Projekt 300 liter växtakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Johanadhoc
    svarade
    Uppdatering!

    Kom precis hem från Blekinge där jag köpte några Cryptocoryne och ett par kinesiska algätare som jag tänkte skulle bekämpa kiselalgerna som börjar titta fram lite här och var. Köpte också två mangroverötter som passade perfekt i karet, Tyvärr hade de inga vallisneria just nu och här i malmö säljs de inte ens i affären, :/. Får hoppas att blekinge får in några snart,

    Bilder:

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1034.jpg
Visningar: 1
Storlek: 74,3 KB
ID: 2134980
    Två kinesiska algätare.

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1038.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,7 KB
ID: 2134981
    Ena fjärilshanen vågar sig fram efter möbleringen,

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1042.jpg
Visningar: 1
Storlek: 148,4 KB
ID: 2134982
    Helbild på karet, nu är jag ganska nöjd. Lite små detaljer ska dock fixas och några till växter ska köpas och sen får det växa till sig och förhoppningsvis bli som jag vill, :P

    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1044.jpg
Visningar: 1
Storlek: 83,7 KB
ID: 2134983
    Och sist, en väldigt suddig bild på månljuset. Kameran kan inte ta så bra bilder i mörkret men man ser ju i alla fall lite hur det ser ut. Det är inte så ljust som det ser ut på bilden,

    I morgon blir det förmodligen iväg till affären och köpa några javaormbunkar och kanske någon till anubias.
    Vi får se, Hoppas ni gillade bilderna,
    Senast redigerad av Johanadhoc; 26 August 2011, 12:19.

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Tack så mycket, Kul att ni gillar det!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    supersnyggt kar och discus

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Blev hur bra som helst med Discusarna .

    Lämna en kommentar:


  • stigson
    svarade
    Snyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    De är ca 12 - 13 cm.

    Lämna en kommentar:


  • ansjo
    svarade
    Det ser fint ut. Hur stora är plattisarna, runt 10 cm?

    Lämna en kommentar:


  • hult87
    svarade
    riktigt snyggt kar

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Kul att ni gillar mitt kar,
    Just nu ska jag vänta lite med att lägga i fler växter mm och se hur det går med det jag har nu, Om det nu går bra så ska jag handla in 1 - 2 rötter, några till javaormbunkar, några anubias och några vallisineria.

    Nu kommer bilder på det som redan är i,

    Bild 1:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1018.jpg
Visningar: 1
Storlek: 129,6 KB
ID: 2134933
    Lade i några stenar här för att det inte skulle se så tomt ut. Denna sidan är dock inte klar och ska fixas till en hel del.

    Bild 2:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1017.jpg
Visningar: 1
Storlek: 150,8 KB
ID: 2134934
    Här är tre av fyra diskus. Den fjärde syns lite bakom de andra. Väldigt fina fiskar!

    Bild 3:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1021.jpg
Visningar: 1
Storlek: 155,3 KB
ID: 2134935
    Helbild från sidan, Blir inga bra bilder framifrån på dagen eftersom det speglar sig i rutan. Ni får se senare ikväll, då får ni också se hur månljuset ser ut,

    Har också köpt två fjärilsciklider som tyvärr gömde sig bland stenarna så ni får en bild på de ikväll istället,

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Har nu varit och köpt några stycken discusar och ett till par fjärilsciklider på bl discus i helsingborg! Jättefin affär med fina fiskar, Tack ansjo som tipsade mig om affären, Bilder kommer när de är i,

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Det blev riktigt snyggt! Gillar verkligen hur du har gjort med stenarna och rötterna .

    Lämna en kommentar:


  • netweaver
    svarade
    Jättefint kar ser dessutom hur min egen bakgrund såg ut innan algerna tog över den.

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Jag har ett par sådana, fast de flyter på ytan , syns inte på bilden bara. Ska köpa några till och sen kanske jag får ta i några snabbväxande till som inte är flytväxter. Så har redan några sånna + någon annan flytväxt som jag inte vet namnet på... Men tack för tipset!
    Senast redigerad av Johanadhoc; 11 August 2011, 23:30.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ett gott råd!

    Köp ett rejält knippe Ceratopteris cornuta och stoppa ner i karet, så snart du kan!

    Du har bara växter som växer långsamt i karet och de hjälper inte till med att ta upp näringen från vattnet så bra. Så vill du motverka den algblommning du kommer att få i slutet av augusti så skicka i rejält med snabbväxande växter.

    I slutet av september kan du slänga dem på komposten, då har de gjort sitt. Mycket bättre än att slänga dyra växter som är överväxta med alger på komposten

    Lämna en kommentar:


  • Johanadhoc
    svarade
    Ledsen att det dröjt så, men nu äntligen ska ni få bilder! Detta har hänt: Jag har köpt några fjärilsciklider och rödmunstetror och lite fler växter


    Bild 1:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 195,6 KB
ID: 2134926
    Såhär ser det ut nu, I det vänstra partiet håller fjärilsciklid-paret till.

    Bild 2:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1006.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,6 KB
ID: 2134927
    Här är paret, Kanske kan man få några yngel senare?

    Bild 3:
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_1015.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,1 KB
ID: 2134928
    Helbild. Till höger ska det också fyllas på med javaormbunkar, sten och rötter men tyvärr fanns det bara några små skruttiga ormbunkar i affären idag så får vänta tills de får in nya (om de inte har på zoogiganten)


    I morgon ska jag till zoogiganten och kolla om de har några fina discusar, om inte så åker jag vidare upp till bl discus i helsingborg,

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...