Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ja spotlights eller ljus från lite längre avstånd är verkligen grymt till akvarium. När det blir skuggor etc. Lysrör strax ovanför vattenytan ger en ganska dålig ljuskänsla.
    350L Diskus

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      beror på vad man är ute efter. lysrör kan vara väldigt bra i ett annat kar men just det här var jag ute efter dunkelt o punktbelyst

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13109

        hannesc ja såg att du hade ett bra flöde över hela karet dvs. 2,5m, har du en pump i varje hörn?
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          japp en eheim 1250 i varje hörn. filterhörn på båda sidor

          inte lika mycket tryck längre som i den här videon men här ser du hur de funkar. har en ventil på varje för att kunna ställa flödet. ( men har det på max ändå)

          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13109

            ... Ja 2st 1250 förklarar det livliga flödet. Dem där universalpumparna från eheim är riktiga grejer det!! Jag kollade en annan video när karet var nyfyllt och tomt på inredning, det var en ganska påtaglig resonans då som fortplantade sig i hela karet, har du lyckats få bort den?
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              ja den är borta. hade lagt för mycket filtermatta runt pumpen. när jag tog bort en del försvann det. samt med sand o inredning så har det försvunnit helt mer eller mindre

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                några bilder o ny film ( lite grynig dock)

                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                Bifogade filer

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  ny film. titta i HD. annars inte värt

                  Satanoperca LeucostictaGeophagus sp. Orange Head TapajoGeophagus SteindachneriL134L201408 LiterMått255x40x40mmDIY

                  Kommentar

                  • irwin_fletch
                    • April 2009
                    • 544

                    Riktigt snygg film. Bara älskar detta kar och ditt fiskval. Funderar på en liknande setup i framtiden men med cupido istället för orange head.

                    Kommentar

                    • Triumph
                      • September 2008
                      • 295

                      Fantasiskt läckert! Mitt bästa beröm får bli att jag blir avis. Erkänner det gott folk. Inte bara för utseende utan för klassen det håller över tiden. Hur doserar du pmdd (enligt ordination eller egen dos) allt på en gång efter vattenbyte eller jämnt under perioden? Kör du med easy carbo? Haft några alproblem eller cyano? Hur många timmar per dygn har du tänt. Hur ofta gör du vattenbyten och hur mycket? Vad är det för Kelvin på spotsen? Några sandsnäckor i karet? Vacklar själv fram och tillbaka i cyanofrågan. Mäter, mäter och mäter. Doserar för att hålla jämn halt i vattnet. Men jag är inte riktigt nöjd.

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Ursprungligen postat av irwin_fletch
                        Riktigt snygg film. Bara älskar detta kar och ditt fiskval. Funderar på en liknande setup i framtiden men med cupido istället för orange head.
                        tack

                        ja cupido är toknajs! var tänkt att jag skulle ha sånna med men blev inte så.

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          Ursprungligen postat av Triumph
                          Fantasiskt läckert! Mitt bästa beröm får bli att jag blir avis. Erkänner det gott folk. Inte bara för utseende utan för klassen det håller över tiden. Hur doserar du pmdd (enligt ordination eller egen dos) allt på en gång efter vattenbyte eller jämnt under perioden? Kör du med easy carbo? Haft några alproblem eller cyano? Hur många timmar per dygn har du tänt. Hur ofta gör du vattenbyten och hur mycket? Vad är det för Kelvin på spotsen? Några sandsnäckor i karet? Vacklar själv fram och tillbaka i cyanofrågan. Mäter, mäter och mäter. Doserar för att hålla jämn halt i vattnet. Men jag är inte riktigt nöjd.
                          tack!
                          många frågor men ska försöka svara

                          ingen PMDD
                          ingen co2
                          ingen kolkälla alls
                          inga alger alls ( lite synd för jag ville ha alger på bakgrunden)
                          ingen cyano
                          tänt mellan 0630-21 ( vill ha det tänt längre men sonen ska sova då så får släcka det vid den tiden)
                          30% VB en gång i veckan
                          spottarna är på 2700-3000K ( vanliga IKEA-led)
                          massor med sandsnäckor. började väl med typ 15 o nu är det hundratals. syns typ aldrig på dagen

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Det är så snyggt så jag blir arg på dig.

                            Har verkligen börjat HATA lysrör. Funderar på hur jag ska kunna ersätta min Juwelramp med något annat som ändå är praktiskt och snyggt. Blir fult utan "tak" på karet när det hänger rötter och sånt där ur etc emot stagen. Men får se. LEDljus är så jäkla mkt snyggare då det blir skimmer i vattnet och skuggor.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              haha inte bli aaarg nu...:P

                              men du. testa sätt in 4 eller 8 sånna här kanske. kan du ju fästa i locket

                              Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                ni får en bild till. blev jäkla nöjd med denna
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...