jadåså. kööööp!
Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
-
men om du flyttar ut bakgrunds slimen typ 4-5cm från bakkant så kan du ju fylla upp det utrymmet med kuber å sen låte det liksom vara öppet hela vägen ut till hörnen där du har ännu mera filterkuber å pumparna. så sätter du 2 raster i mitten på bakgrunden å sen vid hörnen. då blire ju ett jäkla filter å borde bli bra inflöde med vatten så det inte blir så mycke lägre vid filtren.
nackdelen är att de stjäl några cm på bredden. men de kan de kanske vara värt?MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Mja jag vill ju inte stjäla mer på. Djupet... Men kanske kan nöjda de slimlines som är ytterst. Jag får åka hem o fnula på detta. Det är en bra tanke H. Var just hemma hos gonzo44 o han hade lite samma ide.
Sent from my GT-I9100 using TapatalkProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
-
snyggt bygge!
om du ska göra något i stil med det MrH visar är det kanske bäst att ha stöttor bakom bakgrunden så att inte trycket böjer frigoliten?
gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rentKommentar
-
snyggt bygge!
om du ska göra något i stil med det MrH visar är det kanske bäst att ha stöttor bakom bakgrunden så att inte trycket böjer frigoliten?
gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rent
ps gillar din regnskog skarpt...Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
snyggt bygge!
gör det så mycket om en liten del av ljuset kommer ner i filterhörnan? det kan va bra att ha ifall någon fisk kommer in där som måste fångas eller bara så att du kan se när det börjar bli tid att göra rent
saken är den att filtermodulerna kommer vara överbyggda med ett "lock" av frigolit.. karet är ju helt öppet så jag vill inte kunna se ner i ett kleggigt filter liksom. så jag kommer bygga "lock" som kommer fästas med tandpetare eller såProjekt:
Kommentar
-
Projekt:
Kommentar
-
har du sett denna tråd? http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=150869
blev också jäkligt bra med rötter i bakgrunden.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
A den här jag sett. Snygg men lite för enfärgad för mig. Men visst snygg :-)
Kommentar
-
Hmm nu blev man ju inte lite sugen på att sätta igång att göra om bakgrunden till mitt 860LHa De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/Kommentar
-
Bra tanke där med stöttor bakom men i o med att det även kommer vatten bakom så blir det inget direkt tryck att prata om annat hade det varit om det inte varit vatten bakom bakgrunden ljus är alltid bra om det inte kommer ner något ljus..... Ficklampa
ps gillar din regnskog skarpt...
tackar! kika gärna in ibland
nån stötta kan det nog bli med det blir nog mer för att fästa fast den.
saken är den att filtermodulerna kommer vara överbyggda med ett "lock" av frigolit.. karet är ju helt öppet så jag vill inte kunna se ner i ett kleggigt filter liksom. så jag kommer bygga "lock" som kommer fästas med tandpetare eller såKommentar
-
Jo det är en tanke det med :-)
Jag behöver lite hjälp här. Vilket tror ni blir bäst? Ur både filtetsynpunkt och estetisk synpunkt. Jag är rädd att vattnet flödar fort genom filtret om filterkammaren är för liten. Det är ju en rätt kraftig pump. Fast o andra sidan så sitter ju denna pumpen på eheims innerfilter med med o den filtermängden/kammaren är ju rätt liten. O tredje sidan måste ju filtermängden vara tillräcklig för karet. (många tankar.)
Jag har lite alternativ här. 3 bilder för varje. Första kräver att jag limmar till en bit för att modulen ska nå baksidan. Det är dock inget problem. Vad säger ni?
Kommentar
-
Projekt:
Kommentar
-
Kommentar