Renovering av mitt 54L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    Renovering av mitt 54L

    Jag har nu bestämt mig för att byta från mitt vit/svarta grus i mitt 54L akvarium till typ blästersand. Då jag har fått för mig att det är så mycket lättare att plantera växterna i, snyggare och dessutom lättare att ha och göra med. Då tänker jag även passa på att göra en total renovering av karet ^^.

    Så jag tänkte helt enkelt göra en liten tråd om detta korta projekt om ngn nu inte har ngt annat för sig än att läsa min tråd

    Såhär ser karet ut just nu:

    Create an online photo album for free and share photos and videos online. Order your online album as photo book to enjoy your albums anywhere.


    Jag är ordentligt trött på det

    Ska försöka uppdatera så ofta som möjligt ^^
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    Fyll upp med vatten ända upp till kanten så ser det mycket bättre ut då .
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Varför konstra till det? Växterna ser ut att trivas och gruset ser bra ut. Mitt förslag är:
      Ta bort en del av gruset i framkanten. Fyll upp akvariet tills vattnet når nederkanten av ramen. Köp en rot som du kan placera framför innerfiltret eller plantera t.ex valisneria framför för att dölja det. Jag tror att med dessa enkla förändringar kommer du att bli nöjd med ditt akvarium.
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        Låter simpelt men jag gillar det
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • kryddan803
          • July 2011
          • 241

          #5
          Haha ja men jag gillar inte gruset Och växterna har precis fått fäste efter ett års "mådåligt-tid" Men nu, har jag bytt till typ blästersand och jag ska skaffa rot/rötter och mer växter för det känns så tomt i karet, i ska oxå nya fiskar, när man får tid och pengar ^^

          Macke_fisk: Det går inte! haha jag har yngel i yngelburen och det går inte att flytta upp den mer för då tar den i rampen (den *piip* yngelburen flyter ju inte! den snarare tvärtom sjunker! Så den sitter med sugproppar tilldoppvärmaren och doppvärmaren sitter inte fast utan lutas lätt mot rutan

          Tack för inspirationen Guy! Ska försöka fixa rötter och växter snarast plus att det ska skaffas åtminstone en anentome helena till och budgeten är tajt, men om man tar det i långsam takt så kommer man tilslut fram till sitt drömkar, typ. ^^

          Kommentar

          Arbetssätt...