Nanoprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nyxisonline
    • August 2011
    • 28

    #16
    Jaha, uppdatering:
    simbräknen växer så det knakar med ett par ljustimmar till, och javaormbunken ser ut som tidigare. Har inte märkt något ovanligt med varken fiskar eller räka. Det är allmänt piggt och glatt (och hungrigt) helt enkelt. Och än så länge inget algutbrott! Har inte kommit iväg och köpt ny gälört men det kommer så småningom. Funderar på en liten anubias i framkanten också.. Är det viktigt med en snabbväxande växt i det här stadiet tror ni? Anubiasen är väl lite mer långsam om jag inte missminner mig?

    Igår kom nästa skrämselhicka: strömabrott! Strömmen var av i ca 12 timmar och jag hade sinnesnärvaro nog att rycka sladden till filtret så fort den kom tillbaks. Var först livrädd att akvarieinvånarna skulle ligga och flyta i ytan när jag kom hem från jobbet men dom var så pigga så. Och när jag väl hade el igen så gjorde jag rent filtervadden i akvarievatten och gjorde ca 30% vattenbyte. Peppar peppar så verkar det ha klarat sig, men vi får se hur det ser ut ikväll. Vore så himla trist att behöva börja om igen. Annars är planen att lägga till en eller två små brigittor under nästa vecka. Ska bli så himla kul med lite mer liv!
    Om man inte frågar får man inget veta.

    Kommentar

    Arbetssätt...