Total makeover av Trigon 190

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #16
    2 veckor efter omstarten så har det inte hänt så mycket. Växterna växer som de skall så snart får jag börja ansa dem och även flytta på några. Vattnet är kristallklart och jag har inte sett till några alger.
    Fiskbeståndet har kompletterats med 10 st svarta fantomtetror och snart kommer jag att köpa någon dvärgciklid. Hur många och vilken art vet jag inte ännu.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #17
      Kul att det flyter på och att fiskar och växter mår bra. Göder du något eller du låter växterna ta sin tid på sig?
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Guy Palm
        • March 2002
        • 5720

        #18
        Ursprungligen postat av macke_fisk
        Kul att det flyter på och att fiskar och växter mår bra. Göder du något eller du låter växterna ta sin tid på sig?
        Jag göder med Aquatic Super-Gro och jag har ett lager med Eldorado kattsand under gruset.
        Guy
        ,Poecilia,SKS,GOC,

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #19
          Okej, då kommer växterna skjuta i höjden sen .
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #20
            Nu har det snart gått två månader sedan nystarten av mitt akvarium och än så länge flyter det på. En del av växterna har tynat bort medans andra växer så det knakar. Ännu så har inga alger visat sig. Undrar om det beror på kattsanden ?
            Två nya arter har också fått flytta in. Apistogramma agassizii "Fire red och Svart Fantomtetra. Kul med en fisk där honan nästan är vackrare än hanen.
            Bifogade filer
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              De Svarta fantomerna är grymt snygga, och när hannarna spelar mot varann om honornas gunst blir de som allra snyggast. Ett gott val!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #22
                Nu har akvariet varit igång 3 månader efter omstarten. Det enda som händer är regelbundna vattenbyten och rensning av växter. Inga alger har synts till varken på rutorna eller växterna, Skall nog byta ut en del växter och lägga i lite löv på bottnen.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #23
                  Halloj Guy!
                  Härligt att se ditt "nya" projekt, eller omstartsprojekt! Vilken skön lunk det verkar vara i karet - guramis, tetror och några apor! Det karet kan jag tänka mig är en glasklar plats att sitta och riktigt njuta framför! Gôtt!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...