60 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    växterna är inte 100% SA. den röda lotusen hade jag i när karet var ett asien och jag kunde bara inte slänga den.
    lite javamossa måste man ju också ha
    anubiasarna var s**t billiga. den stora är faktiskt en "coffeefolia" den också s**t billig, så dom kund jag bara inte motstå "coffeefolia"- http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=73&SOK=1

    vallisar till vänster
    lite hornsärv som flyter omkring

    en mycket liten och skröplig heteanthera zosterifolia som jag tror kommer att bli bättre med lite PMDD

    växterna längst till höger vet jag inte vad det är. killen i affären viste inte och det satt ingen lapp på krukan så om någon vet så är det bara att skriva. jag tror det är någon cabomba

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    sähär
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jo termometern ska inte vara där. jag hade den bara på framrutan nu när jag kör utan doppvärmare.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    so ni ser så är sista bilden fel. det var inte meningen att ladda upp den.
    hur gör man om man vill ongra en bild? jag hade laddat upp den från min dator och sen såg jag att det var fel bild, då klickade jag bort den med (har glömt vad tangenten heter) tangenten åvanför enter. då försvann den men den följde visst med ändå.

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    fast termometern var ju inte så snygg. kan du inte lägga den i modulen?

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ser ju görmysigt ut

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    här kommer det minutfärska bilder
    hoppas att ni kan se något bara

    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 001.jpg
Visningar: 1
Storlek: 174,4 KB
ID: 2132479Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 002.jpg
Visningar: 1
Storlek: 184,5 KB
ID: 2132480 Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 193,6 KB
ID: 2132481
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 005.jpg
Visningar: 1
Storlek: 185,5 KB
ID: 2132483 Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 007.jpg
Visningar: 1
Storlek: 132,3 KB
ID: 2132488
    ljuset på bild nr:1 är inte rätt, det är alldeles för ljust. ljuset är rätt på de andra bilderna
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    idag har jag haft doppvärmaren avstängd och tempen
    ligger på ca 25-26 grader så det funkar ju fint

    hur lågt kan tempen få sjunka på natten om jag tar bort doppvärmaren?
    och vad är bra temp för de fiskar jag har tänkt mig ska vara där? (någon apisto, pristellor)

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jo, det är ju sant. jag har faktiskt så i mitt killikar men det bara för att jag vet att killis gillar när tempen sjunker på natten.
    btw vad är isåfall lagom temp för ett kar med tetror och apistos? nu har jag det på ca 25

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    egentligen gör det inget om tempen sänks på natten. det gör den ju i naturen med o de finns de som medvetet sänker tempen på natten för att simulera riktigt dygn

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag har en doppvärmare för att det ska vara samma temp på natten som på dagen, för då är rampen ju släckt

    vad bra att man inte behöver oroa sig för filtermaterialet, jag har haft sånt j***a bry med att få det att stanna på samma ställe och inte komma i kontakt med doppvärmaren.

    Lämna en kommentar:


  • macke_fisk
    svarade
    Ingen fara med att filtermatrialet rör doppvärmaren. Men behövs det verklligen en doppis? Har du ett heltäckande ramp så blir nog med värme.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    jag tänkte på en sak, i min filterhörna ska jag ju ha både filter och doppvärmaren, kan man då sätta ner doppvärmaren och pumpen. och sen bara trycka ner massa filtermatrial?
    eller får doppvärmaren inte komma i kontakt med filtermaterialet?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    vad bra då åker den i nu

    Lämna en kommentar:


  • hannesc
    svarade
    ja det kan du.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...