Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Pia du ville se bilder, vet inte om du är med nu ikväll - här kommer några i alla fall. Som sagt, är det jädrans svårt att få till en helbild på ett 540-literskar - så några "delar " är med. Sen finns ju bilder på 220 och 150 (hörnkar) tidigare i tråden, lite har det kanske vuxit sen dess - har faktiskt inte rört i dessa kar på väldigt väldigt länge.
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Väldigt vackra akvarier och speciellt det med discusarna

      Edit: jag ångrade mig, det på sista bilden är min favorit

      Kommentar

      • Dopply
        • December 2012
        • 485

        Det är faktiskt inte bara Pia som väntat på bilder

        Ser riktigt mysigt ut.. Önskar att ag hade energin att hålla Discus.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jag har väntat också! Kanonfint!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Kul, att ni gillar karen.
            "Misstaget", som jag har gjort i lilla hörnkaret, är att jag har planterat cryptocoryner, som trivs, och växer som sjutton i framkant. Det jag menar med det, är att trivs dom (fast vem vet om dom trivs) så skall dom placeras lite längre bakåt i karet - eftersom dom blir för höga för att planteras längst fram. Fast jag bryr mig inte - är bara glad att dom växer.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • liberty.)
              • July 2013
              • 198

              Gud vilka fina kar.

              Kommentar

              • Palmberg
                • May 2010
                • 164

                Flikar bara in - superfint Ingrid! Så jäkla snygga Discusar! Och fina kar ... En fröjd alltesammans
                Ha det! /Henke
                Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  ...fattar inte, både du å Mats vill ha mig till Ingrid - INGER är det ju. Fast spelar roll.

                  /INGER
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Palmberg
                    • May 2010
                    • 164

                    Men herregud! Inte okej -och det spelar roll-, ber om ursäkt Ville bara vara som Mats!
                    Ha det! /Henke
                    Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                    Kommentar

                    • j_l0180

                      • May 2007
                      • 70

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Pia du ville se bilder, vet inte om du är med nu ikväll - här kommer några i alla fall. Som sagt, är det jädrans svårt att få till en helbild på ett 540-literskar - så några "delar " är med. Sen finns ju bilder på 220 och 150 (hörnkar) tidigare i tråden, lite har det kanske vuxit sen dess - har faktiskt inte rört i dessa kar på väldigt väldigt länge.
                      Otroligt fina kar Inger!! Grattis till dom!!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Gott att se Ingrid, kanonfina kar!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Gott att se Ingrid, kanonfina kar!
                          Ah, de e la klart... Ansjomannen, ändå! Fan, va skön du är!

                          Jag tycker att; Passa tid och hålla reda på vad folk heter är en dygd och hederssak, punkt - slut!
                          Jag gjorde en fadäs genom att skriva Ingrid istället för Ingers rätta namn; Inger, vid ett tillfälle här för leden - det hände dock endast en gång, vill jag påstå, och hoppas jag, av Inger, snart vara glömt.

                          En liten förklaring, men inget försvar, är att min dotter har en bästa vän som heter just; Ingrid - och vi umgås allihop en hel del - därav, tror jag, mitt fuckup...
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 August 2013, 01:43.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Pia du ville se bilder, vet inte om du är med nu ikväll - här kommer några i alla fall. Som sagt, är det jädrans svårt att få till en helbild på ett 540-literskar - så några "delar " är med. Sen finns ju bilder på 220 och 150 (hörnkar) tidigare i tråden, lite har det kanske vuxit sen dess - har faktiskt inte rört i dessa kar på väldigt väldigt länge.
                            Igår kväll var jag bara med och la ett urlöjligt foto och urlöjlig kommentar i Mats tråd, sorry för detta

                            Tack för dessa underbara bilder Ingr... Inger , fantastisk fina kar, dessa skall du vara stolt över!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Igår kväll var jag bara med och la ett urlöjligt foto och urlöjlig kommentar i Mats tråd, sorry för detta

                              Tack för dessa underbara bilder Ingr... Inger , fantastisk fina kar, dessa skall du vara stolt över!
                              Vadå ursäkt, jag tyckte din bild hade en väldigt fin färg.
                              Kul att du gillar bilderna.

                              //INGER
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Varning för OT, för dom som inte vill läsa.

                                För bara drygt en vecka sedan, fick min älskade Zoya åka till hundhimlen. Livet har liksom inte varit sig likt sen dess - deppigt värre kan jag säga.
                                Vistas man i hundvärlden... också, så känner man varandra sådär lite på avstånd och ryktet går...Inger har inte kvar sin Zoya.
                                Jag "ramlade" helt plötsligt på en liten "Lykke-liten", som inte alls var planerad på något sett. Hon har ett litet överbett enligt veterinärbesiktning (som knappt kan ses), så därför lämpar hon sig inte som utställningshund - men vem bryr sig.
                                Så nu finns denna lilla Lykke hos mig sedan igår - till min stora glädje, snacka om att vara impulsiv. Dessvärre blir hon uppfostrad av en "bitsk golden retriever" (skojar bara). Hon är bara så helmysig detta lilla charmtroll.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...