Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    nedå.. ligger inte sömnlös alls som du säger så är det taget i rätt tidigt stadium. en av fördelarna när man har näsan mot glaset mesta delen av vaken tid hemma. ( när det inte är nått gravidflickvänbehov som måste tillfredställas)

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      Ursprungligen postat av hannesc
      nedå.. ligger inte sömnlös alls som du säger så är det taget i rätt tidigt stadium. en av fördelarna när man har näsan mot glaset mesta delen av vaken tid hemma. ( när det inte är nått gravidflickvänbehov som måste tillfredställas)
      släng lite godis åt det hållet som verkar mest störigt för tillfället...........



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        lite nya bilder som är tagna av Mr J.E här på forumet
        Bifogade filer

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Bild på malarna i karet?
          Snabbfråga, hur långt var karet? Var det 2m? Känner du att mängden Vinkeltetror känns lagom?
          Jag har bara haft mina 20 i ett dygn men de känns absolut för få och mitt kar är 150cm. Kom att tänka på ditt då
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            Läckra häxor som ser utt att passa utmärkt i karet! Men än så länge kan vi bara säga det i teorin då det inte finns bilder.
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Ursprungligen postat av Likan
              Bild på malarna i karet?
              Snabbfråga, hur långt var karet? Var det 2m? Känner du att mängden Vinkeltetror känns lagom?
              Jag har bara haft mina 20 i ett dygn men de känns absolut för få och mitt kar är 150cm. Kom att tänka på ditt då
              ska fixa bilder på dom.

              karet är 2,55 meter. ja men köp till några till då. typ 10 till kanske?

              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Läckra häxor som ser utt att passa utmärkt i karet! Men än så länge kan vi bara säga det i teorin då det inte finns bilder.
              de passar bra tror de kommer bli snyggare när jag väl får mina nya lampor. de försvinner lite mot det röda i bakgrunden.



              har haft vitaprick i karet nu ett tag. men jag såg det tidigt o efter nån veckas medicinering så är det friskt igen

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                du, ja fundera på en sak. hur tusan har du lagt filtermediat och pumparna i hörnen?
                dom där pumparna är ju rätt stora. har du nån bild?
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  hmm. tjaa inte mer än så här. sen har jag bara fyllt hela utrymmet med filterkuber. men kan ta en bild hemma sen.

                  det är rätt bra tryck i dom så jag satte ventiler på slangaran för att kunna strypa flödet. men de går på full styrka o det funkar bra. behöver inte strypa


                  video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    vita prick är inte roligt alls klarade du alla fiskarna?? hur går det annars med karet?
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      vita pricken borta däremot har en satanoperca dött. så nu har jag 10. men det inräknat med lite bortfall. alla andra ser pigga ut

                      hålelr på att styra upp att en kompis ska ta med mina orange head från GBG nu i helgen.

                      kan ju ställa frågan här med. ingen som ska köra från GBG till jkpg i veckan?

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        nej inte götet me eventuellt emmajunga
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          jo men strömmar vattnet bra genom materialet då eller blir det liksom raka vägen till pumpen?
                          bara en fundering ja hade på hur du lagt materialet.

                          men ta gärna en bild
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av MrH
                            jo men strömmar vattnet bra genom materialet då eller blir det liksom raka vägen till pumpen?
                            bara en fundering ja hade på hur du lagt materialet.

                            men ta gärna en bild
                            Har funderat på samma sak, ända sedan han skissade upp det
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              a glömde ta bild igår. men ska ta ikväll om jag hinner

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                här är lite bilder o video på filterhörna

                                video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
                                Bifogade filer
                                Senast redigerad av hannesc; 17 October 2012, 07:29.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...