Freddies två "nano-reefs"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freddi36
    • December 2010
    • 2882

    j***a mög!
    gick precis ut och kollade i bravlådan. jo, posten hade kommit men det fanns inget paket eller avi.
    kan sätta 1000kr på att avin kommer imorgon och på den kommer det att stå "anländningsdag eller liknande, 18 oktober" varför inte lämna ut avin samma dag som paketet kommer in till utlämningskontoret?!

    har varit nere på kontoret och frågat en gång innan och då sa dom att "brevbäraren kommer alltid hit först och lämnar av paketen. sen skriver han avier till dom som måste komma och hämta sitt paket och sen lämnar han den tillsammans med den vanliga posten" jo visst!

    detta har hänt 2 eller 3 gånger förut och jag börjar bli riktigt trött på det nu
    som tur är har alla koraller utom 1 klarat sig som jag har fått skickade till mig. den som inte klarade sig fick jag endå dagen efter den blev skickad så jag tror det går bra denna gången också, det är bara det att man förvaäntar sig något och man blir lovad hur det går till men så är det bara tvärt om.

    Kommentar

    • freddi36
      • December 2010
      • 2882

      idakom paketet. mycket bra packat så det gjorde nog inget att paketet kom en dag försent

      korallerna såg mycket bra ut när jag fick dom. caulastreans färg kan man väl beskriva som "dödligt grön"

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        Riktigt fina koraller. Kul och se att det rullar på .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          här kommer två bilder på dom nya.

          knapparna håller på att öppna sig.
          Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 010.jpg
Visningar: 2
Storlek: 123,2 KB
ID: 2136592Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 146,0 KB
ID: 2136593

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            Du har inte lust att ta en helbild på akvariet? Var längesen nu man såg de .
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              visst

              minutfärska
              Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 009.jpg
Visningar: 2
Storlek: 216,0 KB
ID: 2136642Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 209,4 KB
ID: 2136643

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                Du har verkligen lyckats med ditt . Euphylian (stavning) är riktigt fin, tror det är den mitten till höger .
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  den är stor och fin

                  den lilla euphyllian i mitten (ljusgrön precis till vänster om clownen på båda fotona) hade börjat anfalla en liten R. yuma skivanemon så jag får se hur den mår om ett tag..
                  (yuman är bakom clownen på båda bilderna)

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    Ajdå, det var inte så roligt. Men den stora vad heter den?
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      den stora till höger heter Euphyllia Glabrescens och den lilla i mitten heter Euphyllia Paradivisa

                      Kommentar

                      • Vanish
                        • April 2011
                        • 900

                        Tur att inte flickvännen fick se bilderna Hon är inte jättestöttande till min akvariehobby men om jag råkar kolla på saltvattensakvarie så blir det ett himla liv om varför jag inte skaffar det! Samma med malawikar -.- Inte lätt inte

                        Kommentar

                        • macke_fisk
                          • December 2005
                          • 4442

                          Ursprungligen postat av freddi36
                          den stora till höger heter Euphyllia Glabrescens och den lilla i mitten heter Euphyllia Paradivisa
                          Jaha, så det var båda som heter det . Då var jag inte helt ute och cyklade .
                          MVH macke_fisk

                          Kommentar

                          • macke_fisk
                            • December 2005
                            • 4442

                            Ursprungligen postat av Vanish
                            Tur att inte flickvännen fick se bilderna Hon är inte jättestöttande till min akvariehobby men om jag råkar kolla på saltvattensakvarie så blir det ett himla liv om varför jag inte skaffar det! Samma med malawikar -.- Inte lätt inte
                            Haha . Då har jag mer tur med min då .
                            MVH macke_fisk

                            Kommentar

                            • freddi36
                              • December 2010
                              • 2882

                              igår fick karet ett välförkänt vattenbyte på 15 liter. jag hade "gått över tiden" () med vattenbytet. det hade gått 1/2 vecka mer än vad det brukar gå mellan vattenbytena jag brukar göra ett per vecka.

                              det tycker ni kanske inte är så mycket att hojta för men jag gillar att vara punktlig med vattenbytena. tror att karet mår bäst så. saltvatten är även lite känsligare.
                              nu vet jag att jag kan låta karet va 1/2 vecka extra utan vattenbyte ifall jag skulle va på semester eller liknande iallafall

                              Kommentar

                              • freddi36
                                • December 2010
                                • 2882

                                jag måste skaffa mer epoxy för undervattensbruk. jag har en massa koraller på sanden som jag gärna vill ha upp på revet. några stora skivor envisas också med att trilla ner hela tiden.
                                några knappar måste högre upp för att må bra och få tillbaka sina färger så epoxyt kan inte vänta längre!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...