Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    Jag skulle låsa in mig i en garderob och inte komma ut på 9 månader. Undrar varför jag inte verkar bli pappa?
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
      Det är resan som börjar byggandet på ett livslångt band Hannes.

      Det suger just nu, det vet jag. Vi karlar kan ju inte göra så mycket mer än att lindra det värsta vilket kan vara ack så frustrerande.

      Se nu till att sköta om varandra så kommer det här bli skitbra, det här är något av den bästa tiden som finns i livet. Allt det jobbiga försvinner på 1 sekund när väl barnet har landat.


      Snart skall det planeras för barnvagnar, bilbarnstolar, sängar, kuddar, nappar och allt annat roligt. Då litar jag på att du hör av dig

      Just det där med minnet är en lustig sak.

      Man kan ha varit med en sjujävla resa under 9-10 månader, ibland flera år om man har haft svårt att "få det att ta sig", men ungefär 1 sekund efter den har "ploppat ut" så har man glömt allt det svåra. Känslan när man håller sin 3 minuter gamla unge i sina händer är inget man begriper förrän den dagen man gör det. Det är obeskrivligt.

      Det blir ungefär likadant senare i livet. Man kan ha haft en totalt havererad dag med ungjäveln. H*n kan ha drivit dig till totalt vansinne mellan 09,00 - 19,00. Man har kanske varit inne på blocket och lagt ut h*n till försäljning 4 ggr. Varje gång till ett lägre pris. Man är med andra ord vid 18,59 tiden helt färdig.

      Klockan 19,00 så lägger sig ungfan i sängen, tittar på dig, och säger de magiska orden:

      "Älskar dig pappa"

      Och helt magiskt så glömmer man bort den dagen. Och när man själv lägger sig, så har man ett litet leende på läpparna.



      Det där med utrustning till kottar är som med tillbehör till kar.

      Dvs det finns lika många åsikter om vad man skall ha / vilka märken man skall ha som det finns paranteser.

      Helt klart är att det är en j-a djungel.

      Vi har aldrig köpt en enda vagn / stol på originalpris. Det har alltid varit nya grejer, men vi har alltid köpt på kampanjer. Ofta förra årets modell som säljs ut. Ofta är enda skillnaden att det är nya färger....and who cares....?

      Vi har köpt många grejer "för tidigt". Ex första bilstolen, det som ser ut som ett ägg, köptes typ 4 dagar efter vi visste det hade tagit sig. Var en utförsäljning, originalpris tror jag låg på ~2000. Köptes för 800....

      Finns goa pengar att tjäna in om man är lite planerande.

      Tänker inte säga att du skall sikta på en Emmaljunga / Brio eller annat märke på vagnen. Det reder du nog ut själv.

      Dock, ett litet tips.

      Om du skall köpa en ny vagn som skall beställas, dvs inte står i butiken. Så tänk på att det kan vara långa leveranstider. Finns många exempel på att det kan ta 2-3 månader. Och det är ju inte roligt när man står med en nyfödd i famnen.....

      Att det sedan är som att köpa en bil, med årsmodell, tillbehör, olika färger, etc etc är egentligen obegripligt.


      Ett litet tips för hemmafronten.

      Skötbordet.

      Första skötbordet vi hade var i trä. Var ingen bra idé. Inte med vår första unge iaf. Han "spillde" en hel del intressanta saker ur sin kropp, som rann ut från skyddet ner på träet, vilket gjorde att träet efter ett tag fick en intressant "nyans".

      Andra kotten köpte vi ett billigt bord i lackad spånskiva från IKEA. Lätt att torka av.


      I övrigt så är jag allergisk mot allt vad "design" heter när det gäller utrustning och kläder till nyfödda. De skiter fullständigt i om det Hugo Boss eller HM på kläderna. De begriper inte att den där leksaken har årets färg. Allt sån't är enbart för mammas och pappas ögon.



      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Triumph
        • September 2008
        • 295

        Ursprungligen postat av hannesc
        Jo vi vet. Zandra slipper dock inte insulin. Haft diabetes sen hon var 4 år.
        Jag vet, men konsekvenserna verkar kunna jämnas totalt? http://cissif.blogg.se/2012/august/e...-diabetes.html
        Och varken graviditeter eller barn är de andre lika som fler vittnar om här. Vi åkte på kolik i 9 månader = inte sova i närheten av vad man behöver på lika lång tid i stort sett. Men man klarar det på något vis och nu när ungen är så go och frisk har man glömt det där

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          Ursprungligen postat av Triumph
          Och varken graviditeter eller barn är de andre lika som fler vittnar om här. Vi åkte på kolik i 9 månader = inte sova i närheten av vad man behöver på lika lång tid i stort sett.
          been there, done that, med enda skillnaden att det varade bara 5 månader hos oss.

          parketten i vardagsrummet har fortfarande slitmärken efter alla de nätter man vandrade med ungen i famnen fram och tillbaka..........


          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Ursprungligen postat av Kensa
            Just det där med minnet är en lustig sak.

            Man kan ha varit med en sjujävla resa under 9-10 månader, ibland flera år om man har haft svårt att "få det att ta sig", men ungefär 1 sekund efter den har "ploppat ut" så har man glömt allt det svåra. Känslan när man håller sin 3 minuter gamla unge i sina händer är inget man begriper förrän den dagen man gör det. Det är obeskrivligt.

