Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    hehe varför känns det som att jag kommer få äta upp det där sen?


    men iaf. det är verkligen inte dags att flytta ihop än så jag oroar mig inte riktigt :P

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Det kommer du, lita på det!

      Jag tror att dina andra kar behöver uppdateras med lite bilder, det finns ju en del mumma hemma hos dig.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        se upp bara, det kan bli trångt när man flyttar ihop.

        jag bodde ensam på modiga 86 kvm som var totalt överbelamrat med möbler och annat krafs.

        dåvarande flickvän (numera fruga) bodde på 63 kvm.

        efter några månaders dejtande kom ju frågan upp, OM vi flyttar ihop, men flyttar till vem ?

        jag loosade den diskussionen big time, detta var på en fredag, på lördagen åkte jag till Kina,
        kom tillbaka på fredagen efter, åkte direkt hem till henne, slaggade över, meddelade på
        morgonen att jag är OK med att flytta in till dig, om hon fortfarande är OK med det.

        det var hon, så jag åkte hem och hämtade alla kläder, och på måndagen bokade jag flyttlasset,
        de kom på onsdagen och bar in allt i hennes lilla 63 kvm lägenhet.



        flickan blev så chockad över att grejerna kom att hon inte sa ett ljud på hela dagen........





        .
        det blidde lite trångt......





        .


        6 månader senare, på dagen 1 år efter vi träffades så köpte vi första huset....

        ni anar inte hur skönt det var att få 120 kvm att roa sig på......







        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
          Det kommer du, lita på det!

          Jag tror att dina andra kar behöver uppdateras med lite bilder, det finns ju en del mumma hemma hos dig.
          hmm mjaoo karen är inte i tipptopp just nu kanske. eller de är inte som jag vill ha dom just nu så bilder får vänta lite kommer ha lite mer tid för karen numera iaf, jobbet har lättat lite.



          Ursprungligen postat av Kensa
          se upp bara, det kan bli trångt när man flyttar ihop.

          jag bodde ensam på modiga 86 kvm som var totalt överbelamrat med möbler och annat krafs.

          dåvarande flickvän (numera fruga) bodde på 63 kvm.

          efter några månaders dejtande kom ju frågan upp, OM vi flyttar ihop, men flyttar till vem ?

          jag loosade den diskussionen big time, detta var på en fredag, på lördagen åkte jag till Kina,
          kom tillbaka på fredagen efter, åkte direkt hem till henne, slaggade över, meddelade på
          morgonen att jag är OK med att flytta in till dig, om hon fortfarande är OK med det.

          det var hon, så jag åkte hem och hämtade alla kläder, och på måndagen bokade jag flyttlasset,
          de kom på onsdagen och bar in allt i hennes lilla 63 kvm lägenhet.



          flickan blev så chockad över att grejerna kom att hon inte sa ett ljud på hela dagen........





          .
          det blidde lite trångt......





          .


          6 månader senare, på dagen 1 år efter vi träffades så köpte vi första huset....

          ni anar inte hur skönt det var att få 120 kvm att roa sig på......







          .
          trevligt värre. jag har inte råd med hus nu. har bott i villa hela mitt liv o vet att det är jobb jämt med hus. det är som att ha ett barn. alltid nånting att ordnas med.
          dock fick jag en länk av tösen precis. hennes drömhus typ. om man målar om allt vitt inne.

          (o jag ser ju att det är massor som behöver göras. badrummet tex..o el-radiatorer, biig nono!)

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            köp och bered dej på att ha hammaren fast i handen ett antal ÅR
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              mhm såg det med. visst. jag fixar sånt. händig är man ju, men jefla va tid det kommer ta.

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                Ursprungligen postat av hannesc
                dock fick jag en länk av tösen precis. hennes drömhus typ. om man målar om allt vitt inne.

                (o jag ser ju att det är massor som behöver göras. badrummet tex..o el-radiatorer, biig nono!)
                http://www.svenskfast.se/hemnet/page...8AC3KCL7R248RV

                snabbt överslag säger mig att om man skall få det huset i "modernt" skick på uppvärming, badrum, kök, etc etc,

                så skall man nog lägga in mellan 500-850,000 SEK, beroende på matrialval och hur mycket man orkar/kan göra själv.

                och då har vi inte ens tittat på utsidan......



                men va fan.....

                utgångsbudet är ganska jämt 1/3-del av vad vi pyntade för vårt hus, och vi behöver lägga en hel del
                på det iaf, ex så håller vi just nu på att byta ut badrummet, samt att vi projekterar det nya köket
                som skall vara på plats innan vi drar på semester......

                klart ni har råd.....bara en fråga om prio......



                tänk samtidigt vilka trevliga akvariestugor, säg 4-5 st friggebodar, som kan stå på den tomten.....

                finns ju andra på forumet som har byggt en akvariestuga....varför inte bräcka han lite med att ha 5 st...

                en till SA
                en till MA
                en till TA
                en till Asien
                en till Karibien







                .
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • MrH
                  • October 2010
                  • 2825

                  härligt hus förövrigt, gillade köket skarpt.
                  MrH ---> 175L SA kub

                  Kommentar

                  • ApeviaX
                    • December 2005
                    • 1531

                    Ursprungligen postat av Kensa
                    tänk samtidigt vilka trevliga akvariestugor, säg 4-5 st friggebodar, som kan stå på den tomten.....

                    finns ju andra på forumet som har byggt en akvariestuga....varför inte bräcka han lite med att ha 5 st...

                    en till SA
                    en till MA
                    en till TA
                    en till Asien
                    en till Karibien







                    .


                    Haha jösses de stugorna vill jag ha på en liten kolonidel på min stora tomt i framtiden haha
                    ApeviaX
                    Archocentrus multispinosus
                    "Vattensamlingen"
                    X-Aquatic

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Akvarierna är det enda som är rakt i hela huset med de golven ;D

                      De kan vara lite vågiga efter lång tid, vi har sådant hos morsan och farsan
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • bossep
                        • March 2010
                        • 4447

                        Ursprungligen postat av Kensa

                        en till SA
                        en till MA
                        en till TA
                        en till Asien
                        en till Karibien
                        .
                        Nu sätter du griller i huvudet på en!
                        Ett annat alternatv som blev mycket seriöst framlagt av min dotterson. "Morfar, du kan ju fylla huset med akvarier och bo i husvagnen!"
                        “You can’t see the future if you don't know the history.”
                        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          Ursprungligen postat av bossep
                          Nu sätter du griller i huvudet på en!
                          Ett annat alternatv som blev mycket seriöst framlagt av min dotterson. "Morfar, du kan ju fylla huset med akvarier och bo i husvagnen!"
                          Det låter som en plan de bosse, kanske kan ordna loss en villa vagn till bra pris från kabe
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            förövrigt så låter det som om det intesset smittat av sej en generatin
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • ApeviaX
                              • December 2005
                              • 1531

                              Ursprungligen postat av gonzo44
                              förövrigt så låter det som om det intesset smittat av sej en generatin

                              O de é fina grejer, tänkte föra vidare sjukan till min dotter oxå
                              ApeviaX
                              Archocentrus multispinosus
                              "Vattensamlingen"
                              X-Aquatic

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                I mitt fall hopade det lite över en generation. Men jag tror det bara är för att vara lite obstinat från dotras sida
                                Hon är faktiskt rätt duktig med vuxenarbetet med burken i Sverige och ger mig en gliring allt emellanåt. äh farsan det vet du väll...
                                Men hon hade vaggan mella 2 akvarier och sprang och snubblade över slangar i lokalen.
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...