60l Asien - "The Wall"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fisheye
    • November 2010
    • 488

    #31
    Mycket fint akvarium. God inspiration för mitt framtida asienkar. Jag har tre Badis Badis (hanne+hona+ yngel) som är hur trevliga som helst. De går nu med en liten räkmix i ett lowtechakvarium (varit igång 6 mån) rör inte de stora räkorna men käkar ynglen. Men jag funderar på att sätta dem i ett större akvarium med Honungsgurami och galaxy.
    En mossvägg ser askoolt ut!

    /fisheye

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      #32
      Ja visst är de trevliga fiskar badisar! Konstigt att de inte är mer populära då de är rätt så tåliga, vackra och har ett skönt beteende. Honungsgurami låter som perfekt sällskap, har funderingar på att eventuellt skaffa såna till detta kar i framtiden om jag skulle känna att det blir tomt. Men då vill jag att växtligheten ska ta sig först. Du har ingen video att dela med dig av det karet?
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • fisheye
        • November 2010
        • 488

        #33
        Tyvärr ingen video. Något liknande med mina badisar hände. Då jag rensade så hittade jag ett gäng yngel i sista sekunden. Endast en överlevde - och då i ett räkkar oxå! En dag såg jag en liten badis. Maxat kul!

        Förövrigt det verkar som om Badisar för att komma fram behöver någon stimfisk eller så. När jag hade dem med mina kardinaler så var de ofta framme men i mitt lilla lowtech så gömmer de sig mest.

        Mina äter mest mysis. Torrfoder är knepigt.

        /Fisheye

        Kommentar

        • Moving Waves
          • August 2010
          • 1403

          #34
          Samma här, varken flingor eller granulat funkar. Ger mina fryst artemia, svarta mygglarver, räkmix och även nykläckt artemia som de nyligt fattat poängen med. Har inte haft dem utan stimfisk men mina är väldigt framåt och nyfikna. Sitter alltid klistrade vid rutan när jag är och kikar och kan tom missa att det är matdags för att de ska glo på mig.
          - - -
          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

          Kommentar

          • laasesku
            • October 2002
            • 660

            #35
            Coolt med mossvägg. ser väldigt fint ut!

            Kommentar

            Arbetssätt...