60 liter SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • freddi36
    svarade
    Ursprungligen postat av Moving Waves
    Eller så behöver du ett större kar, bara handla.
    ja, det är alltid en ursäkt

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Eller så behöver du ett större kar, bara handla.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    nja, den behöver större kar enligt zoopet artbeskrivning.
    men kanske vinkeltetra? den blir också dock lite för stor... sydamerika behöver värkligen fler små ytfiskar

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Stänktetra kanske?

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    det blev inga yngel eller ägg. dom har nog blivit uppätna direkt.
    en pristella har också dött sak fylla på lite på dom. ska typ ha 10 st.
    är lite på jakt efter någon ytfisk, men vad finns det igentligen till ett SA kar? tror inte bilbukar kommer trivas för jag har inte så stark circulation.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    dom ska nog växa till sig efter nästa vattenbyte och en regäl dos PMDD så ska det nog bli fart i karet nu när nästan alla flytväxter är borta, det pga att dom mindre växterna inte fick något ljus. så nu är alla flytväxter i killikaret som en matta, en snygg effect med ett "tak" av rötter.

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Det ser bra ut! Karet då Växterna väntar jag med att uttala mig om ett tag

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 014.jpg
Visningar: 3
Storlek: 185,5 KB
ID: 2133636 hela karet

    Klicka på bilden för större version

Namn: fredriks bilder 013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 210,6 KB
ID: 2133635 miliimlis växter

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    har ett gammalt 54 liters som jag kanske kan fixa så några som jag vill försöka behålla kan vara där. resten får gå kvar.
    hanen är faktiskt ganska så aggro! så jag får se hur det går.

    Lämna en kommentar:


  • Miliimli
    svarade
    Hoppas de klarade postgången!

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Kan vara något svårare för föräldrarna att hålla tetrorna borta när de blir frisimmande, tetror är ena riktiga yngelrövare, tyvärr.

    Jag brukar låta mina ev. frisimmare går kvar, har aldrig flyttat yngel men jag har inte fått några överlevare heller, hoppas att någon kan svara dig bättre.

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    kan man låta småttingarna gå kvar? skyddar föräldrarna dom så bra att dom inte blir pristella mat.
    har läst att hanen också är väldigt aktiv i försvaret av bebisarna, han låter ingen av pristellorna komma i närheten av grottorna eller kokosnöten så det är nog faktiskt ägg därinne

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av freddi36
    nu har jag hittat honan! hon var inne i kokosnöten, men jag såg inga ägg. men jag såg ju inte hela kokosnöten.
    när jag matade för att se om hon skulle komma ut så kom hon inte ut, så jag tror det kan vara något pågång
    japp,säkert snart små miniminifiskar i grottan

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    nu har jag hittat honan! hon var inne i kokosnöten, men jag såg inga ägg. men jag såg ju inte hela kokosnöten.
    när jag matade för att se om hon skulle komma ut så kom hon inte ut, så jag tror det kan vara något pågång

    Lämna en kommentar:


  • freddi36
    svarade
    idag när jag kom hem hittade jag inte min A.macmasteri hona, har faktiskt inte hittat henne ännu. jag tror och hoppas att den har lagt ägg för den har varit ganska så tjock och hanen har dansat för henne.
    hanen har blivit mycket mer territoriell, han simmar omkring och ger tetrorna en omgång om dom kommer för nära.
    jag ska gå och leta efter honan med en ficklampa så jag kan se in i grottorna och in i kokosnöten.

    igår fick jag även ett gäng med malaysiska sandsnäckor i en snusdosa av hannesc och idag kom det lite växter från miliimli. ska ta lite bilder så ni får se hur det ser ut nu.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...