low-tech räkvas, newbie!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rredcichlid
    • December 2011
    • 61

    #46
    Så jord + räkor funkade inte. De dog alltid under natten efter de hade suttit vid ytan med ljuset på. Trots att jag hade ett filter igång. Nitrit kom for no reason så jag antar att det var nått i blomjorden.

    Ska istället köpa ECS och starta nytt! Jag har hört att ECS kan funka som filter, sant?
    Senast redigerad av rredcichlid; 15 December 2011, 15:13.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #47
      ja det var det nog. varför köpa ecs när det går bra med blästersand tex, eller kattsand ( ej klumpbildande)

      Kommentar

      • rredcichlid
        • December 2011
        • 61

        #48
        För jag tycker att ECS ser finare ut, När det gäller att det är dyrare så gör det ingenting.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #49
          Okej. aja jag är ju smålänning. vill alltid göra bra affärer. om jag kan få tag på nånting till ett billigare pris så tar jag ju det. o ändå lyckas jag inte spara en krona i månaden på en heltidslön. akvariumen o öl tuggar bra med pengar. o elen :P haha

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            #50
            Kör på vit faxe om du ska ha körsbär. Dehär lerkulorna och skit funkar inte till räkor, inte enligt Ansjo och Mats i alla fall
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • rredcichlid
              • December 2011
              • 61

              #51
              På vilket sätt funkar de inte? På förpackningen ser man en trevlig glad räka .. :O

              Just nu letar jag efter ett bra bottensubstrat som kan ersätta växtgödning (kanske droppa i bottengödning nångång sällan) och ECS verkade som ett bra val

              Ursprungligen postat av hannesc
              Okej. aja jag är ju smålänning. vill alltid göra bra affärer. om jag kan få tag på nånting till ett billigare pris så tar jag ju det. o ändå lyckas jag inte spara en krona i månaden på en heltidslön. akvariumen o öl tuggar bra med pengar. o elen :P haha
              Jojo, tar också hellre det billigare. Men nu när det gäller akvarier så får jag ta den dyra vägen. Blomjorden trodde jag skulle bli bra mycket billigare än att köpa växtnäring hela tiden. Men priset blev fyra döda räkor á 50 kr

              Kommentar

              Arbetssätt...