720 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    Trevlig film
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      720 liter SA

      Jag hoppar väl in här också Jonas

      Det är ett riktigt fint saltkar, bra jobbat! Jag vågar inte prova, jag är ju egentligen en fegis som vill ha det ganska enkelt. Hur ofta byter du vatten och hur mycket byter du? Hur mycket mätning och pill blir det?

      Sen vore det roligt att se lite bilder på den övriga faunan, hur går det med de andra karen?
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • irwin_fletch
        • April 2009
        • 544

        Jadu Mathias, tror vi är ganska lika när det gäller att vilja ha det enkelt och att tänka efter både en och två gånger innan man testar något. Jag bestämde mig för att testa ett saltkar ett år för att sedan bestämma mig om jag vill gå vidare med det och jag behöver väl knappast säga vad jag valt. Tyvärr är jag ganska petig och har därför mätt och pillat en hel del, men detta är ju inget måste. Många lyckas mycket bättre än jag utan att vara särskilt noga. Mitt kar är ett budgetkar men funkar ändå förhållandevis bra. Jag byter 10 % i veckan, kör balling med doserpump så behöver sällan göra några mätningar längre. Jag tycker absolut att du ska testa, hjälper dig gärna med det jag kan.

        Mitt nya saltintresse har gjort att sötkaren fått stå åt sidan, detta har lett till att jag nu bara har 720-karet kvar. Märks väl i denna tråd att mitt intresse skiftat (tyvärr verkar de som kikar in i tråden inte uppskatta salt lika mycket .
        Kan försöka få upp lite bilder på sötkaret. Händer inte mycket i det karet men det tuffar på, mina peru-altum har börjat leka men jag lyckas alltid förstöra för dem vid vattenbyten, men snart ska de få chansen.

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          720 liter SA

          Jag tror att intresset finns egentligen men det är få som förstår grejen. Zoopet och Zoonen är ju bra forum för sötvatten, ofta är det nybörjarinriktat (tyngdpunkt på Zoonen) och då blir det lätt ett glapp. När det uppstår ett specialintresse i specialintresset så blir det genast smalare och det är lite synd. För dig blir det saltvattensguiden (det är väl det enda alternativet?) och för mig blir det en massa utländska växtforum. Det är ändå gött när tråden lever vidare, det kan locka fler till saltsidan.

          Jag gillar det du gör, du är en tillgång och en inspirationskälla.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

            Sista inlägget i denna tråd. 720-karet säljs på söndag och innehållet är i stort sett borta. Känns lite vemodigt men jag återkommer till sötvattnet senare i livet. Nu blir det bara saltkaret kvar. Tack till er som följt tråden och hjälpt till när det behövts..... Mvh Jonas

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              720 liter SA

              Ok. Men tack för mycket intressant läsning i tråden
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Lite som ett Nightwish utan Tarja, livet går vidare men det är ju inte lika bra. Jag har väsnats om detta under hela perioden då tankarna om nedläggning funnits, nu är dagen här. Synd, men jag förstår..

                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • tommy_g
                  • February 2010
                  • 473

                  Kan bara instämma med föregående... Fantastiskt kar och du har det med dig genom fantastisk dokumentation. Sjukt inspirerande!


                  Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ojdå, men lycka till! Du är snarare tillbaka än vad du tror!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...