60l Asien - "The Wall"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bänke
    svarade
    Ah! Jävligt smart!
    Tror också att det kommer bli skitbra. Vi har länge snackat om hur man skulle kunna göra en javavägg. Och nu har du serverat oss lösningen.

    Lämna en kommentar:


  • VisualDarkness
    svarade
    Läckert!
    Både Rotala och aromgälört gör mycket för Asienkänslan enligt mig. Javabunkar är är perfekta ersättare för Anubias!

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Med sugproppar som jag sydde fast på baksidan. Var en hel del jobb med nål och tråd, har sytt med grön fiskelina, men det var värt det för detta har jag drömt om länge och jag tror det blir bra.

    Lämna en kommentar:


  • Bänke
    svarade
    Coolt med mossväggen! Hur har du satt fast nätet?

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    startade ett ämne 60l Asien - "The Wall"

    60l Asien - "The Wall"

    Tjipp.
    Har just gjort om mitt 6-kantiga 60l-kar till något som ska bli asiatiskt tema. Så här ser det ut just nu, men det ska i nån växt till, bla nån bra flytväxt. Bakgrunden är en mossvägg som kommer att ta sig så småningom så man inte ser det gröna myggnätet.
    Klicka på bilden för större version

Namn: DSCF1414_resize.JPG
Visningar: 1
Storlek: 371,4 KB
ID: 2181707 Klicka på bilden för större version

Namn: DSCF1430_resize.JPG
Visningar: 1
Storlek: 384,9 KB
ID: 2181708 Klicka på bilden för större version

Namn: DSCF1427_resize.JPG
Visningar: 1
Storlek: 428,6 KB
ID: 2181709

    Funderar på vilken/vilka växter jag ska välja, skulle vilja ha något som verkligen ger den där asienkänslan. Anubiasarna jag har förtar ju lite av det men man tar vad man har. Sessiflora känns lite trist men den funkar ju. H. Siamensis kanske, jag har ju dock inte så mycket yta att spela på då hardscapen tar upp det mesta. Någon som har nåt tips?

    Sen är det ju det där med fisk... Velar lite när det gäller valet. Som huvudfisk lutar det åt någon gurami, har funderat kring choklad, honung, dvärg och knorr (låter som ett sliskigt recept he he). Någon Dario/Badis kanske, har inte så bra koll på dessa än men det verkar vara trevliga fiskar. Någon som har någon erfarenhet att dela med sig av dessa?

    Är inne på ett stim småfisk också, kanske någon liten rasbora/boraras. Sugen på galaxy faktiskt.
    Några amanos som städ till det, ev någon till räka beroende på om det passar till fiskvalet.

    Ös på med sköna kombos och tips som passar mitt lilla kar!
Arbetssätt...