Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av heba
    Grattis Inger!
    Tack Helene .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Grattis!!!
      Så himla kul och precis som livet självt. Oro och lycka vägg i vägg. Inget blir riktigt som man tror. Njut av dina yngel och ta ett hälsorace med Diskusarna med fler VB och Aqua-Kraut i den stora dosen vid VB. Det kanske blir bra i alla karen?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Grattis!!!
        Så himla kul och precis som livet självt. Oro och lycka vägg i vägg. Inget blir riktigt som man tror. Njut av dina yngel och ta ett hälsorace med Diskusarna med fler VB och Aqua-Kraut i den stora dosen vid VB. Det kanske blir bra i alla karen?
        Tack Johnny, måste bara beställa Aqua-Kraut .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ursprungligen postat av Inger H
          Nytagen bild på stolta föräldrar, honan med skadad stjärtfena från ett tidigare boende. Dom små "prickarna" nere till höger är små små bebisar
          Gud vad roligt!
          Men det är paret du fick ta över va? Det var väl brichardi du hade innan, dessa är väl pulcher??

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Mats, vad du lägger ner en massa tid - tack .
            Jag har inte alls sett något kliande av denna BT, den äter hej vilt och är precis som den alltid har varit. Men som det sägs på filmerna så har dessa parasiter olika livscyklar - som sagt, jag vet inte .

            //Inger
            Ursprungligen postat av Inger H
            Halleluliamoment som jag har väntat - vad skådar jag just nu i "sesskaret", en hel hop med sessminisar . Jag glömmer vita prickar för ett tag nu i alla fall.

            Mats du "sesskompis" hoppas du läser det här i kväll/natt .

            //Inger
            Visst, man skall ju medicinera tidigt i cykeln, och missar man den så får man fortsätta. Gör som lofstrog tipsar; höj tempen och låt medicineringen gå hela kuren, som säkert kan behöva upprepas.
            Vad det än är för skit du har fått på fiskarna så hoppas jag att du inom kort får bukt med det!


            Nu "sessorna"... Vad var det jag sa, va? Vänta ut dom bara så, ett-tu-tre, har man en yngelskock! Mycket kul att du har fått begynnelsen på ett intressant T-kar nu! Grattis!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Kul! Grattis mormor/farmor!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Gud vad roligt!
                Men det är paret du fick ta över va? Det var väl brichardi du hade innan, dessa är väl pulcher??
                Det stämmer Johan, dom två Brichardi (som jag tror är av samma kön), får inte komma i närheten av stenpartiet just nu. Det skall bli intressant att se om dom blir accepterade av Pulcherparet famöver.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Kul! Grattis mormor/farmor!
                  Tack Anders & Mats

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Inte mycket till bild, men det syns att det är minisar i alla fall (och kiselalger)
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Härligt att se Inger!
                      Märker du av den lite, skall vä säga "lössläppa" hållningen till ynglen ännu?

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Härligt att se Inger!
                        Märker du av den lite, skall vä säga "lössläppa" hållningen till ynglen ännu?
                        Jadå, inte precis någon yngelvallning här inte. Föräldrarna håller ett vakande öga en bit ifrån småttingarna - men liknar inte alls "yngelpassandet" som jag är van vid att se. Kuligt är det .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jadå, inte precis någon yngelvallning här inte. Föräldrarna håller ett vakande öga en bit ifrån småttingarna - men liknar inte alls "yngelpassandet" som jag är van vid att se. Kuligt är det .

                          //Inger
                          Ja, man blir nästan lite orolig i början - men det där beteendet ingår i paketet, så att säga! Vänta bara tills de här små småttingarna börjar "ta hand om" nästa kull.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Ja, man blir nästan lite orolig i början - men det där beteendet ingår i paketet, så att säga! Vänta bara tills de här små småttingarna börjar "ta hand om" nästa kull.
                            Brukar det vara en viss storlek på kullarna, innan dom sätter igång med att producera nästa?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Brukar det vara en viss storlek på kullarna, innan dom sätter igång med att producera nästa?

                              //Inger
                              Nja, det jag har märkt att de kan dra fram kullar med ganska korta mellanrum, men då med färre yngel - och ibland kan det ta längre tid innan en kull dyker upp, då oftast med ganska stort antal yngel.
                              Jag vet inte vad som styr detta, men det är ofta den där känslan att kullarna dyker upp när man minst anar det.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nja, det jag har märkt att de kan dra fram kullar med ganska korta mellanrum, men då med färre yngel - och ibland kan det ta längre tid innan en kull dyker upp, då oftast med ganska stort antal yngel.
                                Jag vet inte vad som styr detta, men det är ofta den där känslan att kullarna dyker upp när man minst anar det.
                                Okey, nu njuter jag i alla fall av av dessa som tittade fram igår kväll .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...