Freddies två "nano-reefs"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • macke_fisk
    svarade
    Bilder ? Vill gärna se hur det blev .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    idag köpte jag mer så bl.a caulastrean kom upp efter att ha stått på sanden tills nu. en liten zooa fragg komm också upp. får hoppas att den får tillbaka sina fina färger nu när den får mer ljus.

    mitt svampdjur har dubblat sin storlek många gånger om sen jag fick den med en korall. tycker den är ganska intressant. kanske inte så fin i färgerna (grå/vit/mörkare grå).
    har också hittat två andra svampdjur på baksidan av revet inne i mörkret. ett rött och ett vitt.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Det är bara till att köpa det och fixa till ! Glöm inte bilde sen när du är klar med arbetet och låtit vattnet klarna .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag måste skaffa mer epoxy för undervattensbruk. jag har en massa koraller på sanden som jag gärna vill ha upp på revet. några stora skivor envisas också med att trilla ner hela tiden.
    några knappar måste högre upp för att må bra och få tillbaka sina färger så epoxyt kan inte vänta längre!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    igår fick karet ett välförkänt vattenbyte på 15 liter. jag hade "gått över tiden" () med vattenbytet. det hade gått 1/2 vecka mer än vad det brukar gå mellan vattenbytena jag brukar göra ett per vecka.

    det tycker ni kanske inte är så mycket att hojta för men jag gillar att vara punktlig med vattenbytena. tror att karet mår bäst så. saltvatten är även lite känsligare.
    nu vet jag att jag kan låta karet va 1/2 vecka extra utan vattenbyte ifall jag skulle va på semester eller liknande iallafall

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av Vanish
    Tur att inte flickvännen fick se bilderna Hon är inte jättestöttande till min akvariehobby men om jag råkar kolla på saltvattensakvarie så blir det ett himla liv om varför jag inte skaffar det! Samma med malawikar -.- Inte lätt inte
    Haha . Då har jag mer tur med min då .

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    den stora till höger heter Euphyllia Glabrescens och den lilla i mitten heter Euphyllia Paradivisa
    Jaha, så det var båda som heter det . Då var jag inte helt ute och cyklade .

    Lämna en kommentar:


  • Vanish
    svarade
    Tur att inte flickvännen fick se bilderna Hon är inte jättestöttande till min akvariehobby men om jag råkar kolla på saltvattensakvarie så blir det ett himla liv om varför jag inte skaffar det! Samma med malawikar -.- Inte lätt inte

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    den stora till höger heter Euphyllia Glabrescens och den lilla i mitten heter Euphyllia Paradivisa

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ajdå, det var inte så roligt. Men den stora vad heter den?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    den är stor och fin

    den lilla euphyllian i mitten (ljusgrön precis till vänster om clownen på båda fotona) hade börjat anfalla en liten R. yuma skivanemon så jag får se hur den mår om ett tag..
    (yuman är bakom clownen på båda bilderna)

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Du har verkligen lyckats med ditt . Euphylian (stavning) är riktigt fin, tror det är den mitten till höger .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    visst

    minutfärska
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 009.jpg
Visningar: 2
Storlek: 216,0 KB
ID: 2136642Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 012.jpg
Visningar: 1
Storlek: 209,4 KB
ID: 2136643

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Du har inte lust att ta en helbild på akvariet? Var längesen nu man såg de .

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    här kommer två bilder på dom nya.

    knapparna håller på att öppna sig.
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 010.jpg
Visningar: 2
Storlek: 123,2 KB
ID: 2136592Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 146,0 KB
ID: 2136593

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...