Har nu ett bra tag haft ett 60 liter akvarium som jag nu börjar tycka är lite litet. Jag bestämde mig tillslut för att skaffa mig ett till kar. Det blev ett begagnat 300 liters från blocket, tänkt att bli ett växtkar med co2. Har nu ganska länge kollat runt på forumet efter inspiration och fått mycket hjälp! Tack allesammans som har hjälpt mig med mina frågor!

Nu var det äntligen dags att starta en projekt tråd.

Lite info om karet.

Storlek: 300 liter alu kar, 125 * 50 * 50
Tillbehör: btn slimline bakgrund, hade tänkt göra ett försök med att ha ett stort filter bakom bakgrunden.
co2 tillförsel, börjar att köra igång karet med pmdd först och sen början får jag fixa co2 grejerna. En sak i taget,
Fiskar: Jag kan inte riktigt bestämma mig, har svårt att välja mellan discus/ skalarer. Vi får se vilka det blir, Sedan några mindre fiskar också,

Lite bilder:
Vi ska precis bära upp karet. Viken jobb det var i vår trånga trappa. Tillslut fick vi i alla fall upp karet och nu står det fint där det ska! Får visa bild sen också,


I av tre begagnade btn slimline. Superbilligt, fick alla tre för 600 kr. En del alger men de ska bort med högtryckstvätt.

Lite av de som jag fick till akvariet. Ytterfiltret ska användas som co2 reaktor senare. Fick också en rot med som legat i blöt ett tag nu,


Har också betalat för guldmedlem nu så snart kan jag lägga upp bilder direkt här,
I morgon får jag åka iväg och fixa slang från duschen till akvariet. Lättare än att springa med hinkar, :P

Jag lovar att lägga upp många bilder så ni får se hur det går,
Ni får jättegärna tipsa på fina fiskar som jag kan ha tillsammans med discusarna/ scalarerna,