Rumsavdelare 3x 25L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #46
    våtrumsfärg skyddar materialet från att suga åt sig vatten = väldigt bra
    2 lager med tänkt kulör är bättre än 1 lager då det antagligen kommer lysa igenom från grundfärgen om man bara har 1 lager = inte snyggt
    klarlack = skyddar färgen från att förstöras av vattenspill.


    en enklare metod är att bara måla med våtrumsfärg men då blir du antagligen lite begränsad vad gäller färgval.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Luddson
      • August 2011
      • 529

      #47
      Shit, den är svin dyr. Kan inte hitta mindre än 1 liter o det ligger på 6-700 kr =/ ska ju ändas använda lite.
      Finns det inget billigare altrenativ?

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #48
        skippa våtrumsfärgen å lägg en vanlig grundfärg och därefter den färgen som du tänkt ha som kulör och lacka sedan 2 gånger.
        beror på hur mycke vatten du tänkt spilla på möbeln.
        plywood är ju inte direkt känt för att stå emot vatten så en ordentlig måning är väl att föredra om du inte vill att de ska bli fult pga vattenspill.

        men du kan ju skippa de helt å bara måla med den färgen du tänkt dig också, de är ju helt upp till dig.
        lackning och antalet lager färg är ju enbart för att virket inte ska suga åt sig fukt.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • fesoj
          • November 2007
          • 250

          #49
          Om det på något sätt är till hjälp så kan jag nämna att jag haft mitt 112L kar på en av dessa i snart fyra år: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103345/ .
          Visst skulle man kunna göra den lite stabilare med nån regel om man vill vara helt säker. Men har fungerat bra utan här!
          112L Golden, höns, gulanka, katter, engelsk bulldog.

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #50
            Ursprungligen postat av fesoj
            Om det på något sätt är till hjälp så kan jag nämna att jag haft mitt 112L kar på en av dessa i snart fyra år: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50103345/ .
            Visst skulle man kunna göra den lite stabilare med nån regel om man vill vara helt säker. Men har fungerat bra utan här!
            alltså man kan ställa akvarium på ikea möbler, en del av möblerna klarar säkert av det.
            problemet uppstår om dom INTE gör det å akvariet far i golvet, då finns det inte en försäkring i hela registret som täcker skadorna pga att akvariet stod på en möbel som ej var avsedd för det ändamålet.

            så det är ju värt att lägga en extra tanke på det kanske....
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • Luddson
              • August 2011
              • 529

              #51
              Vad för lack ska jag använda mig av?

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                #52
                spelar ingen roll, det kommer ju antagligen inte att vara någon jätte mängd vatten som spills på virket så vanlig lack för trä borde väl funka utmärkt.
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • Luddson
                  • August 2011
                  • 529

                  #53
                  Okej, kan jag använda mig av det även på insidan av rampen för eventuell "vattenånga"?

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    #54
                    Ursprungligen postat av Luddson
                    Okej, kan jag använda mig av det även på insidan av rampen för eventuell "vattenånga"?
                    jag skulle inte bara lacka insidan av rampen.. Är den av trä? jag brukar använda gummimembran alltså sån man använder i badrum för fukt tätning och målar sedan med vanlig utefärg över, det funkar hur bra som helst mot fukten som kommer från karet..
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • Luddson
                      • August 2011
                      • 529

                      #55
                      Alltså jag köper ett http://zoomarknad.se/product-view.asp?catid=4100&prodid=7758&ref=%2Fproduct-dlist%2Easp%3Fcatid%3D4100
                      m
                      en ett eco 40 fanns ingen bild på det. Sen ska jag sätta en ramp över det för att bygga in alla dom tre jag har. själva rampen den har på sig kommer fortfarande att vara där.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...