Akvarierum 2.0

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • fergu65
    svarade
    Ser ju bra ur detta ,en undran bara jag lägger alltid ett liggunderlag under mina akvarium fattar inte varför alla kör med fri botten..menar för då får ju rutan stöd med hjälp av liggunderlaget.För ramen sjunker ju ned så både ramen o botten får ju stöd samtidigt rätta mig om jag har fel..

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av Luddson
    Snyggt!
    Tack , hoppas att det kommer ser bra ut när allt är på plats. Mycket jobb kvar att göra.

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av firejackan
    ser väldigt bra ut, hur är inredningen i karet tänkt att se ut?
    Eftersom min stora gibbiceps ska få bra med plats så blir den ganska enkel med en del stora rötter och stenar.
    Växter blir anubias och vallisneria. Ska fylla upp med vatten i morgon, så det kommer nya bilder då.

    Lämna en kommentar:


  • firejackan
    svarade
    ser väldigt bra ut, hur är inredningen i karet tänkt att se ut?

    Lämna en kommentar:


  • Luddson
    svarade
    Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Liten status uppdatering.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Tack så mycket .

    Lämna en kommentar:


  • firejackan
    svarade
    det ser väldigt bra ut!

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Så där ja, nu är det nya karet på plats. Nu blir det till att fortsätta med bygget i helgen.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Målat och klart. Nu är det bara att vänta tills det nya akvariet anländer.

    Under tiden kommer jag att klura lite på hur jag ska snickra till bakgrunden och lysrampen.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Lite måleri
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    En lite mer skalenlig modell
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ny ritning. Den är inte helt skalenlig. Rummet är lite smalare i verkligheten. Ska göra en ny skalenlig senare.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av tommy_g
    Riktigt fint! Kul med trådar med mycket bilder, blir så mycket roligare att läsa. En liten fundering ang. placeringen av akvarierna på sketch-up-bilden; försök med en annan placering så akvarierna inte står mitt emot varandra, ett akvarium är en ganska stark ljuskälla och de kanske speglar varandra i glaset.
    Bra synpunkt, ska se om det fungerar och placera det lite annorlunda.

    Lämna en kommentar:


  • tommy_g
    svarade
    Riktigt fint! Kul med trådar med mycket bilder, blir så mycket roligare att läsa. En liten fundering ang. placeringen av akvarierna på sketch-up-bilden; försök med en annan placering så akvarierna inte står mitt emot varandra, ett akvarium är en ganska stark ljuskälla och de kanske speglar varandra i glaset.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...