mina nya guldkorn

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Jag skulle nog flytta tråden till "projekt" så kan den handla om allt mäjligt istället, och inte bara om Amerikanska ciklider. Skicka PM till Kjell eller Admin så fixar de detta...
    Gjort det
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Gott!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Dom här bilderna tog jag för en stund sedan på mina två. Dom var väldigt dåliga i början av sommaren, tillbringade sina dagar flåsande i ett hörn och medicinerades i flera veckor - jag tänkte ge upp ett tag - trodde inte dom skulle klara sig. Nu är dom nyfikna, har tuffat till sig rejält och käkar allt som bjuds - värmer skönt i hjärtat kan jag säga.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Johanadhoc
          • April 2011
          • 377

          Oj, vad fin den var! Vad kul att den klarade sig!
          MVH//
          Johan

          Projekt 300 liter diskus»
          Projekt inomhusdamm - sköldpadda»

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Dom här bilderna tog jag för en stund sedan på mina två. Dom var väldigt dåliga i början av sommaren, tillbringade sina dagar flåsande i ett hörn och medicinerades i flera veckor - jag tänkte ge upp ett tag - trodde inte dom skulle klara sig. Nu är dom nyfikna, har tuffat till sig rejält och käkar allt som bjuds - värmer skönt i hjärtat kan jag säga.
            Det värmer skönt att se dina fina discusar också!

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              dom va fina
              är den på bild 1 en albino? den är ju väldigt ljus och ha röda ögon.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Johanadhoc
                Oj, vad fin den var! Vad kul att den klarade sig!
                "den" är två stycken
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det värmer skönt att se dina fina discusar också!
                  Ja, det känns gott - som ni säger söderöver

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Ja, det känns gott - som ni säger söderöver

                    //Inger
                    Eller; gôtt!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Eller; gôtt!
                      hittade inte krumeluren som ska va över o:et - kanske bara ni som har den där nere

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av gullefjun
                        hittade inte krumeluren som ska va över o:et - kanske bara ni som har den där nere

                        //Inger
                        På datorerna "The Gothenburg Edition", som alltså bara säljs i västra sverige, så hittar man krumeluren på tangenten bredvid "Å" - ^ (ööhh-ljudstangenten).
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 September 2011, 18:13.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av freddi36
                          dom va fina
                          är den på bild 1 en albino? den är ju väldigt ljus och ha röda ögon.
                          Dom är bägge albino - den ena med lite djupare gul färg. Ska bli kul att se hur färgen blir när dom vuxit på sig.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Tänk ändå vad jag gillar dessa dvärgciklider och deras beteende. Jag har ju Ap. Borellii 1+2. Bägge honorna har nu ägg, den ena i en kokosnöt å den andra i en hålighet i en rot. Har inte sett skymten av dom bägge på fem dagar - men nyss när jag matade med räkmix kom dom fram och käkade - sedan med blixtens hastighet åter tillbaka till sina "hålor". Hannen blir bortkörd av bägge - så han tillbringar sin tid i mitten av karet - ser lite snopen ut faktskt.
                            Jag skulle vilja ha en art till av någon dvärgciklid, men tycker karet är för litet - trots 240L. Honorna har fixat sina revir i varsin kortsida av karet - trots en hel del andra revir (i mitt tycke i alla fall) av rötter m.m. Troligen vill dom bilda revir så långt ifrån varandra som det bara går! Får se hur det går med bebbar den här gången - corysarna har jag flyttat, men en ancistrus finns kvar!!!
                            375-literskar kanske....
                            Några bilder av den ena honan - snabb ut, snabb in igen i sin "håla"
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Fruktansvärt fina fiskar, både dina diskus och dvärgciklider. Jag blir sååååå sugen på diskus när jag ser dina, men utbudet här i Kalmar är riktigt uselt. Vill inte köpa 4 cm diskus för 400 kr styck.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av irwin_fletch
                                Fruktansvärt fina fiskar, både dina diskus och dvärgciklider. Jag blir sååååå sugen på diskus när jag ser dina, men utbudet här i Kalmar är riktigt uselt. Vill inte köpa 4 cm diskus för 400 kr styck.
                                Jag gillar när någon tittar in in min tråd och säger så snälla ord.
                                Personligen skulle jag inte köpa så små diskus som 4cm - sen 400kr i den storleken - är dyrt!! Känner du inte till om det finns någon seriös odlare i närheten? Annars kan du väl kanske beställa via någon Zoobutik.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...