Akvarierum 2.0

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av pereli
    Ja det har du rätt i. Den verkar ha en liten dragning åt höger
    Högerstyrd kanske Du får kolla lufttrycket och ev. göra en framvagnsinställning så den "Yuccar" lite rakare

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Två bilder till. Filmer kommer så småning om.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av ApeviaX
    Blir nog trevlig detta Men jag tror att Yuccan skulle må bra av att vridas mot ljuste så den får räta upp sig
    Ja det har du rätt i. Den verkar ha en liten dragning åt höger

    Lämna en kommentar:


  • ApeviaX
    svarade
    Ursprungligen postat av pereli
    En uppdatering hur det ser ut nu. Väntar bara på bäddsoffan som ska stå närmast till vänster i rummet
    Blir nog trevlig detta Men jag tror att Yuccan skulle må bra av att vridas mot ljuste så den får räta upp sig

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    En uppdatering hur det ser ut nu. Väntar bara på bäddsoffan som ska stå närmast till vänster i rummet
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    Snyygt!!
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Snyygt!!

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av Vanish
    Fint! Vad har du för belysning i första karet?
    8st Ledspotar "Ikea Inreda"

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Fint! Vad har du för belysning i första karet?

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av Luddson
    Härligt Gösta!
    Gillar belysningen på bild ett
    Kul att du gillar den , svårt att fånga ljuset på bild. Det ser ännu bättre ut i verkligheten.

    Lämna en kommentar:


  • Luddson
    svarade
    Härligt Gösta!
    Gillar belysningen på bild ett

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Två nya bilder på karen. Alla fiskar är överflyttade, så nu är det dags att börja inreda rummet.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ledbelysningen är nästan klar. Tog en skakig bild på hur det ser ut med 4 av 8 spotar tända

    Ska använda stativ när belysningen är helt klar, så att bilden blir lite skarpare.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av Avions
    Snyggt!
    Får dock ont i magen av att se ditt förra kar. Exakt så ser vårat ut- står på en aliminiumställning utan skiva under. Den förre ägaen har byggt det själv. Han har lagt en stor siliconklutt i mitten på karet. Varför? (låg nyss under bänken med ficklampa och kollade. )
    Jösses...kan man på något sätt se om en katastrof är i antågande?
    Tack! Förstår att du blir lite nojjig efter att ha sett hur det gick för mig. Nu har jag för säkerhets skull ställt mina båda kar på en rejäl bänkskiva och lagt liggunderlag innanför ramen för att glaset ska ha stöd under mot skivan. Om det skulle spricka så blir det inte i alla fall samma brutala krasch som förra gången.

    Har ingen bra ide på varför han har lagt en siliconklutt i mitten på karet.

    I mitt fall kom det ingen förvarning. Det bara small mitt i natten efter att ha varit igång i tre veckor.

    Lämna en kommentar:


  • pereli
    svarade
    Ursprungligen postat av gonzo44
    Ja fast nu händer det inte så mycket där vänta på glaset.. får planera hur det ska bli med inredning.. som det är nu så verkar det bli uppstart med SA tack vara att jag har det nu uspritt i diverse små kar.. men längre fram sedan så kommer det säkert hamna tangayika eller malawi, grejen är den att i grund o botten är jag en malawiman som svävat över lite på "sälskapsfisk" tyvärr så rensade jag lite hårt bland mina akvariegrejer när jag flyttade. Har man hållit på med akvarier sen 11årsåldern till o från o nu är 48 så det blir lite grejer med åren men lite finns att välja på...
    Känner igen det där, man samlar på sig en hel del prylar efter några år . Ibland kan det vara bra att det drar ut lite på tiden under ett projekt, så man hinner tänka igenom lite på hur man ska ha det. Ibland blir man irriterad på sig själv när man går lite för fort fram och gör saker som man ångrar efteråt

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...