Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    nej tyvärr, har inga fler

    det blir ju bra! ska bli spännande att se det färdiga resultatet med färg och inredning!

    Kommentar

    • Getingen
      • August 2010
      • 325

      Snyggt. Du är nog den första jag sett som försöker efterlikna slim-linen och du gör det väldigt bra. Dock hänger det väldigt mkt på färgen, får du inte till färgen bra är det risk för att det kommer se väldigt platt ut.

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        när du ska färga bakgrunden rekomenderar jag "dry brushing". börja med mörk färg, t.ex svart nere i sprickorna, sen lägger du på ljusare lager när du kommer "längre upp" i bakgrunden. för att då inte färga det du tidigare målade svart tar du extremt lite färg på penseln och "brushar" på det så det bara kommer på de översta av bakgrunden. desto mer färg du har på penseln desto djupare i bakgrunden kommer färgen. börja därför med att täcka med mörk, sen "brusha" på med någon ljusare färg och ha bara så mycket färg på penseln att det svarat nere i sprickorna blir kvar, sen tar du mindre och mindre osv
        jag tror dom gör så på terrariebakgrunden du länkade till mig i min regnskogstråd.

        (har målat en hel del modeller och lärde mig en del knep )

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av Getingen
          Snyggt. Du är nog den första jag sett som försöker efterlikna slim-linen och du gör det väldigt bra. Dock hänger det väldigt mkt på färgen, får du inte till färgen bra är det risk för att det kommer se väldigt platt ut.
          Tack! Ja karet är ju ute så djupt så jag vill inte att bakgrunden ska ta så mycket plats.
          Ja jag hoppas färgerna blir bra :-)

          Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            Ursprungligen postat av freddi36
            när du ska färga bakgrunden rekomenderar jag "dry brushing". börja med mörk färg, t.ex svart nere i sprickorna, sen lägger du på ljusare lager när du kommer "längre upp" i bakgrunden. för att då inte färga det du tidigare målade svart tar du extremt lite färg på penseln och "brushar" på det så det bara kommer på de översta av bakgrunden. desto mer färg du har på penseln desto djupare i bakgrunden kommer färgen. börja därför med att täcka med mörk, sen "brusha" på med någon ljusare färg och ha bara så mycket färg på penseln att det svarat nere i sprickorna blir kvar, sen tar du mindre och mindre osv
            jag tror dom gör så på terrariebakgrunden du länkade till mig i min regnskogstråd.

            (har målat en hel del modeller och lärde mig en del knep )
            Tack för tipsen! :-)
            jag kommer ju färga Husfix. Har massa naturliga färgpigment hemma nu. Köpte från ett företag i Göteborg. Finns en bild längre bak i tråden.
            Så jag kommer blanda ner det i Husfixen o lägga olika lager. O du har helt rätt i att börja med mörkt o särskilt i sprickorna.

            Tanken var ju från början att INTE lacka bakgrunden. Mest för att jag inte vill ha den glansig. Men också för att lack kostar så jävla mycket pengar. Får testa på en spillbit i en hink vatten först kanske. Inte bestämt än om det blir lack eller inte.

            Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              gött gött Hannes asasnyggt kommer det bli, man blir sugen på att dra igång en bakgrund till.
              dom hade honye blou på DM idag när jag va där en sväng 329:- bra pris faktiskt, men jag vågade inte ta hem än då jag har haft en apisto med "pop eye" inte kul hoppas det inte blir fler. men det halkade med annat kommer bilder i min tråd i morgon em...
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Tack! Bara så jävla jobbigt att få till modulerna. Men ja det börjar bli bra.
                Men boka scalarerna så ingen annan tar dom. :-)

                Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  du, behöver du lite snabbväxande skit eller?


                  Rocco ger mig inte den nya adressen så jag skiter i honom nu
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Klicka på bilden för större version

Namn: 101_0665.jpg
Visningar: 1
Storlek: 102,6 KB
ID: 2140166Klicka på bilden för större version

Namn: 101_0667.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,8 KB
ID: 2140167
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • putte90
                      • July 2010
                      • 62

                      Jag tänkte bara säga att altum blue honey har akvarieteknik haft på sin lista i typ 6-7 veckor nu så de är bara att be affären att beställa därifrån... i örebro ligger blue honey på 279:- om jag inte minns fel så de är ju rätt rimliga priser

                      Kommentar

                      • putte90
                        • July 2010
                        • 62

                        eller en sånn däran honye blou som gonzo talar om

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          Ursprungligen postat av putte90
                          Jag tänkte bara säga att altum blue honey har akvarieteknik haft på sin lista i typ 6-7 veckor nu så de är bara att be affären att beställa därifrån... i örebro ligger blue honey på 279:- om jag inte minns fel så de är ju rätt rimliga priser
                          nä styck priset är inte så högt, men när det handlar om 7-8st så blir det något helt annat
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Ursprungligen postat av putte90
                            Jag tänkte bara säga att altum blue honey har akvarieteknik haft på sin lista i typ 6-7 veckor nu så de är bara att be affären att beställa därifrån... i örebro ligger blue honey på 279:- om jag inte minns fel så de är ju rätt rimliga priser
                            ja det har dom. o micke har ju tagit hem därifrån. jag har ju själv honey blue.

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                              du, behöver du lite snabbväxande skit eller?


                              Rocco ger mig inte den nya adressen så jag skiter i honom nu
                              njae eller vad är det för nått du har? speca?

                              tänkte kanske till asienkaret.

                              obs! ingen andmat för hilviddi!

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                • July 2011
                                • 6552

                                Andmat kan du råka få med här, då eldar jag upp skiten istället.

                                Har lyckats få in skiten i de andra baljorna också. Jävla skit!
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                                Kommentar

                                Arbetssätt...