            Det blir ungefär likadant senare i livet. Man kan ha haft en totalt havererad dag med ungjäveln. H*n kan ha drivit dig till totalt vansinne mellan 09,00 - 19,00. Man har kanske varit inne på blocket och lagt ut h*n till försäljning 4 ggr. Varje gång till ett lägre pris. Man är med andra ord vid 18,59 tiden helt färdig.

            Klockan 19,00 så lägger sig ungfan i sängen, tittar på dig, och säger de magiska orden:

            "Älskar dig pappa"

            Och helt magiskt så glömmer man bort den dagen. Och när man själv lägger sig, så har man ett litet leende på läpparna.



            Det där med utrustning till kottar är som med tillbehör till kar.

            Dvs det finns lika många åsikter om vad man skall ha / vilka märken man skall ha som det finns paranteser.

            Helt klart är att det är en j-a djungel.

            Vi har aldrig köpt en enda vagn / stol på originalpris. Det har alltid varit nya grejer, men vi har alltid köpt på kampanjer. Ofta förra årets modell som säljs ut. Ofta är enda skillnaden att det är nya färger....and who cares....?

            Vi har köpt många grejer "för tidigt". Ex första bilstolen, det som ser ut som ett ägg, köptes typ 4 dagar efter vi visste det hade tagit sig. Var en utförsäljning, originalpris tror jag låg på ~2000. Köptes för 800....

            Finns goa pengar att tjäna in om man är lite planerande.

            Tänker inte säga att du skall sikta på en Emmaljunga / Brio eller annat märke på vagnen. Det reder du nog ut själv.

            Dock, ett litet tips.

            Om du skall köpa en ny vagn som skall beställas, dvs inte står i butiken. Så tänk på att det kan vara långa leveranstider. Finns många exempel på att det kan ta 2-3 månader. Och det är ju inte roligt när man står med en nyfödd i famnen.....

            Att det sedan är som att köpa en bil, med årsmodell, tillbehör, olika färger, etc etc är egentligen obegripligt.


            Ett litet tips för hemmafronten.

            Skötbordet.

            Första skötbordet vi hade var i trä. Var ingen bra idé. Inte med vår första unge iaf. Han "spillde" en hel del intressanta saker ur sin kropp, som rann ut från skyddet ner på träet, vilket gjorde att träet efter ett tag fick en intressant "nyans".

            Andra kotten köpte vi ett billigt bord i lackad spånskiva från IKEA. Lätt att torka av.


            I övrigt så är jag allergisk mot allt vad "design" heter när det gäller utrustning och kläder till nyfödda. De skiter fullständigt i om det Hugo Boss eller HM på kläderna. De begriper inte att den där leksaken har årets färg. Allt sån't är enbart för mammas och pappas ögon.



            .
            Vi har fantastiskt bra priser på Brio Happy nu på jobbet, det är en fantastiskt bra vagn. Vi har inte stött på några problem ännu och vi skockar dem i drivor.

            Enmaljunga börjar leverera v. 37 typ och efter v.41 så skall allt gå på högvarv ut från fabriken. Vi har lite på lager men det är få färger kvar.

            Sen finns det en hel djungel + en djungel till.

            Surfa på vår hemsida och kolla läget lite Hannes, vid frågor är det bara att pinga
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Nu har det ju startats en annan go tråd så vi fortsätter väl där:-)

              Men för att komma OnT:
              Köpt mer lamosladd i dag. Vi har ju 2,70 i tak nu o i gamla lyan var det ju bara 2,50. Inte så snyggt att konsolerna hänger 20 cm från tak. Så blir att koppla om en del. Blir nog på fredag. Lite bilder borde komma då med.

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                Hur ligger du till med bakgrunden? Jag backade bak några sidor och där stog det att det var dax för husifix, misstänker att det inte har hänt så mycket sen dess eftersom det inte har poppat upp några bilder?
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  Ursprungligen postat av KristianE
                  Hur ligger du till med bakgrunden? Jag backade bak några sidor och där stog det att det var dax för husifix, misstänker att det inte har hänt så mycket sen dess eftersom det inte har poppat upp några bilder?
                  Stämmer. Den är klar för Husfix men det har inte kommit på än. Men snart. Egentligen är det bara det kvar. Sen är det bara köra igång. Har allt annat utom sand. Men det går ju fort att skaffa på jula.

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    ikväll ska jag fan få upp belysningen!

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      låva inte för mycket för jag ska till stan senare och kanske kommer och inspekterar...
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        Bara för du säger så så ska jag börja nu. Haha. Knäppa en öl först bara. ;-) kom du gärna förbi nån dag om du inte hinner idag

                        Kommentar

                        • gonzo44
                          • October 2007
                          • 2770

                          tyvärr så hann jag inte idag.. blev kvar på stan för länge...
                          Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Aja kommer fler ggr :-) bor ju närmare stan o DM nu ;-) fixade läckan på avloppet på DM idag så nu snurrar vattenbyten där bak igen. :-)

                            Men för att återgå.
                            Fick upp belysningen idag igen :-) tanken var att koppla om alla lampor igen då takhöjden är 20 cm högre här än i förra lgh. Men jag pallade inte när jag insåg hur jefla mycket pill o mätande det skulle bli. Så jag satte upp dom på samma höjd som innan. Vart ändå massa mätande för att få dom centrerade o sen var det sjukt jobbigt att koppla ihop dom igen. Få in 2 sladdar i varje hål i sockerbiten uppe på 2,50 meter över ett kar är rätt knickedickit. Men nu är de där. :-)
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              ush å fy tusan så det ser ut.... inte ett dugg avis...
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                Riktigt snyggt! Kommer bli super med fisk i!

                                OT, gillar tapeten på väggen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...