Idag har jag hämtat ytterligare tio rubintetror - så nu är dom tjugo...så vackra. Dom går tillsammans med bolivianerna i 220-liters, som tyvärr nu bara är fyra av fem, som dom var från start.
Jag har sett, att två av dom (svårt att se vilka) har bitit sej fast i varandras gap - så kanske den här döda åkte på rejält med stryk och blivit enormt stressad.
Jag har funderat på, att skaffa ytterligare en art i detta kar - kanske då laetacara curviceps, men hur funkar dom tillsammans med bolivianerna tro.
Trodde jag skulle få en ny Mr. Borellii denna vecka, men han kom inte - kanske nästa. Dom två borelliihonorna väntar....
Bifogade filer
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Trevliga bilder, Inger! En helbild på trollkaret kanske?
Ordningen är återställd...välkommen hem Anders!
Mmm - trollkaret visas icke i helbild, förrän där har gjorts en helmakeover med nya växter, mer rötter o.s.v.
Annat mysko i detta kar också - äppelsnäckorna dör, men i dom andra karen är dom hur fina som helst. Jag tror bestämt, att det finns en liten osynlig djävul med fenor i karet.
//Inger
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Hugaligen, och här som det varit en riktig toppendag (för de som är vakna). Själv har jag sovit till kl 16 då klockan ringde, man vill inte försova sig till jobbet ju..
Hugaligen, och här som det varit en riktig toppendag (för de som är vakna). Själv har jag sovit till kl 16 då klockan ringde, man vill inte försova sig till jobbet ju..
"Hugaligen" = norrländska.
Försöker bara hålla igång tråden med regnbilden.
//Inger
Kommentera