Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det finns några mindre som funkar i "mindre" kar, som exempel biotodoma och Guineacara
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Blev bara så himla sugen på att visa mina diskusar (dom som ville vara med på bild just nu) å som växer å växer...
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tänkte på detta igår, att det var länge sen det var bilder på dina discus och så kommer det bilder idag tror nog att du kände mina tankar

        hur ur går det med prickarna? Blev det bättre med att minska aquakrauten?
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Tänkte på detta igår, att det var länge sen det var bilder på dina discus och så kommer det bilder idag tror nog att du kände mina tankar

          hur ur går det med prickarna? Blev det bättre med att minska aquakrauten?
          Ja, ingen AQ, inga catappablad - bara vitaminer (på frysfoder) och mineraler lite sådär ibland. Diskusarna har inte ens släppt något slemskikt vid VB .

          Lite tankeläsare är jag nog .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Gott att höra!
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Juni
              • February 2014
              • 613

              Så fina Diskusar du har! Hur stor är den orangefärgade? Längtar till mitt Diskus kar. Det är röja som gäller i mitt ciklid akvarium, men det är spännande -karet är helt ommöblerat varje morgon!
              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Den är väl kanske runt 12cm .
                Tänker du skaffa Diskus Juni?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Juni
                  • February 2014
                  • 613

                  Jag förälskade mig i Bluewings diskusar och bara bestämde mig för att ha sådana. Jag är helt färsk i akvarievärlden så jag har köpt ett begagnat kar som passade och lär mig så mycket jag kan. Låter hemskt att låta dessa fiskar stå ut med min nybörjar okunskap men det är häftigt att drömma om ett vackert Diskus kar i framtiden. Lite mer erfarenhet, sen så!
                  Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Blev bara så himla sugen på att visa mina diskusar (dom som ville vara med på bild just nu) å som växer å växer...
                    Tycker de verkligen är vackra din fina Diskusar
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Tycker de verkligen är vackra din fina Diskusar
                      Tycker jag med, det roliga är att dom är olika personligheter var och en, du vet som hundar ungefär .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Blev bara så himla sugen på att visa mina diskusar (dom som ville vara med på bild just nu) å som växer å växer...
                        Det har varit skönt att slippa sina discusdrömmar ett tag. Men det förstörde du ju nu med dessa härliga bilder

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Det har varit skönt att slippa sina discusdrömmar ett tag. Men det förstörde du ju nu med dessa härliga bilder
                          Alltid skoj att retas lite .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Upptäckte nyss att fem små guppy/endlersyngel simmar runt i nematolkaret . För inte kan det väl vara pygmésvardbäraryngel - nää så är det nog inte. Fasiken jag har aldrig haft guppyyngel så jag vet inte hur dessa ser ut . Hoppas dom klarar medicineringen nu bara.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                För en vecka sedan hade vi +13, snön var så gott som borta. Lurad på våren -5 och vitt...igen .
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...