Mindre seriöst "projekt" "Obetitlat tills vidare"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Mindre seriöst "projekt" "Obetitlat tills vidare"

    Har en smått galen idé, denna idé har jag ruvat på i ett par år. Men det är lite sanslöst och galet så har inte lbivit av, ingen direkt första prioritet.

    Hur som haver, jag gillar att inreda akvarium, framförallt med de "vanliga" sätten. D.v.s antingen helt anpassat för fisken, dess "önskemål" eller snarare för fisken i den mening att det skall efterlikna dess naturliga plats. Det andra är någon variant av detta då jag brukar försöka få en trevlig plats för fisken som jag skrev innan men samtidigt att få det estetiskt tilltalande för oss människor.



    Nog om det och nu till sak; jag tänkte köra på en helomvändning ett mindre seriöst projekt bara för att se hur denna galna idé passar (troligtvis inte passar) fiskarna.

    Jag vill dock understryka att jag inte har någon som helst mening i att skada eller vanvårda fiskarna, så ser jag negativa resultat av detta så skippar jag det hela direkt, jag är en djurvän inte djurplågare



    Det jag vill göra är ett akvarium inrett med sand växter stenar etc. (de gamla vanliga materialen) uppbyggt och "möblerat" som en uteplats, ett vardagsrum eller liknande, alltså typ med akvariesilikon bygga "möbler" skapa trappor av olika material.
    Det kommer alltså bli ett akvarium inrett som en del ur den mänskliga vardagen. Inget som bör störa fiskarna egentligen men de kanske inte finner omgivningen attraktiv (troligtvis inte)... Galen grej men jag vill bara veta hur det ser ut, så därav skall jag testa att återskapa en del av den mänskliga vardagen dränkt i vatten där fiskar har befolkat denna del och människorna tagit till flykt :P


    Nicke
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ja, fiskarna lär inte bry sig iaf...men för säkerhets skull bör du nog inte silikona fast något i karet.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Pixter
      • July 2010
      • 52

      #3
      Låter som en kul grej Tror inte heller fiskarna bryr sig det minsta.

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Ja, fiskarna lär inte bry sig iaf...men för säkerhets skull bör du nog inte silikona fast något i karet.
        Nej för tusan inget skall fästas i karet, och som sagt inget fiskarna tar illa av, anledningen till att jag ville uppmärksamma detta ovan är ifall någon missuppfattar min idé. Förebyggande åtgärd :P
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        • tommy_g
          • February 2010
          • 473

          #5
          View all 23+ years of entries to the AGA International Aquascaping Contest, and get the latest info on this year's contest.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            thats awesome....

            Kommentar

            • ApeviaX
              • December 2005
              • 1531

              #7
              Coolt

              Men inte denna avancerade aquascaping jag tänkte mig dock mkt bra inspiration, för just aquascaping är tänkt att testas i framtiden

              Nicke
              ApeviaX
              Archocentrus multispinosus
              "Vattensamlingen"
              X-Aquatic

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                Jäklar vad snyggt det var! Gillade trädet enormt.
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...