Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollapsa
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Hur går det med inredningen? Får du till något du gillar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
      Hur går det med inredningen? Får du till något du gillar?
      Jag har inte ändrat på något än, letar filmer på YT, kanske jag hittar någon scape där dom jag gillar. Jag har ju ingen "plan" att gå efter, det är svårare då. Fast å andra sidan blir det kanske bättre om jag härjar hej vilt, så får det bli som det blir .

//Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

OK! Ja, det är svårare utan plan. Samtidigt har man ju oändliga möjligheter så Gissar att du inreder främst för någon apistogramma?

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg
          Jag har inte ändrat på något än, letar filmer på YT, kanske jag hittar någon scape där dom jag gillar. Jag har ju ingen "plan" att gå efter, det är svårare då. Fast å andra sidan blir det kanske bättre om jag härjar hej vilt, så får det bli som det blir .
          //Inger
          Inger!
          Det är ju inte första gången vi gaggar inredning. För min egen del kommer idéer, visioner och inspiration av sig självt, i skallen.
          Skulle du kunna beskriva hur du helst av allt vill att din inredning skall se ut, eller är det den grejen som blir svår?
          Har du några favoritinredningar bland de kar du sett/ser i trådarna här på forumet, eller på nätet? Det skulle vara kul att liksom se vad det är du inredningsmässigt går igång på.

Kommentera

Gillar denna scape (en minut in i bilderna), "Amazon cichlids in darkness".

"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentera

Mmmm, många fina inredningar där.
              Ljussättningen är viktig - mörkt längst bak i karet och kanske skall du fundera på flera mindre LED-lampor/ramper?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
                Mmmm, många fina inredningar där.
                Ljussättningen är viktig - mörkt längst bak i karet och kanske skall du fundera på flera mindre LED-lampor/ramper?
                Mmmm, jag har ju två svindyra ledramper som jag kan styra ljussättningen med, nja inga fler lampor, måste tänka lite budget där .

//Inger

Kommentera

Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg

LoGeek, tror bestämt, att det är första gången du kikar in i min tråd - kul

//Inger
                  Jag har tjuvläst lite och kikat på dina fina kakaduayngel
                  Får bli bättre på att skriva på Zoopet kanske. Läser ofta men skriver sällan...
                  Kul med din nya inredning!

Kommentera

Mitt tips är att du inte ger dig innan du är nöjd. Det är ju du som ska titta på karet och därför är det viktigt att du inte blir missnöjd med hur det ser ut. Mindre justeringar i form av ytterligare pinnar, löv och växter som sprider sig är ju lätt att fixa med tiden, men den stora grund-scapen behöver man ändå bli nöjd med för att trivas med karet (enligt min erfarenhet). Du är ju van att inreda för dvärgciklider så jag är säker på att karet kommer bli lämpligt ur den aspekten. Då är det ”bara” det visuella som ska tilltala dig kvar . Det fanns många fina inredningar på filmen!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
                      Mitt tips är att du inte ger dig innan du är nöjd. Det är ju du som ska titta på karet och därför är det viktigt att du inte blir missnöjd med hur det ser ut. Mindre justeringar i form av ytterligare pinnar, löv och växter som sprider sig är ju lätt att fixa med tiden, men den stora grund-scapen behöver man ändå bli nöjd med för att trivas med karet (enligt min erfarenhet). Du är ju van att inreda för dvärgciklider så jag är säker på att karet kommer bli lämpligt ur den aspekten. Då är det ”bara” det visuella som ska tilltala dig kvar . Det fanns många fina inredningar på filmen!
                      Nej jag tänker inte ge mig i första taget, gillar scapen 1:16 in i bilderna också . I morrn ska jag ner till Sundsvall och handla fler rötter, sedan fortsätta med pillandet.

//Inger

Kommentera

Toppen!

Kommentera

Tack för den YT-filmen Inger. Kom som på beställning och precis vad jag behövde till mitt Leopard Endler kar, som kanske görs om till ett mörkt och surt Apistogramma kar om någon månad.

Kommentera

Ursprungligen postat av ICC Visa inlägg
                            Tack för den YT-filmen Inger. Kom som på beställning och precis vad jag behövde till mitt Leopard Endler kar, som kanske görs om till ett mörkt och surt Apistogramma kar om någon månad.
                            Vassegod, kul att du fick inspiration av filmen

//Inger

Kommentera

Fler rötter adderade, får inte plats med fler, jag vill ha dit lite växter också. Hur går jag vidare med att omplacera rötterna så att det inte är "lådlikt"?

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN3006.JPG
Visningar:	49
Storlek:	690.5 kB
ID:     	2406851Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN3007.JPG
Visningar:	44
Storlek:	668.0 kB
ID:     	2406852

Kommentera

Pillat lite till, men bara lite. Funderar på om jag ska såga itu roten som hänger på staget i två delar, sedan placera dom liggande/uppåt. Ser konstigt ut med en så pass tjock rot som hänger som den gör.

Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        DSCN3012.JPG
Visningar:	69
Storlek:	714.6 kB
ID:     	2406881

Kommentera

Sparar...
                                X