Freddies två "nano-reefs"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    flyttade den stora skivan idag som hängde ner över favian. tror båda blir gladare nu när dom inte riskerar att bli mördade

    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 009.jpg
Visningar: 1
Storlek: 148,3 KB
ID: 2135760Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 025.jpg
Visningar: 1
Storlek: 197,6 KB
ID: 2135757 före och efter skivflytten.
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 020.jpg
Visningar: 1
Storlek: 180,4 KB
ID: 2135759 trachyphyllian i blåljus
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 024.jpg
Visningar: 2
Storlek: 215,5 KB
ID: 2135758 och så en helbild

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    senare idag blir det lite bilder

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    favian har inte gjort något mordförsök än så den får stanna på platsen sålänge den sköter sig.

    idag har jag köpt en kompis till min clownhona som blev ensam för en vecka sen. först åkte jag till en affär (nämner ingen) för att handla. där kostade en ocellaris 299 kr!! inget köp där inte..
    sen åkte jag till löddeköpinge. där kostade en odlad ocellaris 139kr. ett mycket mer "rättvist" pris tycker jag.

    vet ingen annan affär som har SÅ högt pris på den vanligaste clownfisken som hos "besök 1". en sammetsclown var tom billigare än en ocellaris..

    det blev även två små eremiter. tror det är såna som ska hålla sig på sanden, är vad jag vill ha iallafall. än sålänge har dom bara suttit still i var sin utgräven liten grop i sanden och ätit så jag tror det är sanderemiter

    kan tillägga att jag köpte en ocellaris för jag har fått min andra clown artbestämmd på saltvattensguiden. det var en ocellaris och ingen percula som jag först trodde och som killen jag köpte den av sa att det va..
    Senast redigerad av freddi36; 04 September 2011, 17:39.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av NiXoN
    Passa dig bara med favian det är en riktigt aggressiv korall som har långa sweeper tentakler den jan använda för att angripa andra koraller. Det behöver inte hända direkt men förr eller senare så skickar den över en tråd och börjar pumpa in gift i grannen om den ligger för nära. Tentaklerna kan bli en 10-15cm (så har det varit hemma hos mig).

    //NiXoN
    Låter läskigt.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    ja jag ska hålla koll på den

    Lämna en kommentar:


  • NiXoN
    svarade
    Passa dig bara med favian det är en riktigt aggressiv korall som har långa sweeper tentakler den jan använda för att angripa andra koraller. Det behöver inte hända direkt men förr eller senare så skickar den över en tråd och börjar pumpa in gift i grannen om den ligger för nära. Tentaklerna kan bli en 10-15cm (så har det varit hemma hos mig).

    //NiXoN

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Riktigt fin korall och fisk . Kul att det flyter på med allt .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    idag hittade jag min gula lilla clown död! vet absolut inte vad som var felet, den åt och va helt frisk igår men idag så låg den på botten..

    en lite roligare sak är att jag har fått en ny korall idag. en favia. bild kommer senare
    Tråkigt med clownen men roligt att du fått en ny korall .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 001.jpg
Visningar: 2
Storlek: 188,0 KB
ID: 2135071 den nya favian lite ihopdragen men jag fick den ju idag så det är ju inte så konstigt.
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 035.jpg
Visningar: 1
Storlek: 97,7 KB
ID: 2135072Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 012.jpg
Visningar: 2
Storlek: 121,0 KB
ID: 2135073 sen några bilder på min (enligt mig ) mycket fina trachyphyllia och min okinawae gobie som älskar att sitta på den

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    idag hittade jag min gula lilla clown död! vet absolut inte vad som var felet, den åt och va helt frisk igår men idag så låg den på botten..

    en lite roligare sak är att jag har fått en ny korall idag. en favia. bild kommer senare

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    tack

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    lite bilder från igår på nyinköpta skivanemoner. jag vill att dom ska växa upp på "bakgrunden", därav placeringen så långt bak

    [ATTACH=CONFIG]46357[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46358[/ATTACH]
    Hade med sådana skivisar när jag hade salt. De blev riktigt stora och fina när de vecklade ut sig^^. Du har verkligen lyckats med det . Fortsätt så!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Ursprungligen postat av Vanish
    Låter bra =) Som sagt så är det något som kommer vara långt fram i tiden och vill driva på sötvattenakvarier och lära mig mycket om detta först. Men ett salt på 2-300L hade varit fantastiskt om några/många år

    Lovar att jag ska läsa på mycket innan, och tvinga flickvännen till det, annars kommer hon bara lita på att jag ska kunna allt
    200-300 liter önskar jag ibland att jag hade valt men det som får mig att uppskatta det jag har är att jag skulle aldrig ha råd med större. (en 15årings månadspeng är långt ifrån vad som krävs )
    men i ett större kan du ha så mycket mer av allt som man kan ha!

    Ursprungligen postat av kullgren
    Har precis läst igenom din tråd och detta ska jag fortsätta följa
    Var boken en bra nybörjarguide förresten?
    kul

    boken är en nybörjarbok så det är ett bra köp. finns en hel del nyttigt i den

    Lämna en kommentar:


  • kullgren
    svarade
    Har precis läst igenom din tråd och detta ska jag fortsätta följa
    Var boken en bra nybörjarguide förresten?

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    oops, såg att jag glömmt svara på din fråga.

    ibörjan tyckte jag att det var ganska så svårt och man hade många frågor. men efter några månader så känner man sig mycket tryggare när man har kommit in i det hela.
    läs på mycket innan, annars så blir det bara onödigt klurigt.
    sen tycker jag att du ska bli medlemm på saltvattensguiden.se. där finns många som gärna hjälper dig
    Låter bra =) Som sagt så är det något som kommer vara långt fram i tiden och vill driva på sötvattenakvarier och lära mig mycket om detta först. Men ett salt på 2-300L hade varit fantastiskt om några/många år

    Lovar att jag ska läsa på mycket innan, och tvinga flickvännen till det, annars kommer hon bara lita på att jag ska kunna allt

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...