Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Ursprungligen postat av Inger H
    Roger, vart köper du AquaNamin?
    Det finns hos Kaj och Jörgen på Aquazoo, Tony i Trollhättan eller direkt från Tinnes, http://www.diskus-studio.de/dpshop/s...amin&kat=07.06.


    Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
    Senast redigerad av lofstrog; 22 February 2014, 08:12.
    Discus for life

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av lofstrog
      Det finns hos Kaj och Jörgen på Aquazoo, Tony i Trollhättan eller direkt från Tinnes, http://www.diskus-studio.de/dpshop/s...amin&kat=07.06.


      Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
      Tack .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Nu har paret Blåvinge lagt ännu en äggkaka. Vet inte om dom håller på bara för att fixa till sin egen mat...igen. Tredje gången nu men den lär nog försvinna - tror att dom tycker lokalt producerad mat är läckerbitar .
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Vilket av dina par var det som fick dem upp till yngel?
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Skön bild! Dom lär sig snart!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Vilket av dina par var det som fick dem upp till yngel?
              Vet du Johnny, jag blev osäker när du ställde frågan. Jag har varit så säker på att det var den lite större BT-honan och en av Red Virginhannarna som hade den kullen - men icke! Jag kollade på bilderna, gissa vem som var mamman - Lilla Blåvinge var det ju . Så det är samma par som har börjat om igen, usch vilken dålig koll jag har .

              Mats; ja du ser själv, dessa har gjort det förr

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Jag ger mig sjutton på att du redan visste det - du har kollat tillbaka i tråden, eller hur

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Inte skulle jag vara sådan, åh nej
                    Ärligt talat så hade jag en sådan aning men var inte säker. Hur gör du på nätterna med dina Diskusar under lek. Nattlampa?
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Inte skulle jag vara sådan, åh nej
                      Ärligt talat så hade jag en sådan aning men var inte säker. Hur gör du på nätterna med dina Diskusar under lek. Nattlampa?
                      Jådå, du är bara en sådan .
                      Nej jag brukar inte ha någon nattlampa under leken, fast då när paret hade sin kull och dom började att käka på föräldrarna så fick en fönsterlampa vara tänd under natten.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Det här med att de äter på föräldrarna. Jag har tänkt lite på detta, kan detta vara en orsak till att de ofta har hudproblem? Det måste ju vara ett otroligt komplext system som utsöndrar ett sekret som ger näring till ynglen. Kan tänka mig att sekretet kan innehålla fett (näringsrikt) Kan det blir tilltäppta porer i detta som ger dessa vita prickarna (lite som våra finnar som är tilltäppta och infekterade talgkörtlar).
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Det här med att de äter på föräldrarna. Jag har tänkt lite på detta, kan detta vara en orsak till att de ofta har hudproblem? Det måste ju vara ett otroligt komplext system som utsöndrar ett sekret som ger näring till ynglen. Kan tänka mig att sekretet kan innehålla fett (näringsrikt) Kan det blir tilltäppta porer i detta som ger dessa vita prickarna (lite som våra finnar som är tilltäppta och infekterade talgkörtlar).
                          Njaa, jag tror inte att Diskusen är speciellt drabbad av hudproblem - i alla fall har inte jag haft dessa problem tidigare på dom jag har haft.
                          Låter man Diskusynglingarna gå kvar för länge hos föräldrarna, så kan ju förstås deras hud bli irriterad och då måste ynglen flytta på sig. Jag tror helt enkelt, att Diskusens hud är "skapad" för att vara ganska så tålig så att den pallar för små Diskusgnagare .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Slemskiktet som produceras till ynglen består mest av protein. Inte av fett.


                            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Slemskiktet som produceras till ynglen består mest av protein. Inte av fett.


                              Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                              Där fick du svar Helena .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ursprungligen postat av lofstrog
                                Slemskiktet som produceras till ynglen består mest av protein. Inte av fett.


                                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                                Har du nån källa på det? Verkligen fascinerande rent fysiologiskt. Gogglade lite med hittade inget bra.
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...