Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag lägger upp dom här i min tråd också, lite bättre bilder än sist...kanske. Mina nyaste Apistogramma gephyra.
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Det är inget avstånd i norrland...
      Ja, det vet ju du som bara brukar blåsa rätt igenom och bara har torsk för ögonen - förmodligen också med lurar i öronen och med datorn på, utan att märka dom vackra norrlandslandskapen som du passerar.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        De kan transporteras upp till Västerås. Det är 30 mil mindre t o r. Jag ska ju ner efter sommaren
        Menar inte att vara påflugen utan bara att det finns flera möjligheter.

        Så du har siktat in dig på de blå och blivit sugen på albino?
        Själv har jag gett upp och får se vad jag klickar på hos Tony. Men RödTurkos eller blå varianter är mest intressant idag.
        Känns himla skönt att det finns möjligheter - och du är inte påflugen fattar du väl.
        Jag köpte gula albino av Tony sist - gillade dom skarpt.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Mina rubintetror, har fått ett lite annorlunda beteende sen dom fick nytt sällskap av nyckelhålscikliderna. Det är inte alls så att dom här nya invånarna jagar dom eller så - men av någon anledning, så cirkulerar dom runt windelöven som är ganska så utbredd. Inte så att dom stimmar och håller ihop - utan mer som om dom smyger runt och kollar om det är fritt fram, eller om dom kanske blir till mat. Det är min tanke om deras beteende, men det kanske inte alls är så. Fast till mat blir dom nog, om nycklarna får leva och kommer upp i storlek.


          Nu har nycklarnas blyghet försvunnit, massor av bilder blev det - två, av jag vet inte hur många gick att använda. Varför skaffar jag alltid fiskar som inte kan vara stilla.
          En bild på tetrorna runt windelöven också.
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            Fina bilder! Borde få hem ett 240 l kar idag som jag tänkt ha nyckelhål i så småningom Tetrorna var riktigt fina också!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Miliimli
              Fina bilder! Borde få hem ett 240 l kar idag som jag tänkt ha nyckelhål i så småningom Tetrorna var riktigt fina också!
              Hesan Miliimli, vad kul med ett nytt kar. Jag har läst på många ställen, att nycklarna ska vara väldigt skygga - dom tre första dagarna var det så, men nu har blygheten försvunnit och dom är så jädrans söta.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                När nyckelhålen väl känner sig hemma så är dom väldigt framåt, mina tvekar inte för att äta ur handen om jag håller ner något dom vill ha.
                Sen blir dom ju väldigt snygga när dom får lekdräkt och fullt utväxta fenor också, ser ut som en helt annan fisk.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • Miliimli
                  • March 2010
                  • 2457

                  Ja, jag tycker nycklarna är superfina och charmiga Har inte haft dem själv dock ännu, så det ska bli spännande att prova på.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av KristianE
                    När nyckelhålen väl känner sig hemma så är dom väldigt framåt, mina tvekar inte för att äta ur handen om jag håller ner något dom vill ha.
                    Sen blir dom ju väldigt snygga när dom får lekdräkt och fullt utväxta fenor också, ser ut som en helt annan fisk.
                    Ja, det ska bli intressant att följa dom framöver. Har aldrig haft dessa förut, därför är det speciellt roligt.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                      Tror du kommer att stormtrivas med dem. De är egentligen överallt i mitt akvarium. Ibland på botten, ibland vid ytan. Läckrast är det när de slår följe och letar mat. De drar runt i akvariet och snokar upp någon Amanoräka som drar kvickt iväg. De är både stillsamma och kraftfulla. Men himla nyfikna. Tror ni kommer att trivas bra ihop.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Vi stormtrivs redan ihop, bara efter fem dagar.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Klicka på bilden för större version

Namn: Nyckeltrio.jpg
Visningar: 2
Storlek: 117,6 KB
ID: 2147506
                          En bild med en nyfiken trio
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13117

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            [ATTACH=CONFIG]61680[/ATTACH]
                            En bild med en nyfiken trio
                            Snarare trio med bumba
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              He he Undrar om någon under 40 hängde med i svängarna där
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                åheim, kul med bilderna, men nu ska jag vara jäkligt petig - för mycket "gulstick".

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...