Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Det var en grann pojk, det där! Kul att se dina nya apor!
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 May 2014, 15:59.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Det var en gann pojk, det där! Kul att se dina nya apor!
      Antar att du menar grann , ja visst är han fin

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Antar att du menar grann , ja visst är han fin

        //Inger
        Ja, grann skall det ju vara - såklart! (jag rättar till det).

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Fina bilder på fina fiskar

          Ser på bilderna att du har sötvattenstång. Hur växer den hos dig, snabbt eller långsamt?

          Jag har fått med lite tång ett par gånger när jag har köpt räkor men får den inte till att växa. Alla andra växter växer så det knakar här, men inte min sötvattenstång

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Jesper Broman
            Fina bilder på fina fiskar

            Ser på bilderna att du har sötvattenstång. Hur växer den hos dig, snabbt eller långsamt?

            Jag har fått med lite tång ett par gånger när jag har köpt räkor men får den inte till att växa. Alla andra växter växer så det knakar här, men inte min sötvattenstång
            Sötvattentången fick jag av Ansjo-Anders i mars tror jag att det var. Hos mig har den inte vuxit alls, men den är grön och fin och jag skall försöka att få tag på mer, bra tillhåll för ev. yngel. Anders kör ju CO2, så i hans kar antar jag att den växer som sjutton . Fast du kör ju mäsk, det borde väl ha samma verkan?
            Jesper det kanske är en växt som måste ha tid på sig för att komma igång, jag har ingen aning alls.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Vilken fina Apistogramma Inger. Härligt att se nytändningen i de lätt glödande textraderna
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Härligt fina fiskar! Så kul det är med en nytändning, så roligt att höra!
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Vilken fina Apistogramma Inger. Härligt att se nytändningen i de lätt glödande textraderna
                  Ja, det känns som om jag har "hittat hem igen" även om det förmodligen kommer att jäklas en del. Just nu känns det i alla fall toppen med dessa nya .
                  Ibland undrar jag hur det står till där uppe i min skalle egentligen, som kan bli så överlycklig över några små fiskar - så även Håkan, som tittar konstigt på mig. Han fattar inte alls detta lyckorus

                  Håll nu tummarna att mina två vitskitsdiskusar kommer igen efter medicineringen som avslutas på måndag.

                  //Inger
                  Senast redigerad av Inger H; 16 May 2014, 07:33.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Sötvattentången fick jag av Ansjo-Anders i mars tror jag att det var. Hos mig har den inte vuxit alls, men den är grön och fin och jag skall försöka att få tag på mer, bra tillhåll för ev. yngel. Anders kör ju CO2, så i hans kar antar jag att den växer som sjutton . Fast du kör ju mäsk, det borde väl ha samma verkan?
                    Jesper det kanske är en växt som måste ha tid på sig för att komma igång, jag har ingen aning alls.

                    //Inger
                    Ja den verkar behöva lite tid, här händer inget varken med eller utan co2.
                    Men som du säger så är min också grön och fin.
                    Man får väl ge den lite tid då och se om det händer nåt

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Jesper Broman
                      Ja den verkar behöva lite tid, här händer inget varken med eller utan co2.
                      Men som du säger så är min också grön och fin.
                      Man får väl ge den lite tid då och se om det händer nåt
                      Du vet väl att "var sak har sin tid" .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Du vet väl att "var sak har sin tid" .

                        //Inger
                        Haha, ja så är det. Men det dåliga akvaristiska tålamodet sätter käppar i hjulet ibland

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Haha, ja så är det. Men det dåliga akvaristiska tålamodet sätter käppar i hjulet ibland
                          Japp, tålamodet är väldigt kort för vissa. Jag tillhör den kortare delen, men jobbar hela tiden med att få till den allt längre - ibland så lyckas jag faktiskt .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Japp, tålamodet är väldigt kort för vissa. Jag tillhör den kortare delen, men jobbar hela tiden med att få till den allt längre - ibland så lyckas jag faktiskt .

                            //Inger
                            Jag har blivit bättre än jag var förr iaf och försöker också bli bättre.

                            Jag började i denna hobbyn med malawi. Och där hände det en massa saker och man fick ändra om inredning mm när nån fisk tjurade ihop och gick bärserk. Så man är van vid att va i akvarierna och greja.
                            Men nu är jag lite bättre, en del av mina akvarier rör jag nästan aldrig nuförtiden

                            Jag håller tummarna för att vitskiten ska försvinna

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tack för tummhållningen . Sen jobbar vi vidare på "tålamodet"!

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

                                Kommentar

                                Arbetssätt...