Projekt 300 liter växtakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Johanadhoc
    svarade
    Filter

    Har precis varit iväg och sågat filtermattorna i remsor och håller nu på att klippa små kuber.
    Det blir en väldans massa filter och det blir troligtvis mycket över också.

    Bild:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0509.jpg
Visningar: 1
Storlek: 93,2 KB
ID: 2134672

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Väntar på beställningen

    Nu får man vänta på att beställningen ska komma, Sen är det bara att köra igång! :P

    Under tiden får ni se lite bilder på filtermattorna och de rötter jag har nu,


    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0503.jpg
Visningar: 1
Storlek: 85,9 KB
ID: 2134667
    Här är filtermattorna, blev lite mycket, :P

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0504.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,0 KB
ID: 2134668
    De är 50*50*10, får sälja det som inte får plats,

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0505.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,9 KB
ID: 2134669
    Rötterna ligger i blöt och färgar av sig. Har bytt vatten några gånger och de tre första gångerna var vattnet bara brunt, :P Det börjar bli mindre nu och förhoppningsvis slutar det snart,

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0506.jpg
Visningar: 1
Storlek: 105,3 KB
ID: 2134670
    Här är bild på de två red moor rötter som jag har just nu, har beställt två till. Fick också till akvariet några små mangroverötter.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0507.jpg
Visningar: 1
Storlek: 109,7 KB
ID: 2134671
    Annan bild på rötterna,

    Lämna en kommentar:


  • Guy Palm
    svarade
    Den skarven döljer du lätt, gillar lösningen för att få utrymmet bakom slimlinen.

    Lämna en kommentar:


  • skoda-15
    svarade
    snyggt bra jobbat

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Bakgrunden i!

    Nu, äntligen, hittade jag sladden till kameran,

    Bilder:

    Bild 1:
    Här ska det fyllas med filtermatta, Använde resterna från bakgrunden för att fästa bakgrunden en bit ut. Några är lite trasiga men det syns ju inte sen,

    Bild 2:
    Bild på utblåset

    Bild 3:
    Bild på insuget

    Bild 4:
    Lite suddig bild på pumpen bakom bakgrunden, Juwel bioflow 1500

    Bild 5:
    Helbild på akvariet med bakgrunden i. Blev lite snett får jag erkänna, :P, men med rötter och växter i sedan så syns det förhoppningsvis inte.


    Sådär ja, :P
    Har också fått filtermatta nu som jag ska skära i morgon. Beställde också en del saker från pwss och guldfisken, bland annat rötter och bottengödning,
    Mer uppdateringar kommer snart!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Var iväg idag och köpte lite grejer till akvariet och det var FRUKTANSVÄRT dyrt. Synd då affären ligger så nära där jag bor. Får åka nästa vecka till min favoritaffär i blekinge och köpa det jag behöver, billigt och bra, De hade dessutom inte allt jag ville ha i denna affären så starten av akvariet blir lite uppskjuten, :/ Köpte i alla fall en rot och ett vattentest paket. Tyvärr hittar jag inte sladden till kameran nu så kan inte ladda upp bilder på bakgrund och roten, så jag får leta tills jag hittar den,

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Ursprungligen postat av skoda-15
    köp slang på biltema 10meter 59 kr sen nipplen till duschen 1/2 tumm kostar 25 mycket billigare än 800 i djuraffär ser jätte bra ut mvh christian
    Tack, men jag har redan köpt på en bauhaus. Men tack i alla fall!

    Lämna en kommentar:


  • skoda-15
    svarade
    köp slang på biltema 10meter 59 kr sen nipplen till duschen 1/2 tumm kostar 25 mycket billigare än 800 i djuraffär ser jätte bra ut mvh christian

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Bakgrunden är nu färdigskuren och passar perfekt i akvariet. Har dock inte satt dit den än men ska försöka göra det i morgon! Var iväg och köpte sand idag också, Skulle egentligen köpa bottengödning och några rötter idag men hann inte innan affären stängde, Får åka i morgon istället. I morgon ska ni få bilder på arbetet,

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Åker iväg över helgen så det får bli mer uppdateringar på måndag! Då ska även bakgrund mm i!

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Bestämde mig för att ha några fjärilsciklider i karet också, Och det blir förmodligen discus istället för scalarer!

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Uppdatering!

    Håller på att provfylla karet en andra gång för att vara säker på att inga läckor uppstod när vi flyttade det. Inget läcker (än) och börjar förhoppningsvis inte sen heller, :P

    Bilder:
    Håller på och fylla. Inte köpt slang än så får göra det med hinkar, :P Orkar inte vänta....


    En annan bild på provfyllningen:


    Här är en bild på mitt nuvarande 60 liters, Några sorgmantelstetror och några neontetror, (rutan behöver algskrapas :P )


    Var också iväg igår och köpte akvariesilikon så efter provfyllningen ska bakgrunden i,


    Att göra idag,
    Köpa slang och kanske också sätta i bakgrunden!
    Senast redigerad av Johanadhoc; 13 July 2011, 17:14.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Nice!

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag ska följa tråden med intresse, alltid kul med nya projekt!
    SKa du köra med trycksatt co2 eller mäsk?
    Trycksatt co2!

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Jag ska följa tråden med intresse, alltid kul med nya projekt!
    SKa du köra med trycksatt co2 eller mäsk?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...