Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Några Ancistrus är ett latmannaknep för att bli av med problemet

Kommentera

Ursprungligen postat av LoGeek Visa inlägg
      Några Ancistrus är ett latmannaknep för att bli av med problemet
      Det blir icke någon Ancitrus i något av mina kar, då är jag hellre olat

//Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg

Det blir icke någon Ancitrus i något av mina kar, då är jag hellre olat

//Inger
        Ha ha... jasså, jag älskar ancistrus

Kommentera

Ha ha... jasså, jag älskar ancistrus
          Det där näst sista ordet var väl att ta i, men du har ju lagt till en ironisk smiley, så jag antar att du inte menar vad du skriver .

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Det där näst sista ordet var väl att ta i, men du har ju lagt till en ironisk smiley, så jag antar att du inte menar vad du skriver .

//Inger
            Jag är egentligen för gammal för att veta hur smileys ska användas. Jo jag älskar ancistrus! Både vanliga och röda har jag i massor. De håller rent och gör inte en fluga förnär

Kommentera

Jag är egentligen för gammal för att veta hur smileys ska användas. Jo jag älskar ancistrus! Både vanliga och röda har jag i massor. De håller rent och gör inte en fluga förnär
              Hum "inte en fluga förnär", jodå, dom far fram som bulldozer och käkar upp både ägg och yngel (min egen erfarenhet)

//Inger

Kommentera

Hum "inte en fluga förnär", jodå, dom far fram som bulldozer och käkar upp både ägg och yngel (min egen erfarenhet)

//Inger
                Det har du rätt i, de är ingen bra kombo om man vill att äggen ska bli orörda i sällskapskar!

Kommentera

Nästan så jag blir sugen på bolivianer igen, dom är vackra tycker jag. Funderar ju på vad jag ska ha för firrar när det blir dags, så massor av filmer kollas på YT.

Kommentera

Riktigt fina, älskar verkligen mina.

Kommentera

Håller med! Bolivianer är toppen!

Kommentera

Jag har aldrig haft bolivianer. Berätta vad ni gillar med dem. Förefaller blekare i färgerna än fjärilsciklider men väsentligt större...?

Kommentera

De är robusta, vackra (om än inte lika färgstarka som vanliga fjärilar), lättlekta och ganska fredliga även vid lek. Det är roligt att se lekbeteende, den fina lekdräkten och yngelvården!

Kommentera

För mig var det också den första ciklid jag hade och den som öppnade ögonen för ciklider i allmänhet. Eftersom den är lättskött var det enkelt ”att lyckas” med den och det gav mersmak.

Kommentera

Nando och Thomas, jag vet att ni gillar era bolivianer, inte alls konstigt, så vackra

//Inger

Kommentera

Det är alltid lite svårt att säga varför man faller för en art. Jag har haft fjärilar tidigare men de trivdes inte, nu hade jag hört att bolivianer var tåligare och när stork hade vf tyckte jag det var kul att testa. De är aktiva precis hela tiden, inte särskilt aggressiva och funkar bra med alla övriga invånare , ja om de är fina... det är ju upp till betraktaren men för mig känns de otroligt till mina bruna diskus, lagom mycket färg så att säga.

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        661D34B0-911F-4764-8DD9-B9B55BB94FCD.jpeg
Visningar:	33
Storlek:	536.8 kB
ID:     	2407410

Namn:	        710727FE-5E2A-4634-BB75-7CB667CA8E25.jpeg
Visningar:	32
Storlek:	510.1 kB
ID:     	2407411

Namn:	        2C6EC237-4C7E-44FF-8F9A-58EEA7F4EB44.jpeg