Projekt malawiyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #31
    Verkar som hon vet att jag är ute efter henne för så fort jag närmar mig akvariet, vips ner bland stenarna.
    mmm,, sitter och överväger det. Jäkla massa sten dock men den måste väl ut :/

    Kommentar

    • laasesku
      • October 2002
      • 660

      #32
      Tänkte att jag gör ett sista försök, ser att hon ligger o tycker upp vid cirk pumpen. Tar sats med håven och slänger i den (hon simmar alltid direkt ner. Och vips så simmade hon rakt i i håven! Nu simmar typ 10st små yngel i lilla karet =D

      Kommentar

      • laasesku
        • October 2002
        • 660

        #33
        Värmen ligger dock bara på ca 25 i karet. Räcker det för yngel?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #34
          jadå

          Kommentar

          • bengtarne
            • October 2010
            • 165

            #35
            Ursprungligen postat av laasesku
            haha, trodde inte det va möjligt att ta en så dålig bild 2011, med det va det visst

            förövrigt, ser riktigt bra ut!

            Kommentar

            • laasesku
              • October 2002
              • 660

              #36
              den bilden bjuder jag på =P

              och ser här ser ynglena ut idag http://imageshack.us/photo/my-images/854/img2060ed.jpg/

              gömmer sig mest bakom pumpen när man närmar sig.

              Kommentar

              • laasesku
                • October 2002
                • 660

                #37
                Åker förhoppningsvis i ett gäng till snart. En av mina andra honor munruvar på ett gäng. Har dock ingen aning om hur länge hon gått så. Några tecken man kan se när det går att tömma henne?

                lyckades få en lite bättre bild http://imageshack.us/photo/my-images/534/img2062gh.jpg/
                Senast redigerad av laasesku; 17 November 2011, 17:08.

                Kommentar

                • laasesku
                  • October 2002
                  • 660

                  #38
                  Tömde den andra honan med för ett par dagar sen. Gick fint och det ploppade ut ca 10 st krabater. Så nu går det ca 25 yngel i en 30l. Får återkomma med bild på hela karet om nån dag när det är silikonet är färdigtorkat. .

                  Kommentar

                  • laasesku
                    • October 2002
                    • 660

                    #39
                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                    ja så blev resultatet..

                    Dock har jag märkt att det stryket med en del av blå yngelna (kom inte ihåg namn). Dock har i pricip alla röd zebra yngelna klarat sig. Vet inte vad det kan berott på. Tyckte dock de blå såg lite smala ut.

                    Hur mycket ska man mata i ett yngel kar? Har nog varit ganska sparsam pga rädsla för nitrit såhär i början.

                    Kommentar

                    • Vanish
                      • April 2011
                      • 900

                      #40
                      Tippade rekommendationer: mata 3-5gånger per dag, och byt vatten OFTA (1 gång om dagen?)

                      Kommentar

                      • laasesku
                        • October 2002
                        • 660

                        #41
                        O fasen. Kör ju vattenbyte 1ggr/vecka och lite mat en gång per dag. Får ändra på det. Är ju faktiskt väldigt smidigt o byta i det lilla. Får väl sikta på 3ggr i veckan så blir det förmodligen 2

                        Kommentar

                        Arbetssätt...