Freddies två "nano-reefs"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    Ja, och nu får jag säga att det är fullt, eller iallafall nästan
    Jag kan se tre små små platser till små knappkolonier eller acans kanske. Den lilla plats som finns kvar till nytt nu ska jag spara till några riktiga ögonstenar!

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    alltså man får inte nog av det där karet, du har verkligen lyckats kanon!!!
    det är så jäkla snyggt!!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Såhär ser karet ut nu med Favian
    Fullt ljuse i filmen.

    [video=[URL]http://www.youtube.com/watch?v=RyP4teNPyJ4&feature=plcp[/URL][/video]

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Här är den. Jag satte en Royal Blue diod över den nu medan jag koppar in den och filmade den så ni kan se

    [video=[URL]http://www.youtube.com/watch?v=bjPjaVYnsbk&feature=plcp[/URL][/video]

    Det röda "hoppar" inte fram lika bra som det gröna på film. Det är skitsvårt at filma under RB ljus. I verkligheten är det röda också neon.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Det blev en christmas favia
    Håller på att koppa in den nu så bilder kommer senare

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Tre av fyra spser är riktigt risiga. Tri.colorn, hystrixen och pocilloporan går nog inte att rädda, och det är bara mitt fel för att inte tagit tag i det tidigare. Montipora digitatan trivs dock, vet inte varför men alla mina montis mår bra. Hoffmeisterin och digitatan växer och har färg. Och en gammal röd flakväxande som jag trodde jag tagit bort har kommit tillbaka. Det kan inte ha varit mycket kvar av den på stenen som den satt på för jag har inte sett det minsta av den förrän nyligen. En tunn tunn remsa har vuxit fram, kul!

    De tre spserna som inte trivs åker ut imorgon och in kommer istället troligen en "Christmass" Favia. Den är "julgransgrön" med röda "julgranskulor" i tomterött
    Om den finns kvar imorgon (kollade på den för några dagar sen men köpte den inte) så åker den med hem

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Vissa spser trivs inte så bra. Funderar på att ta bort dom och köpa lite goa lpser istället, dom jag har har aldrig sett bättre ut

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Vill man köra stenhårt sps så kommer inte mjukisar och lps att trivas så bra eftersom de låga näringsvärdena som sps gillar tycker dom inte om.

    Sps kan man hålla med lite högre näringsvärden också fast då förlorar man lite färg på spserna. Då kan man som jag få alla sorter att trivas

    Lämna en kommentar:


  • AffeAlien
    svarade
    Sv: projekt mitt första saltakvarie

    Utan att ha någon erfarenhet så känns det som att det är lättare att hålla balans i värdena med lite blandade sorter än att bara köra tex sps över en längre tid.
    Men jag kanske är helt ut och cyklar här?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Kan ta en ny helbild
    Nej, jag hade ingen speciell "tanke" med korallerNa. I början höll jag mig till mjukisar och någon lps. Sen blev det ytterligare någon lps, och nu med led har jag köpt några sps. Så det är en härlig blandning i karet nu

    Lämna en kommentar:


  • AffeAlien
    svarade
    Mycket vackert!
    Blir riktigt Nice med LED belysningen, sjukt härligt när nått man byggt själv fungerar så bra också.
    Någon fler helhetsbild?
    Hade du någon plan med korallerna eller har du bara köpt lite de du känt för?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Kul att ni gillar det
    Man blir aldrig trött på beröm

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    Nä!!!!!! inte det minsta snyggt dedär inte, sa han med hängande huvud och avundsjukan hängande som en tung dimma runt sej
    sen vände han sej om igen och tittade och hörde sej själv skrika inombords ASASNYGGT!!!!!!!!!!... hehe

    Lämna en kommentar:


  • MrH
    svarade
    ser kanon bra ut de där. snyggt jobbat!

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Lite bilder


    Klicka på bilden för större version

Namn: Caulastrea.jpg
Visningar: 1
Storlek: 236,5 KB
ID: 2142033Klicka på bilden för större version

Namn: Eremit + snigel.jpg
Visningar: 1
Storlek: 178,1 KB
ID: 2142034Klicka på bilden för större version

Namn: Favia (2).jpg
Visningar: 1
Storlek: 231,5 KB
ID: 2142035Klicka på bilden för större version

Namn: Skiva.jpg
Visningar: 1
Storlek: 201,6 KB
ID: 2142036

    Led rampen. Jag gjorde ramen lite längre än kylflänsen så kan den varma luften från fläkten komma ut

    Klicka på bilden för större version

Namn: LED.jpg
Visningar: 1
Storlek: 141,0 KB
ID: 2142037Klicka på bilden för större version

Namn: LED (2).jpg
Visningar: 1
Storlek: 198,7 KB
ID: 2142038

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...