Nytt projekt med 30L Nano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doktorn
    • February 2009
    • 109

    Nytt projekt med 30L Nano

    Har fått mycket blodad tand, och kommer att påbörja projektet att skapa "the bomb" för köket. Detta lilla nanoakvarium skall stå på bänkskivan i köket. jag har vare sig morgon eller kvällssol där, så det kommer att bli perfekt.

    Detta är naturligtvis inte världens bästa delar i paketet, men jag ska köra igång det och se vad jag ska byta ut under vägens gång. Vad kan man begära för 399kr?

    En sak är säker, den skall bli mycket tjusig och lummig. Jag har suttit med ritbordet och skissat ett antal timmar nu, och jag tror att det kanske börjar ta sig i tankarna.

    Fortsättning följer.

    Klicka på bilden för större version

Namn: P1050331.jpg
Visningar: 1
Storlek: 40,2 KB
ID: 2182494
    Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


  • Millis71
    • August 2011
    • 225

    #2
    Jag har ett likadant men 20l som yngelakvarium. Håller lite koll vad du hittar på så kanske jag tar efter lite .... Dom är väldigt fina tycker jag men här är det idétorka. Funderat på både räkor o kampfisk.

    Kommentar

    • doktorn
      • February 2009
      • 109

      #3
      För min del blir det räkor eller krabbor, har inte bestäm mig till 100% ännu. Det kommer inte att bli fisk. Inredningen är beställd, så jag kommer att uppdatera tråden så snart jag fått hem växterna och mossan.
      Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


      Kommentar

      • doktorn
        • February 2009
        • 109

        #4
        Nu har photoshop och ritbordet gått hårt på morgonen/förmiddagen.

        Jag nämnde i någon annan tråd att jag skulle vara lite nyskapande i mitt nano, eftersom jag efterapat tex Räkvas etc.
        Temat på det nya Köksnanot blir "Djungel". Detta projekt kan komma att bli märkligt, men häftigt. Jag laddar upp lite skisser längre fram.

        Just nu sitter jag och flätar en av alla saker som skall få plats i denna Djungel.

        PS! Bilder kommer nog imorgon, då det kommer diverse paket med DHL, Schenker och Posten. .DS
        Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


        Kommentar

        • devion
          • March 2011
          • 52

          #5
          Har en likadan kub hemma med räkor i....väldigt mysigt ! kör själv utan "skydden" på botten och toppen, utan täckglas, ser lite bättre ut...lycka till med lilla projektet...
          //Daniel

          Kommentar

          • doktorn
            • February 2009
            • 109

            #6
            Tack så mycket devion!
            Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


            Kommentar

            Arbetssätt...