Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    ok gött till ritbordet och montera,, tack ar för beskrivningarna...
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Sen så lär Ulrik köra 5-liters dunkar till sitt kar...

      Och en pump i karet som fördelar gasen, som man kan stänka av på natten.
      lat man som jag sätter den på timer..
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        Ursprungligen postat av Helene&Andreas
        Glöm absolut INTE backventilen!!!
        Pfft. Jag har aldrig kört med backventil. Visst är det bra o ha men inget krav. Haft mask igång i 1 år utan att nått hänt

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • Helene&Andreas
          • January 2009
          • 1336

          Ursprungligen postat av hannesc
          Pfft. Jag har aldrig kört med backventil. Visst är det bra o ha men inget krav. Haft mask igång i 1 år utan att nått hänt

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
          Har också kört med mäsk runt ett år. När vi kom hem från en Stockholmsresa förra söndagen hade vattnet gått bakvägen och ca 15-20 liter på parketten. Men men backventil är ju upp till var och en. Kommer aldrig att köra utan igen. Kunde ju ändå varit värre... Kunde ju varit 720 liter!

          Kommentar

          • Vanish
            • April 2011
            • 900

            Vad tror ni, 2x5L-dunkar till ett 600L, räcker det att byta en varannan vecka? Eller blir det hela för klent?

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Ursprungligen postat av Helene&Andreas
              Har också kört med mäsk runt ett år. När vi kom hem från en Stockholmsresa förra söndagen hade vattnet gått bakvägen och ca 15-20 liter på parketten. Men men backventil är ju upp till var och en. Kommer aldrig att köra utan igen. Kunde ju ändå varit värre... Kunde ju varit 720 liter!
              ofan, men då kan ju inte dunkarna/flaskorna hållt tätt? men ja det är ingen dum ide egentligen :P

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Ursprungligen postat av Vanish
                Vad tror ni, 2x5L-dunkar till ett 600L, räcker det att byta en varannan vecka? Eller blir det hela för klent?
                det blir nog bra.

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Ursprungligen postat av hannesc
                  ofan, men då kan ju inte dunkarna/flaskorna hållt tätt? men ja det är ingen dum ide egentligen :P
                  Precis! Och oavsett vad så vet du inte hur länge det är 100 % tätt? Därför är backventilen ganska billig! Försäkringsgubben som va här skrattade bara lite och sa att det va tur att det inte va hela karet! Hahaha

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    haha aa jo det har du rätt i. :P

                    var parketten förstörd? mitt försäkringsbolag vet inte ens om att jag har 1140L i lägenheten. hmm....

                    Kommentar

                    • Helene&Andreas
                      • January 2009
                      • 1336

                      Ursprungligen postat av hannesc
                      haha aa jo det har du rätt i. :P

                      var parketten förstörd? mitt försäkringsbolag vet inte ens om att jag har 1140L i lägenheten. hmm....
                      Jo den har väl rest sig endel men det verkar inte vara några problem med försäkringen än så länge.

                      Hahaha nee dom visste inget om vårat 720 heller!

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        haha. skönt det. att det inte vara några problem asså.

                        Kommentar

                        • Helene&Andreas
                          • January 2009
                          • 1336

                          Sant men ändå inge vidare kul! Kom hem och det första man ser är att det saknas några cm vatten! Gissa om hjärtat slår dubbelslag då??

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            haha jag vet precis hur det är. gjorde vattenbyte på min 350L kub en gång. satte igång påfyllningen o det tar ju en stund att fylla upp 150 L typ. o jag höll på med maten samtidigt. o hög musik på.

                            glömde bort det........

                            "hmm...vad är det som porlar så där kon.........FUAAAAAAACK!!!11!!!"

                            hade heeeeela sovrummsgolvet fyllt med vatten. var nog en 100L eller så kanske. vattenfall över karet. aldrig haft sån panik i hela mitt liv.

                            höll på o torka med handukar,thirtar, allt med nån form av uppsugningsförmåga, i 5 timmar. var skiiit rädd att det hade runnit ner till grannen under eller in under plastmattan som är i sovrummet. låg i dagar o torkade lister o möbler med hårtork osv.

                            så ja..jag känner din panik. haha.

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              men det har inte blivit några skador på möbler eller golv. inte hört nått från grannar heller. var ett år sen drygt.

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                haha jag vet precis hur det är. gjorde vattenbyte på min 350L kub en gång. satte igång påfyllningen o det tar ju en stund att fylla upp 150 L typ. o jag höll på med maten samtidigt. o hög musik på.

                                glömde bort det........

                                "hmm...vad är det som porlar så där kon.........FUAAAAAAACK!!!11!!!"

                                hade heeeeela sovrummsgolvet fyllt med vatten. var nog en 100L eller så kanske. vattenfall över karet. aldrig haft sån panik i hela mitt liv.

                                höll på o torka med handukar,thirtar, allt med nån form av uppsugningsförmåga, i 5 timmar. var skiiit rädd att det hade runnit ner till grannen under eller in under plastmattan som är i sovrummet. låg i dagar o torkade lister o möbler med hårtork osv.

                                så ja..jag känner din panik. haha.
                                Hahaha!!! Tur att man bor i hus då så man slipper oroa sig över vad grannarna tycker!!!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...