Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #61
    Ursprungligen postat av hannesc
    haha. okej. aja då är vi olika där bosse visst jag hade gärna testat skära med, o ifall jag hade sumpat det så hade jag väl beställt en ny skiva, men nu kommer den komma rätt lämpligt i tiden så jag skippar helt enkelt skära-biten :P

    blir nog så spännande för en annan som aldrig har limmat ett helt kar förr, att göra det på ett 400L kar
    Ja, ja jag bara retas lite! Ta det bara lugnt och håll det rent samt snåla inte på tape osv. Sedan går det som en dans.
    Jag tycker faktiskt det är lättare ett limma stora burkar än små. Att man får kramp i "spruthanden" är en annan sak!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #62
      Ursprungligen postat av hannesc
      jag vet faktiskt inte. än så länge får nog glaset stå nere på DM till jag kommer på vad jag vill göra med det :P det är ju borrat med sp man skulle kunna göra en del kul grejjer med det så klart
      Ja jag såg att det var hål i glaset. Det kan man göra en del roligt med. Men kanske inte sump i sovrummet?
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #63
        Ursprungligen postat av bossep
        Ja, ja jag bara retas lite! Ta det bara lugnt och håll det rent samt snåla inte på tape osv. Sedan går det som en dans.
        Jag tycker faktiskt det är lättare ett limma stora burkar än små. Att man får kramp i "spruthanden" är en annan sak!
        antog det du :P
        nedå. detta skall göras ordentligt. har ju gonzo44 ( ulrik) med som konsult. han har ju limmat en del kar i sina dar. jag har ju gjort en del men inte limmat ett helt kar från noll liksom

        Ursprungligen postat av bossep
        Ja jag såg att det var hål i glaset. Det kan man göra en del roligt med. Men kanske inte sump i sovrummet?
        haha ne hade en tanke på att göra en sump, då jag har ett 54L kar över. men som sagt. sovrum...vill gärna att det ska vara dödstyst.

        Kommentar

        • gonzo44
          • October 2007
          • 2770

          #64
          Tur att du litar på mej Hannes jag håller med bosse det är lite lättare att limma större kar, en sak att tänka på vi limning av större kar är väl att inte ställa "ställa" glasen på botten, utan man lägger botten i karet så att säga så har jag blivit lärd att göra det iaf. Det största jag byggt är ett saltkar på 800L inte så stort men glasen va vääldigt tunga "12mm" håller även i detta nu på att göra ett 863L hörnkar. ska till glasmästaren med ritning i Em och beställa glaset :P hör av dej när du kommer hem från kursen Hannes så limmar vi katet ditt
          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

          Kommentar

          • Mr J.E
            • June 2009
            • 276

            #65
            Nu hittade jag din förbaskade tråd..... Kommer bli grymt det här projektet Mr Manfred von Richthofen!! Jag röstar dock på 10-12 st L046
            Keep up the good work, du är en bra inspirations källa!
            Juwel Lido 120, "räkvasen"
            Juwel Vision 450, projektet!
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=143464&page=1

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #66
              Ursprungligen postat av Mr J.E
              Nu hittade jag din förbaskade tråd..... Kommer bli grymt det här projektet Mr Manfred von Richthofen!! Jag röstar dock på 10-12 st L046
              Keep up the good work, du är en bra inspirations källa!

              det gick ju j-t bra för herr richthofen,,,,,,,
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #67
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #68
                  mycket interna grejjer här kensa :P haha

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #69
                    hmm...det här gick ju inte så bra. :/

                    efter lite meck med glasmästaren så blev det visst ingen bottenplatta

                    så jag o gonzo44 åkte ner på DM för kapa till de befintliga två bottenplattorna..............det gick sådär.... fuck. se bilder nedan.

                    så det blir att beställa två nya bottenplattor ändå. jaja... ett litet bakslag

                    karet vs hannes. 1-0

                    men kapade till sidorna bra iaf
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Mr J.E
                      • June 2009
                      • 276

                      #70
                      Ursprungligen postat av Kensa
                      det gick ju j-t bra för herr richthofen,,,,,,,
                      Hehe true, never the less... Han är och var en legend, men nu ska vi inte upphöja herr hannes till samma status kanske
                      Juwel Lido 120, "räkvasen"
                      Juwel Vision 450, projektet!
                      http://www.zoopet.com/forum/showthre...=143464&page=1

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        #71
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_5710.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,0 KB
ID: 2137236 Kolla Hannes ha fått ha begär på DM, han tar ett stadigt tag i hoven och börjar vispa runt i karen o vips så har han fångat sig en vacker dvärg-gurami Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_5751.jpg
Visningar: 1
Storlek: 95,9 KB
ID: 2137238 kolla på första bilden så ser ni lite blod på tummen han skar sej där när jag förstörde hans botten glas till karet vi skulle smalna ner det 20cm och jag klantade mej och det gick fel Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_5702.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,9 KB
ID: 2137239 kolla den konstoga svängen på glaset, så ska inte ett RAKT snitt ser ut, sorry Hannes
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #72
                          hehe. goa bilder :P äh. det är lugnt ulrik. det vet du ju. anade ju att det skulle vara lite knivigt att kapa detta. menmen. vi försökte iaf

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            #73
                            ops du hann visst på sekunden före med lite bilder du med Hannes.. nytt glas beställs i morgon....
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • gonzo44
                              • October 2007
                              • 2770

                              #74
                              lägger några fisk bilder på min tråd, Nya ideer 800-900L hörnkar
                              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                              Kommentar

                              • Ken Olofsson
                                • November 2006
                                • 8014

                                #75
                                SA
                                SA
                                SA
                                SA
                                SA


                                eller möjligvtvis CA med Mexico som huvudtema.......



                                -
                                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                                Kommentar

                                Arbetssätt...