Våran lokal - Från början

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joelvuo
    • September 2009
    • 771

    Våran lokal - Från början

    Hej!

    Eller??

    Vi är nu sex stycken killar/gubbar/whatever som har hyrt en lokal här i Luleå. Exakt storlek på lokalen har jag ingen aning om, men lite mer än 40kvm. Tänkte att jag(vi?) ska dela med oss med vårat tillhåll. Vi har just flyttat in och börjat bygga ställningar, det ska målas och fixas så ha lite hänsyn till det. Det blir nog bättre med tiden, får vi hoppas.

    Här kommer lite bilder.

    http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/299606_188482867893752_100001961211866_409600_1914 158845_n.jpg
    Just när man kommer in så har man ett 120L akvarium på vänster sida som är fylld med lite kulfiskar.


    Första rummet, blir visningsrum och försöka hålla igång lite fina akvarium här.


    Ställningen som kommer att husera 18st 102L akvarium, som det ska odlas lite fisk i. Ställningen ska målas, det ska även byggas några fler ställningar. Mer om det senare.

    Hej!

    Edit:
    Vi är sju stycken nu!

    Filmer
    http://www.youtube.com/user/abcdeFISK
    Senast redigerad av joelvuo; 06 February 2012, 12:02.
  • joelvuo
    • September 2009
    • 771

    #2
    Intresset verkar ligga på topp som vanligt : -)

    Kommentar

    • firejackan
      • August 2004
      • 616

      #3
      Verkar väldigt spännande, vad är det för något ni ska ge er på att odla?

      Kommentar

      • dimaZ
        • September 2011
        • 28

        #4
        Hoppades ni skulle göra en tråd om detta
        Ett styck Juwel Rio 240, med diverse "Svensson" fiskar

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #5
          Jag ser oändliga filtreringsmöjligheter.. skulle lätt kunna åka dit för en helg bara för att få go lose..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • joelvuo
            • September 2009
            • 771

            #6
            Ursprungligen postat av firejackan
            Verkar väldigt spännande, vad är det för något ni ska ge er på att odla?
            Blir väl lite platys, svärdbärare, guppys, mollys, slöjstjärtar, ancistrus, sen lite mer udda fiskar. Tiden får avgöra!

            Ursprungligen postat av dimaZ
            Hoppades ni skulle göra en tråd om detta


            Ursprungligen postat av ettfettbranamn
            Jag ser oändliga filtreringsmöjligheter.. skulle lätt kunna åka dit för en helg bara för att få go lose..
            Haha!

            Vi har byggt klart ställningen för 18st 100L nu samt målat den, 4st kar är fyllda, bara resten kvar då!

            Kommentar

            • solis
              • July 2008
              • 5064

              #7
              Ska bli kul att följa det är alltid lika spännande att se hur andra gör såna här projekt
              Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
              1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
              100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
              56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

              Kommentar

              • joelvuo
                • September 2009
                • 771

                #8
                Ursprungligen postat av solis
                Ska bli kul att följa det är alltid lika spännande att se hur andra gör såna här projekt
                Roligt att höra! Ska dit och skissa på lite ställningar senare, och räkna och skissa på lite ställningar till större kar (540-720). Samt stäääda....

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Ja städa är kulhm not. Men planera är kul och spännande, jag tycker uppstart av kar är det roligaste för då får man skapa och planera in vad som ska dit
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Johanski
                    • February 2007
                    • 3044

                    #10
                    Har nu fått igång ställningen med 18 st akvarium. Fast alla är inte fulla ännu, p.g.a. slött folk Har dock mina tre igång på den. Där går just nu: Ett par palettciklider som vallar runt ett 50-tal yngel, 1+1 ancistrus och tre platy i översta karet. Kanske inte de mest fascinerande fiskarna, men någonstans ska man börja. Ancistrusar går ju alltid.

                    Sen har jag ett 540-kar med fyra slöjstjärtar (3 honor, 1 hane vad jag tror) som jag håller på att göda upp nu, och en tom 576L som jag ska starta i veckan med 5 st channa lucius och en eldål.

                    Sen hämtar vi även ett kar på 1200L (130*130*70) till helgen möjligtvis, som ska stå i "visningsrummet". Det blir gemensamma karet med lite rockor och annat gott.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #11
                      Palettciklider är fascinerande tycker jag - dessutom väldigt vackra. Lycka till med erat projekt - ska bli roligt att följa.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        #12
                        mer bilder era jävlar!

                        och fler stora byttor!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • joelvuo
                          • September 2009
                          • 771

                          #13
                          Bilder kommer

                          Kommentar

                          • joelvuo
                            • September 2009
                            • 771

                            #14
                            http://imageshack.us/photo/my-images/638/igp1013.jpg/
                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                            http://imageshack.us/photo/my-images/263/igp1020.jpg/

                            Kommentar

                            • Johanski
                              • February 2007
                              • 3044

                              #15
                              Gamla bilder, unge!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...