillar fotboll andra inte (Inger), så jag fotar mina nya kar i stället som har växt till sig lite :-)

                        180 Juwel; Boliviansk Fjärilsciklid, Apistogramma Agassizii och Nannostomus Beckfordi
                        125 Juwel; 1+1 Nannacara Anomala + kolglödstetror (vill fylla på men vet ej med vad)
                        220 (nyinrett med nya fiskar) Sajicor+ Vitfenade rosentetror (även här vill jag fylla på)
                        Undrar om fotona kommer i rätt ordning nu...
                        Typiska Ingerinredda kar.
                        Dina kar är en inspirationskälla, det är verkligen "Ingerinredning" och det är helt i min smak Ang fotbollen så håller jag med dig till fullo!!
                        Fungerar dina fjärilsciklider bra ihop med Apistogramma? Jag har i mitt 275 liter 1 Boliviansk fjäril och 1 "vanlig" fjäril kvar och skulle vilja ha några andra dvärgciklider, men har inte vågat stoppa i några Apisto?
                        /Helene

                        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Jättesnygga kar! Som alltid inger. Är det de två nya som var först av de tre?
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av heba
                            Ang filtrering med både ytter och innerfilter så håller jag med, dessutom blir det ju en större cirkulation och "grumset" som nu lägger sig på växterna kommer försvinna.
                            Kör själv dubbla filter i 2 av karen här hemma med klart vatten som resultat (fiskarna får jobba lite, men då blir dom muskulösa )
                            Din hund Bluewing - hundar har sannerligen ett sjätte (sjunde?) sinne! Här hemma lägger sig ena hunden vid dörren en kort stund innan husse kommer hem - hur sjutton kan dom klockan?


                            Dina kar är en inspirationskälla, det är verkligen "Ingerinredning" och det är helt i min smak Ang fotbollen så håller jag med dig till fullo!!
                            Fungerar dina fjärilsciklider bra ihop med Apistogramma? Jag har i mitt 275 liter 1 Boliviansk fjäril och 1 "vanlig" fjäril kvar och skulle vilja ha några andra dvärgciklider, men har inte vågat stoppa i några Apisto?
                            Ja, av någon konstig anledning får jag liksom alltid bara till denna "Ingerinredning" .
                            Mina bolivianer funkar klockrent tillsammans med Ap. agassizin, så den kombon tycker jag att du ska testa
                            Har fått grönvatten i det karet, så jag har just satt dit ett UV-filter.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Likan
                              Jättesnygga kar! Som alltid inger. Är det de två nya som var först av de tre?
                              Ni skulle bara veta vad kul det är när ni gillar mina kar .
                              Japp det är dom nya på första bilderna. I 220 har jag inte så mycket växter, eftersom Sajicorna brukar gräva, fast mina har inte grävt något än, dom kanske är för små.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                De har tagit sig fin fint sedan första bilden jag såg av dem. Kul!
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...